• 2
  • 3
2014-04-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0nolla
Låter bra! Åker troligtviss den 7e och stannar en vecka så då borde de ju vara lungt.
Jag är inte jätte intresserad av hockey men de vore häftigt att uppleva trycket live, Är de skillnad på priserna på biljetterna till lagen? går alla matcher på madison square garden?

New york islanders spelar i brooklyn (kommer inte ihåg vad arenan heter), rangers spelar på MSG och devils spelar i new jersey. Pris kan bero väldigt mycket. Jag var där i januari, då var det t.ex betydligt billigare att se rangers spela mot tampa bay än att se dem spela mot philadelphia. Föreslår att du kollar på stubhub (eller andra sidor som nämns i tråden) när det närmar sig.

Förvänta dig inte för mycket angående "tryck"

Citat:
Ursprungligen postat av Ryozo Matsumoto
Blir väl fyra om räknar med New Jersey, (Buffalo, Rangers, islanders)

Visserligen har du rätt, men buffalo känns lite väl avlägset om man besöker NYC (vilket jag automatiskt antar om någon säger att de ska till new york). Å andra sidan kan man nog hitta snorbilliga biljetter under deras rebuild
Citera
2014-04-27, 23:54
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkhatten
New york islanders spelar i brooklyn (kommer inte ihåg vad arenan heter), rangers spelar på MSG och devils spelar i new jersey. Pris kan bero väldigt mycket. Jag var där i januari, då var det t.ex betydligt billigare att se rangers spela mot tampa bay än att se dem spela mot philadelphia. Föreslår att du kollar på stubhub (eller andra sidor som nämns i tråden) när det närmar sig.

Visserligen har du rätt, men buffalo känns lite väl avlägset om man besöker NYC (vilket jag automatiskt antar om någon säger att de ska till new york). Å andra sidan kan man nog hitta snorbilliga biljetter under deras rebuild
Islanders spelar inte i Brooklyn än, utan kommer göra det första från nästa eller nästnästa säsong eller något i den stilen. Faktum är att man i dagsläget inte ens spelar i NYC, utan i en förort vid namn Uniondale.

Jag håller med, om det nu är NYC personen i fråga ska till, vilket är mycket sannolikt, så är Buffalo alldeles för långt bort. Bättre att åka till Philly eller dylikt då.
Citera
2014-04-29, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkhatten

Tack!!
Jaså?? Har varit på 2-3 elitseriematcher i globen och tycker de varit bra drag där men borde väl vara ännu bättre på en nhl match?
Citera
2014-04-29, 18:04
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0nolla
Tack!!
Jaså?? Har varit på 2-3 elitseriematcher i globen och tycker de varit bra drag där men borde väl vara ännu bättre på en nhl match?
Det är drag på ett annat sätt. I Sverige är det en liten del av arenan som står och sjunger och skriker i kör. I NHL är istället mer eller mindre alla väldigt aktiva och engagerade i matchen, man kan trash talka med grannen osv utan problem. Väldigt trevligt och passionerat generellt. Dock så skriker och sjunger man inte på samma sätt, så som svensk kan det i början upplevas lite tyst.
Allt beror på hur man är som person antar jag - personligen föredrar jag stämningen i NHL arenorna alla gånger.
Citera
2014-08-04, 17:27
Medlem
CheckMyBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryozo Matsumoto
Blir väl fyra om räknar med New Jersey, (Buffalo, Rangers, islanders)

Kanske lite väl sent på bollen men Buffalo är ju knappast nära NY city?
Citera
2014-08-16, 16:56
Medlem
pokemontrainers avatar
Jag rekommenderar Stubhub. Där får du biljetter till bra priser. Du kan köpa både via hemsidan och appen som går att ladda hem. :)
Citera
2014-11-10, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Jag rekommenderar Stubhub. Där får du biljetter till bra priser. Du kan köpa både via hemsidan och appen som går att ladda hem.

Jag tankade appen, står elektronisk biljett. Är det så man måste skriva ut den eller finns biljetten i mobilen? Jag ska ha till florida och tampa.
Citera
2014-11-15, 20:36
Medlem
ansås avatar
Tänkte se en Vancouver-match i jan. Hur lång tid i förväg kan man tänkas behöva boka för att få ett par tickets?
Citera
2014-11-19, 22:38
Medlem
pokemontrainers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntelaar
Jag tankade appen, står elektronisk biljett. Är det så man måste skriva ut den eller finns biljetten i mobilen? Jag ska ha till florida och tampa.

Vi skrev ut våra biljetter för att vara på den säkra sidan.
Citera
2019-07-12, 22:53
Medlem
goelens avatar
Hej och ursäkta. Jag bumpar tråden lite grann.

Jag och familjen ska till Las Vegas i höst och tänkte kika på lite hockey. Stubhub har vi fått rekommenderat från flera håll så jag köpte biljetter därifrån. Det enda tillgängliga leveranssättet för biljetter till Vegas hemmamatcher var mobilbiljett med Flash seats. Jag tänkte att det är ju inga problem, bara att hämta hem appen efter jag köpt biljetterna.

Första problemet jag stötte på var att appen endast är tillgänglig för Nordamerika och alltså inte finns i vår Google play-butik eller app-store.

Jag kontaktade stubhub som sa att jag skulle kontakta Flash seats direkt. De sa i sin tur att jag inte behövde appen om jag bara kunde lägga in ett kreditkort eller körkort som identifikation, så skulle det funka som biljett.

Andra problemet är att jag inte kan registrera ett konto på Flash seats för att jag inte har amerikansk adress och telefonnummer.

Flash seats sa då att jag kunde använda hotellets adress och nummer för att registrera mig.

Sagt och gjort så nu har jag ett konto på Flash seats och jag valde även att hämta hem appen via apk-fil. Jag har dock inte lagt till någon identifikation ännu (ID eller kreditkort). Min magkänsla avråder mig...

Så mina frågor lyder:
Är det någon annan som haft biljetter via Flash seats? Hur gick ni tillväga? Ska det vara så här förbaskade krångligt att få se en hockeymatch?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in