Hej och ursäkta. Jag bumpar tråden lite grann.
Jag och familjen ska till Las Vegas i höst och tänkte kika på lite hockey. Stubhub har vi fått rekommenderat från flera håll så jag köpte biljetter därifrån. Det enda tillgängliga leveranssättet för biljetter till Vegas hemmamatcher var mobilbiljett med Flash seats. Jag tänkte att det är ju inga problem, bara att hämta hem appen efter jag köpt biljetterna.
Första problemet jag stötte på var att appen endast är tillgänglig för Nordamerika och alltså inte finns i vår Google play-butik eller app-store.
Jag kontaktade stubhub som sa att jag skulle kontakta Flash seats direkt. De sa i sin tur att jag inte behövde appen om jag bara kunde lägga in ett kreditkort eller körkort som identifikation, så skulle det funka som biljett.
Andra problemet är att jag inte kan registrera ett konto på Flash seats för att jag inte har amerikansk adress och telefonnummer.
Flash seats sa då att jag kunde använda hotellets adress och nummer för att registrera mig.
Sagt och gjort så nu har jag ett konto på Flash seats och jag valde även att hämta hem appen via apk-fil. Jag har dock inte lagt till någon identifikation ännu (ID eller kreditkort). Min magkänsla avråder mig...
Så mina frågor lyder:
Är det någon annan som haft biljetter via Flash seats? Hur gick ni tillväga? Ska det vara så här förbaskade krångligt att få se en hockeymatch?