2012-07-23, 21:44
Medlem
korvsmasks avatar
Det känns som om jag gör nya inlägg varje vecka här på FB men jaja.
Jag har lite frågor ang. p-piller, jag har googlat på frågorna jag har men har inte fått några speciella svar eller så har inte frågorna tagits upp.

Nu är det så att jag för en vecka sedan (imorgon, tisdag) började med Prionelle 28, jag började på mensens första dag, jag är medveten om att man blir skyddad från graviditet direkt då. Men jag är fortfarande lite orolig då jag och min pojkvän ska åka på en båtresa på onsdag och kommer förmodligen då ha sex för första gången utan kondom, då borde jag väl vara tillräckligt skyddad trots att det bara gått lite över en vecka?

Min andra fråga är om allt är som det ska.. För jag brukar oftast ha mens i 6-7 dagar och sedan får jag bruna flytningar i två dagar. Brukar även få en sån otrolig mensvärk att jag inte gör mer än ligger i sängen och grinar av smärta. Mensvärken höll i sig i två dagar vilket jag blev väldigt lättad över och tyckte var bra gjort utav p-pillren, men mensen pågick bara i 3½ dag. Blir den kortare när man börjar med p-piller eller?

Min tredje fråga handlar om dessa flytningar jag fått efter mensen, de är inte som de brukar, alltså tjocka och mörka utan de är typ gulbruna och jätte lösa, känns typ som om jag är våt och fått en blöt fläck på trosorna.. Lite äcklad blir jag då av mig själv då det borde vara blodblandade flytningar som kommer, och då känner jag mig äcklig och kommer inte känna mig lika fräsch om de fortsätter på onsdag.. Jag hörde att mellanblödningar var vanliga i mensens början men är detta verkligen mellanblödningar? Kan tillägga att de hållt i sig enda sedan mensen tog slut.

Den sista frågan är; Vad fan är en bortfallsblödning? Är det något slags tecken på att man inte blivit gravid eller vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in