Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Utan att blanda mig i diskussionen om vad som raderas och varför så kan jag konstatera att både meningsmotståndare och den drabbade familjen hårt ansätts av somliga på ett sätt som inte är acceptabelt. Ska det vara så svårt att hålla en hyfsad ton i tråden?
För övrigt så skjuts det alldeles för många hundar i onödan. Rädsla & okunskap blir lätt en farlig kombination. Det såg vi inte minst i Arild och nu igen i Hjorthagen.
Tvärtom så skjuts det för LITE i mitt tycke. Många hundägare som inte är medvetna om sina skyldigheter. Man borde kunna ha någon form av lagstadgat krav här, och helt enkelt inte tillåta vissa personer att ha hund. En sådan lagstiftning, ihop med en lag som gör det möjligt för polisen att jobba förebyggande och GENAST ombesörja att olämpliga hundägares kreatur avlivas skulle förebygga dylika situationer.
Hittar tyvärr ingen annan länk än den på aftonhoran!
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brottstraff/article15580983.ab
Måste kännas förjävligt för polisen att dom i det här läget inte kan göra så mkt mer än att anmäla. Här har vi ett tydligt exempel då det hela borde va så enkelt som så att man
1) identifierar kreaturet och dess ägare
2) omhändertar kreaturet för OMEDELBAR avlivning
3) Ser till att skriva anmälan mot slöddret till ägare så att denne döms till straffansvar.
SÅ hade jag velat ha det