2012-10-09, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jahrusalem
Så om min kompis blir misshandlad av en polis får jag skydda min kompis genom att sparka och slå på polisen? Tror du själv att man bara kan sparka och slå på en polishund?

Om du bara ser en hund med koppel hur vet du att det är en polishhund Om du ser en polisman som är uniformerad....ja du kan säkert räkna ut resten själv.

Tänk, skriv, tryck på skicka knappen. Blir lite enklare om du göra saker i den följden pajas
Citera
2012-10-09, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klegga
Berusad polis mitt i skottlossningen i Luleå = Internutredningen nedlagd + förhören hemligstämplade

Så var det med den rättvisan.

Oj, artikel ur aftonbladet. Verkligen en källa med stor realabilitet och validitet

Citat:
Ja hon hade kunnat plocka fram älgstudsaren och skjuta hundföraren i huvudet för att skydda sin hund och hävda nödvärn eller köpa en kraftfull grön laser och beskjuta Polisbilar i full utryckning så de åker i diket som hämnd.

Nej det hade hon inte. Det är inte tillåtet att döda MÄNNISKOR med hänvisning till NÖD( försvarande av egendom). Lika lite som du får slå ihjäl någon som punkterar däcken på din bil, lika lite får du döda en människa som dräper din hund.

Vad gäller det sista så tror jag inte ens du är så jävla dum i huvudet att du tror på det själv.
Senast redigerad av IaKSakkaH 2012-10-09 kl. 17:04.
Citera
2012-10-09, 16:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Brukar hundförare även vara aktiva i brukshundsklubbar under träningen?
Det beror på vilken klubb du besöker antar jag. På den klubben jag tillhör är det vanligt med tjänstehundsförare, både polis, väktare och andra.

En hel del tjänstehundsförare tävlar också med sina hundar, för att kunna tävla i bruksgrenarna måste du vara ansluten till klubb bl a.
Citera
2012-10-09, 17:49
Medlem
johanness avatar
OT raderat. Nej, vi meddelar inte alltid när vi rensar tråden från ovidkommande inlägg eftersom den då skulle bestå till hälften av inlägg som slutade med /mod. Sluta käbbla och tjafsa och håll er till ämnet så får era inlägg stå kvar.

/mod
Citera
2012-10-09, 17:56
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaKSakkaH
Oj, artikel ur aftonbladet. Verkligen en källa med stor realabilitet och validitet

Nej det hade hon inte. Det är inte tillåtet att döda MÄNNISKOR med hänvisning till NÖD( försvarande av egendom). Lika lite som du får slå ihjäl någon som punkterar däcken på din bil, lika lite får du döda en människa som dräper din hund.

Vad gäller det sista så tror jag inte ens du är så jävla dum i huvudet att du tror på det själv.

Du kanske tror mera på svt då.

http://www.svt.se/2.111085/1.1561437/berusad_polis_deltog_vid_insats_dar_over_30_skott_ avlossades
Citera
2012-10-09, 18:10
Medlem
tinasluts avatar
Utan att blanda mig i diskussionen om vad som raderas och varför så kan jag konstatera att både meningsmotståndare och den drabbade familjen hårt ansätts av somliga på ett sätt som inte är acceptabelt. Ska det vara så svårt att hålla en hyfsad ton i tråden?

För övrigt så skjuts det alldeles för många hundar i onödan. Rädsla & okunskap blir lätt en farlig kombination. Det såg vi inte minst i Arild och nu igen i Hjorthagen.
Citera
2012-10-09, 20:41
Bannlyst
Citat:
Utan att blanda mig i diskussionen om vad som raderas och varför så kan jag konstatera att både meningsmotståndare och den drabbade familjen hårt ansätts av somliga på ett sätt som inte är acceptabelt. Ska det vara så svårt att hålla en hyfsad ton i tråden?

För övrigt så skjuts det alldeles för många hundar i onödan. Rädsla & okunskap blir lätt en farlig kombination. Det såg vi inte minst i Arild och nu igen i Hjorthagen.

Tvärtom så skjuts det för LITE i mitt tycke. Många hundägare som inte är medvetna om sina skyldigheter. Man borde kunna ha någon form av lagstadgat krav här, och helt enkelt inte tillåta vissa personer att ha hund. En sådan lagstiftning, ihop med en lag som gör det möjligt för polisen att jobba förebyggande och GENAST ombesörja att olämpliga hundägares kreatur avlivas skulle förebygga dylika situationer.

Hittar tyvärr ingen annan länk än den på aftonhoran!

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brottstraff/article15580983.ab

Måste kännas förjävligt för polisen att dom i det här läget inte kan göra så mkt mer än att anmäla. Här har vi ett tydligt exempel då det hela borde va så enkelt som så att man

1) identifierar kreaturet och dess ägare

2) omhändertar kreaturet för OMEDELBAR avlivning

3) Ser till att skriva anmälan mot slöddret till ägare så att denne döms till straffansvar.

SÅ hade jag velat ha det
Senast redigerad av IaKSakkaH 2012-10-09 kl. 20:57.
Citera
2012-10-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klegga
Ja en Polis kan tydligen inte göra fel. Allt Polisen gör är rätt och oklanderligt. Ni går efter principen att ändamålet helgar medlen. Hade vanliga människor gjort samma brottsliga gärningar hade de blivit andra påföljder. Tydligen står man som Polis över lagen man ska se till andra följer.

Hade någons hund bitit ihjäl en Polishund hade ni skjutit den direkt. Så det är uppenbart att ni Poliser har helt andra lagar ni följer. Det räcker ju att en vanlig hund uppfattas som hotfull för ni ska ha rätt att skjuta ihjäl den.

Polisintendent Bengt-Åke Malm har tydligen skyddat kriminella kollegor tidigare:
http://corruptio.bloggsida.se/diverse/polis-bengt-ake-malm-skyddar-kriminell-kollega

Alla Polisens gradbeteckningar:
http://www.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Informationsmaterial/01%20Polisen%20nationellt/gradbet0711.pdf

Ja där ser man vår aktive och engagerade bitr polismästre i hbg Bengt-Åke Malm är bosatt i Kågeröd. Synd man missade hans 61 årsdag....
Citera
2012-10-09, 21:39
Medlem
Någon här i tråden TROR att det skjuts för många hundar i Sverige. Källa på det?

Själv uppfattar jag att den oskyldiga polishunden blev överfallen av en lössläppt hund. Brutus är i detta stycke förståss också ett offer för situationen. Felet är den människa som satt ut hunden i en trädgård som det är lätt att ta sig in i och inte har skyltat upp ordentligt.
Citera
2012-10-09, 21:52
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legost
Någon här i tråden TROR att det skjuts för många hundar i Sverige. Källa på det?

Själv uppfattar jag att den oskyldiga polishunden blev överfallen av en lössläppt hund. Brutus är i detta stycke förståss också ett offer för situationen. Felet är den människa som satt ut hunden i en trädgård som det är lätt att ta sig in i och inte har skyltat upp ordentligt.

Källa på det?
Citera
2012-10-09, 21:58
Bannlyst
Citat:
Källa på det?

Legost har för det första FEL i att man skulle böja på lagen för att man satt upp en skylt. Det gör man inte. Man är IAF som ägare ansvarig för sina kritter.

Sen så har både ägare och hundförare sagt att kreaturet gick löst i trädgården, och att ägaren låg inne i sitt hus och sussade. Således bristande tillsyn..som i sin tur fått till följd att polismannen tvingade freda sig, som det ser ut!
Citera
2012-10-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legost

Ett inhägnat område är en signal om en gräns. Polismannen öppnade grinden och passerade gränsen in den privata trädgården.

Men vi kanske ska slopa alla privata gränser?

"Uppfattar" du att han blir biten i benet också? Hur många gånger då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in