2012-10-06, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swequim
Synd bara att en massa "oskyldiga" drabbas av framfart gång på gång! Ni beter er som ett gammalt hederligt(!?!?) medborgargarde! Om jag hade varit mer upprörd hade jag kallat er för Svin!
Känner du Linda Bondesson väl? Jag tänkte om du vet ifall hon är stationerad i Helsingborg nuförtiden eller om hon hade ett personligt intresse av att vara den som samtalade med Henrietta och handplockades till det uppdraget från Landskrona?
Citera
2012-10-06, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
Jo eller så är det Bengan Malm som coachade där.. "men föfan NN skriv att det gjorde ont som fan .. men Bengt-Åke jag har ju inte minsta bitmärke eller märken på hölster och min hund e ju helt oskadd, äsch NN skriv att det va som du sträckte dig men att du där o då va så jävla rädd o hotad att du trodde det var ett bett från den där människoätande besten. Ok Bengt-Åke du borde ju veta bäst vad det ska stå för att jag ska klara mig. Ja ta det lungt nu NN detta ordnar sig jag har redan pratat med utredaren flera gånger"...

så hade det antagligen blivit om man skulle skriva ut deras coachingsamtal som föregick utredningen.

Såpass korkad att han skulle behöva coachning, samt hjälp med stavning är det nog bara du/ni som är. En normal människa med ens grundläggande juridisk kunskap snickrar lätt ihop ett sånt där PM själv. Det är väl bara att sätta sig och skriva för fan.

Foliehattar
Citera
2012-10-06, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Ja, nog är det svårt att tro att båda parter var i rörelse. Resultatet talar nog snarare för att både Brutus och skytten stod stilla...

Eller så var hunden mycket nära, och hundägaren har missuppfattat händelsen eller inte riktigt sett det hela.
Citera
2012-10-06, 19:39
Medlem
tinasluts avatar
Ett förslag till hur vi ska slippa liknande händelser som i Arild i framtiden:

http://www.fredriksteen.se/component/content/article/14-startsidan/285-erbjudande-oeppet-brev-till-rps-samt-phs

Bättre utbildning i hundfrågor måste väl vara positivt?
Senast redigerad av tinaslut 2012-10-06 kl. 19:42.
Citera
2012-10-06, 21:19
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Jag är ledsen men i första stycket förstår jag inte alls vad du menar.

Vad det gäller de två rättsfallen går de såklart inte att applicera på fallet brutus. Men de båda visar att domstolar tar hänsyn till vilken situation de misstänkta befunnit sig i, trots att de inte är poliser...

Ja du, tänk så svårt det ska vara ibland när man inte vill förstå.

Nej där har du helt rätt de är inte aplicerbara på fallet överhuvudtaget för där är det ju konstaterat att de har blivit utsatta för någon form av anfall.

Berömvärt av dig i varje fall att leta upp dem som exempel på att nöd fungerar även för vanliga medborgare, skulle du nu kunna tala om hur många poliser som blir frikända på samma premisser samtidigt som du visar hur många som vanliga som blir dömda trots att de hävdat nöd, du måste ju ha tillgång till all möjlig sådan statistik. Så kan vi ju se hur fördelningen ser ut.
Citera
2012-10-06, 22:03
Medlem
policlowns avatar
Tittar på nyheterna på TV4, snacka om en blåljugande polis.

En film motbevisar det kvalificerade skitsnacket. Kommer man förbjuda kameramobiler nu?

Lika totalt respektlöst som i vårt "fall" med golfbolletjuvarna.
Citera
2012-10-06, 22:58
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av policlown
Tittar på nyheterna på TV4, snacka om en blåljugande polis.

En film motbevisar det kvalificerade skitsnacket. Kommer man förbjuda kameramobiler nu?

Lika totalt respektlöst som i vårt "fall" med golfbolletjuvarna.

Ja synd att H inte hade samma möjlighet då hade detta var klart redan.
Citera
2012-10-06, 23:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

http://www.fredriksteen.se/component/content/article/14-startsidan/285-erbjudande-oeppet-brev-till-rps-samt-phs

Det hade ju varit ännu mer positivt om han hade varit aktiv på brukshundssidan - SBK - inte bara stoltserade med att han var aktiv för utställnings och sällskapshundar - SKK...
Citera
2012-10-06, 23:40
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Ja du, tänk så svårt det ska vara ibland när man inte vill förstå.

Nej där har du helt rätt de är inte aplicerbara på fallet överhuvudtaget för där är det ju konstaterat att de har blivit utsatta för någon form av anfall.

Berömvärt av dig i varje fall att leta upp dem som exempel på att nöd fungerar även för vanliga medborgare, skulle du nu kunna tala om hur många poliser som blir frikända på samma premisser samtidigt som du visar hur många som vanliga som blir dömda trots att de hävdat nöd, du måste ju ha tillgång till all möjlig sådan statistik. Så kan vi ju se hur fördelningen ser ut.
Jag förstår inte vad du menar med att hundförarens pm tyder på att han inte upplevde en risk att bli biten. Sen drar du upp min bristande kunskap om hundar som svar, vilket gör mig än mer konfunderad kring ditt resonemang.

Det är väl allmänt känt att gemene man lättare kommer undan med nöd och nödvärn än poliser som ju är utbildade på att hantera den typen av situationer. Några klockrena exempel tror jag blir svårt. Men byt ut de misstänkta i mina två exempel mot en polis så förstår du nog att rätten inte skulle vara lika förlåtande.
Citera
2012-10-07, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Ja synd att H inte hade samma möjlighet då hade detta var klart redan.

Just det. Då hade garanterat Hasse fått se hur det hela gick till istället för att höra på fantasier från sin fru/sambo.
Eftersom Henrietta fått veta namnet på den skjutande polismannen men trots detta inte fattat vad han heter så kan ju detta analogt överföras till den aktuella skjutsituationen. Henrietta fattade alltså inte vad hon såg! Hon har sedan TROTT att hon sett något som hon faktiskt inte sett.

Faktum kvarstår att det var Hasse som bestämde att Brutus skulle dö. Detta eftersom det var hans hund. Troligen skulle jag beslutat samma sak om jag vetat att det var en gammal skruttig hund som redan var överårig ,men då hade jag inte likt en papegoja upprepat denna gallimatias och påstått att det var polismannen som dödade hunden så som Henrietta gör.

Frågan återstår om DÄ krävt Polismyndigheten på pengar för den skjutna Brutus. Det kommer i så fall att vara registrerat i A-diariet. Någon som vet diarienumret?
Citera
2012-10-07, 03:32
Bannlyst
Citat:

Utbildning? Den enda utbildning polisen kan behöva är att att på ett effektivare sätt ta död på angripande kreatur. Som i hjorthagen, en hagelbössa kaliber 12...ett skott och huvudet är borta , kreaturet dör DIREKT, garanterat. sparar ju ammunition och energi om inte annat
Citera
2012-10-07, 05:00
Medlem
Mr.Chucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaKSakkaH
Ja du vekar ju va sjuk nog att värdesätta hundar lika mycket som människor så vad du tycker kan jag nog gissa mig till. Tur att LAGEN inte håller med bara....

Måste bara lägga mig i.. Man kan se det på det här sättet.. Man/jag kanske inte värdesätter hundar/djur lika mycket som människor i största allmänhet. DOCK, värdesätter jag mina familj över allt annat i hela världen.. Nu kommer det sig att jag har flera hundar i min familj och dem värdesätter jag över varenda kotte jag inte känner..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in