2012-07-23, 12:55
Medlem
Tja, ska till tomorrowland nu i veckan och är lite osäker på vad jag ska ha på mig. Har aldrig varit på festival förut så vet inte riktigt vad som passar. Vill gärna ha något som får en att utstråla lite "klass" men ändå inte "stureplan", om ni fattar

Tacksam för hjälp.
Citera
2012-07-23, 13:33
Medlem
Pieszeckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenglid
Tja, ska till tomorrowland nu i veckan och är lite osäker på vad jag ska ha på mig. Har aldrig varit på festival förut så vet inte riktigt vad som passar. Vill gärna ha något som får en att utstråla lite "klass" men ändå inte "stureplan", om ni fattar

Tacksam för hjälp.

Välj snygga kläder som du ändå inte är rädd om. Det är rätt vanligt med stölder i tält osv.
Citera
2012-07-23, 13:47
Medlem
Stöld kommer inte vara något problem, kommer bo att bo hos en bekant i närheten. Lera däremot, vad för typ av skor ska man ha, stövlar? :S

Jag kan ju säga så att i vanliga fall när jag går ut så brukar det bli skjorta (alt t-shirt och kavaj) + jeans, brukar även ha det på olika event (avicii, deadmau5 etc), men det kanske inte passar in här då det är lite mera "rått"? Har ju sett bilder från P&L, hultsfred etc. att de flesta sitter i mjukis/tränings byxor och hoodie. Känner mig inte så jätte sugen på det :S

Var även på summerburst i Göteborg och då blev det t-shirt första dagen och linne andra och samma shorts båda dagarna så det kanske är något sådant man ska satsa på? Även lite sugen på att skaffa någon i någon neon färg, eller blir det "för mycket" tro?

Vad brukar du ha på dig?
Citera
2012-07-23, 15:12
Medlem
kattsvins avatar
Kläder efter väder.
Citera
2012-07-23, 15:38
Medlem
kalkys avatar
Jeansshorts och en fräsch t-shirt eller skjorta, funkar alltid
Citera
2012-07-23, 16:31
Medlem
Blixis avatar
Förstår att man kanske inte vill gå "all in" på hela festival grejen och se ut som en påse nötter som de flesta gör på det lite mer grisiga festivalerna runt om i Europa. Men ett par stövlar vill jag lova, oavsett hur fula dom är kommer bli guld värda då lervälling på festival områden är mer en regel än undantag. Fult men praktiskt.

I övrigt är det nog bara köra på sina vanliga paltor med undantag på kanske allt för tjusiga skjortor och kavajer. Blir lätt lite för mycket då man redan vadar i sin egen svett på dom lite köttigare spelningarna (egna erfarenheter).
Ett schysst tips är att fixa ett par brallor eller shorts med grymma fickor som du verkligen kan lita på. Oftast har man lite för mycket saker man behöver ha på sig (plånbok, mobil, cigg etc) och lite för få bra fickor. När publiken börjar gunga med lite för mycket sticker allt för ofta någon av tidigare nämnda saker iväg. Inte allt för roligt att stå efter en spelning och klia sig i huvudet över vart ens plånbok tagit vägen.
Citera
2012-07-31, 19:18
Medlem
fritjofkonkass avatar
En varm hoodtröja när natten kommer är aldrig fel. Ett par jeans, ett par shorts med stora fickor, t-thirts, skjortor och linnen är inte dumt som festivalplagg. Rätt vanliga plagg kort sagt, men ta inte de du är jätterädd om. Bra fickor är en fördel. Sedan brukar jag ha ett par sunkskor på fötterna eller gummistövlar om det är lerigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in