2012-07-23, 12:49
Medlem
Det finns ju folk som heter typ übermensch och liknande så varför går det inte att använda bokstaven "ü" för mig när jag ska skapa ny användare? Är det en bokstav som man slopat numera eller?
Citera
2012-07-23, 13:04
Medlem
Ett Hunds avatar
Tidigare gällde andra regler för vilka tecken som tilläts i användarnamnen. Idag tror jag att det är A-Z(a-z), 0-9 samt bindestreck och punkt som gäller.
Citera
2012-07-23, 13:09
Medlem
Ok tack, ville bara höra det från en mod.
Citera
2012-07-23, 13:15
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Förut kunde man till och med ha kyrilliska bokstäver i sitt användarnamn, och även andra tecken. Finns en användare som har ett namn som består av tre noter, till exempel.
Citera
2012-07-23, 13:36
Medlem
negerbarns avatar
Varför ändrades det?
Citera
2012-07-23, 14:24
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Varför ändrades det?

En del tecken kan ställa till med diverse problem. I vissa fall missbrukades det och det blev enklast att begränsa dem till det vi har idag.
Citera
2012-07-23, 14:33
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
En del tecken kan ställa till med diverse problem. I vissa fall missbrukades det och det blev enklast att begränsa dem till det vi har idag.

Ah. Har hört talas om det, när jag tänker efter. Fuckar upp sökfunktionen bland annat, om jag inte minns fel.
Citera
2012-07-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Det vore dock roligt om man åtminstone kunde använda ÅÄÖ och mellanslag, det blir så liten skillnad mellan användarnamnen annars. Går det inte att utveckla programvaran så att den klarar av några tecken till? Något måste väl ha hänt på programmeringsfronten på de år som gått sen förbudet infördes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in