Min bror ska fylla 25 år om några veckor, ingen utbildning, deltidsjobb på eftermiddagen som är ganska arbetskrävande rent fysiskt, bor fortfarande hemma. Relationen till honom från föräldrarna har/är inte speciellt bra. Men enligt oss alla är det honom det är fel på. Detta är något som vardagligt händer under dagarna som retar upp gallfeber på mina föräldrar, speciellt min mamma (pappa har lite mer tålamod). Spelar dataspel (wow) 24/7, nåja nästan. Sover väldigt lite för att få sitta och spela. Ser honom alltid sitta framför spelet/data när jag är hemma, även på semestern, går aldrig ut, ringer aldrig någon kompis (har enbart ett par få, men det är alltid dom som isåfall ringer). Väldigt svårt att ta kontakt med folk, säkerligen aldrig ens kramat en tjej. Äter upp allting som vi har hemma, har vi köpt chips/kakor/läsk osv tar det slut på 10 sekunder för han har varit i farten (det hjälper inte ens att sätta etikettlappar på att detta skall användas till gästerna som kommer). Skåp, dörrar är alltid öppna på morgonen när jag vaknar, kranen rinner, toan ser nerbombad ut. Han har varit i farten utan att ens lägga märke till det. Tjafsar alltid, säger någon i familjen bu, säger han bä, vad det än gäller. När mamma "hotar" med att slänga ut honom ur huset, säger han det tillbaka, att det är hon som måste flytta. Tar aldrig något seriöst, inte ens när han ser en fattig pojke söker mat. Lever fortfarande på föräldrarna, sitter inte ens med oss vid matbordet när alla har semester, utan tar sin tallrik och sätter sig framför datorn. Säger till honom skarpt, han lyssnar inte. Inte heller på föräldrarna. Gör inte en tillstymmelse till att förbättra sig heller. Mina föräldrar bryr sig verkligen om honom och vill inte kasta ut honom bara sådär, det är ju deras son, men de är faktiskt väldigt sugna på att göra det, och skulle jubla den dagen han flyttar. Jag vet dock ärligt talat inte när det sker. Han trivs hemma säger han, söker inte ens något eget. Det finns massor av saker till som jag inte riktigt kommer på nu på direkten, men som skulle få varenda människa att tänka om den personen verkligen är på riktigt.
Är detta normalt för en 25 åring, är jag ensam om att ha det såhär? Jag vill ha roligt med min bror men känner att det inte går
Är detta normalt för en 25 åring, är jag ensam om att ha det såhär? Jag vill ha roligt med min bror men känner att det inte går
Senast redigerad av nickeloadian 2012-07-23 kl. 07:57.
Senast redigerad av nickeloadian 2012-07-23 kl. 07:57.
WoW,