2012-07-23, 05:17
Medlem
UrKaoss avatar
Hejsan FB!

Har funderat på att börja göra egna cigarrer.
Och då tycker jag det är en självklarhet med egna gördlar!
Så jag skulle vilja ha hjälp med att få reda på hur jag då ska göra.

Hur gör jag dom?
Hur skriver jag ut dom?
Hur fäster jag dom som bäst på cigarren?

Vet inte om detta är rätt forum, men isåfall får väl någon lämplig person flytta tråden!
Citera
2012-07-23, 06:27
Medlem
Prova att helt enkelt göra en fyrkantig etikett som du skriver ut med vanlig skrivare, sen använd dig utav något naturligt lim typ sperma?
Citera
2012-07-23, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrKaos
...Hur gör jag dom?
Hur skriver jag ut dom?
Hur fäster jag dom som bäst på cigarren?...
Det beror på vilka ambitioner du har. De flesta som gör egna cigarrer nöjer sig med att skriva ut egenhändigt gjorda gördlar med laserskrivare på vanligt papper.

Vilket lim du använder spelar inte så stor roll. Det viktiga är att du inte limmar fast gördeln mot täckbladet. Gördeln ska gå omlott ca 1 cm och ska alltså endast limmas mot sig själv.

Riktigt fina gördlar med relief och bladguld går säkert att fixa för den som kan hantera en fräs och förstår sig på tekniken att trycka med färg i två omgångar men det finns firmor i Spanien varifrån man kan beställa skräddarsydda gördlar (vet inte vad firmorna heter men cigarrullaren Aldo Machado har nämnt dem!).
Citera
2012-07-23, 18:56
Medlem
UrKaoss avatar
Okej men går det verkligen med vanligt papper? Det blir ju lite strävt och det skulle ju vara finast med blankt papper...
Citera
2012-07-23, 19:49
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrKaos
Okej men går det verkligen med vanligt papper? Det blir ju lite strävt och det skulle ju vara finast med blankt papper...
Använd blankt a4 papper då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in