2005-05-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacob Kreuzfeldt
Konspirationsteorier pekar nästan alltid i fel riktning.

Så ibland kan konspirationsteorierna peka i rätt riktning alltså.
Citera
2005-05-10, 22:10
Medlem
Tenaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desdichado
Nu vet jag inte om det är dessa böcker som du syftar på men det kan mycket väl vara det då de kom ut 1975 och 1979 - Robert Anton Wilson "The illuminatus trilogy" och "Scrödingers cat trilogy" av samma författare. Rekomenderas starkt och innehåller mycket skoj om just illuminati och annat intressant. Jag kanske borde tillägga att författaren utav dessa böcker gjorde research osv. i närmare tio år innan han skrev böckerna vilket gör dom, förutom otrologt välskrivna, till mycket detaljerade och "fakta"fyllda.

Måste kolla upp dom böckerna, har hört talas om Robert Wilson förr. Vet du om dom finns översatta på svenska, eller om man kan få tag på dom i Sverige?
Citera
2005-05-12, 19:12
Medlem
Cleopatras avatar
Jag har precis laddat ner en BitTorrent-fil: The Final Warning av David Allen Rivera. Den är på 938 pdf-sidor, men har en kortversion i form av Powerpoint-bilder - 204 st. Ladda ner den, vet jag, och bilda dig en egen uppfattning. Jag tror helt klart att vi lever i en Matrix - ett system där en hemlig världsregering drar i trådarna och sätter begreppen på huvudet. Gott blir ont, rätt blir fel. Först har de förstört nationalstaterna, sedan kyrkan, sedan familjen, nu hetsar de könen mot varandra, heterosexuella mot homosexuella, unga mot gamla osv.
Citera
2005-05-12, 19:37
Medlem
Cleopatras avatar
Ögnade igm boken lite. Hittade det här:

Hitler indirectly received financing from the Krupps, Kennedys, and the Rothschilds.
The liaison between Hitler and Wall Street was Hjalmar Horace Greely Schact, the
President of Reichsbank, who aided in the rebuilding of Germany. His father worked in
the Berlin office of the Morgan-controlled Equitable Trust Co. of New York. Without a
shadow of a doubt, Hitler was controlled by the Illuminati.

Jag reagerar på Rothschilds. Varför skulle judar finansiera Hitler?
Citera
2005-05-12, 22:59
Medlem
Cleopatras avatar
David Icke

Jag har precis öppnat David Ickes: the biggest secret - the book that will change the world.

Menar han allvar? Det verkar som han tror att illimunati är till för/skapat av utomjordingar. Sånt har jag svårt för att ta på allvar.
Citera
2005-05-13, 08:40
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Jag reagerar på Rothschilds. Varför skulle judar finansiera Hitler?

Det här är inet en hemlighet om du trode det. Det skall finnas fotobevis på möten mellan folk ur Rothschilds familjen och Hitler.
Citera
2005-05-13, 08:52
Medlem
Cleopatras avatar
David Icke II

Enligt Icke är Illuminati en utomjordisk ödlesläkt som kan anta människoform. T ex är huset Windsor, huset Rothschild, klanen Bush egentligen reptiler som likt kameolonter skiftar mellan att vara reptiler och att vara människor. Det är reptil-familjerna som styr världen tillsammans med mänskliga medlöpare. Bush senior skall vara en pedofil som våldtog småflickor & reptil. En kvinna som ingick i konspirationen och som lämnat den, har vittnat att han inför hennes ögon förvandlade sig till ödla. Så filmer som Men in Black och den där tv-serien med ödlor som invaderade jorden är alltså inte bara sci-fi. Hans bevis? Medier med övernaturliga förmågor kan se ödlan bakom människan. De ser att Hillary Clinton är en reptil, medan hennes man Billy Boy är människa som dock behöver en övervakare, dvs Hillary.

Jo mer man läser, desto mindre vet man.
Citera
2005-05-13, 10:05
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Jo mer man läser, desto mindre vet man.
Du borde nog sluta läsa de där böckerna...
Citera
2005-05-14, 16:11
Medlem
Desdichados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Måste kolla upp dom böckerna, har hört talas om Robert Wilson förr. Vet du om dom finns översatta på svenska, eller om man kan få tag på dom i Sverige?

Jag snodde dom från min sociologilärare som hade beställt dom från USA Jag kommer ihåg att jag svängde förbi SF bokhandeln på gamla stan för några månader sedan under bokrean och blev grymt överraskad när jag hittade en hel trave med "schrödingers cat" böckerna. Hittade även någon slags hybrid mellan ett galet film-manuskript och en halvparanoid psykedelisk rant av Wilson som jag har läst tre gånger - "reality is what you can get away with". Jag tror inte dom finns översatta till svenska men dom borde kunna gå att köpa här, kolla runt lite. Problemet med dessa böcker är att det skrivs så jävla mycket skit om just konspirationsteorier osv, det kan vara lite svårt att plöja igenom allt ovidkommande nonsens för att nå guldpärlorna, men wilsons böcker är definitivt guldpärlor Annars så är ju Umberto Eco's "Foucalts Pendulum" en riktig höjdare som även innehåller en massa andra boktips i sig, den går definitivt att få tag på här i sverige, finns i varenda bokhandel.
Citera
2005-05-17, 11:21
Medlem
ericos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutten_1
...Vilka är “DOM”? DOM där som är efter oss, vilka är DOM egentligen? Varför är DOM efter oss?

Jag hade inte varit paranoid om inte DOM var efter mig!
Citera
2005-05-18, 07:02
Medlem
Citat:
Jag har precis laddat ner en BitTorrent-fil: The Final Warning av David Allen Rivera. Den är på 938 pdf-sidor, men har en kortversion i form av Powerpoint-bilder - 204 st. Ladda ner den, vet jag, och bilda dig en egen uppfattning. Jag tror helt klart att vi lever i en Matrix - ett system där en hemlig världsregering drar i trådarna och sätter begreppen på huvudet. Gott blir ont, rätt blir fel. Först har de förstört nationalstaterna, sedan kyrkan, sedan familjen, nu hetsar de könen mot varandra, heterosexuella mot homosexuella, unga mot gamla osv.

Jag skulle inte blev forvanad om det var sa... Metal gear solid spelen (tontigt, jag vet) behandlar det amnet ganska mycket. Att det ar ett hemligt sallskap kallat "The Wise Men Committee" bestaende av tolv personer som ar en hemlig varldsregering som satter begreppen, "censurerar verkilgheten", avgor vad som ar sant och flaskt, bestammer vem som blir president i usa och sant skojigt. Tals att tanka pa.
Citera
2005-05-18, 22:08
Medlem
De flesta konspirationsteorier är väl trots allt bara för att folk ska ha någonting skoj att göra?

Att hitta på konspirationer är ju faktiskt riktigt roligt, desto mer absurt desto bättre

Sen så kanske det inte är särskilt nyttigt för en ifall man köper alla konspirationsteorier heller... snacka om paranoia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in