Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Måste kolla upp dom böckerna, har hört talas om Robert Wilson förr. Vet du om dom finns översatta på svenska, eller om man kan få tag på dom i Sverige?
Jag snodde dom från min sociologilärare som hade beställt dom från USA

Jag kommer ihåg att jag svängde förbi SF bokhandeln på gamla stan för några månader sedan under bokrean och blev grymt överraskad när jag hittade en hel trave med "schrödingers cat" böckerna. Hittade även någon slags hybrid mellan ett galet film-manuskript och en halvparanoid psykedelisk rant av Wilson som jag har läst tre gånger - "reality is what you can get away with". Jag tror inte dom finns översatta till svenska men dom borde kunna gå att köpa här, kolla runt lite. Problemet med dessa böcker är att det skrivs så jävla mycket skit om just konspirationsteorier osv, det kan vara lite svårt att plöja igenom allt ovidkommande nonsens för att nå guldpärlorna, men wilsons böcker är definitivt guldpärlor

Annars så är ju Umberto Eco's "Foucalts Pendulum" en riktig höjdare som även innehåller en massa andra boktips i sig, den går definitivt att få tag på här i sverige, finns i varenda bokhandel.