Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-22, 13:36
Medlem
Hej! Jag fick just en idé om hur man skulle kunna göra för att skippa reklamen på Spotify som kommer näst intill hela tiden, men jag behöver i så fall hjälp av någon som är bra på att programmera och dylikt, då jag är usel på det ämnet. Jag tänkte att man skulle kunna göra ett program, som automatiskt startade om Spotify varje gång som det kommer reklam, eller efter varje låt, om det är för avancerat att den ska känna av reklamen. Eftersom när man startar om Spotify, när det kommer reklam, så försvinner ju reklamen. Man behöver antagligen en någorlunda snabb dator för det. Jag vet inte om detta är möjligt, men ville bara dela med mig av denna idé så att kanske någon kanske kan få inspiration av idén. Posta lite svar om vad ni tror/tycker
Hoppas bara att jag inte la det i fel del av forumet, då jag inte hade någon aning var jag skulle lägga det.
2012-07-22, 13:40
Medlem
Skitidé. Lättare att bara byta låt precis innan den förgående slutar. Då slipper du också reklam.
Som sagt, kass idé.
2012-07-22, 13:40
Medlem
Zartazas avatar
Är det inte bara smartare att byta låt innan den är slut? Eller fungerar det inte längre?
2012-07-22, 13:41
Medlem
BigFatCones avatar
Eller så betalar man bara. Det är liksom en pizza och 2 liter läsk per månad. Inte ens det om man inte vill eller behöver mobilversionen.
2012-07-22, 13:46
Medlem
Eller så kan man sänka ljudet och sedan trycka på play. Då hör man inte reklamen. Efter några sekunder kan du höja volymen då reklamen är slut.
2012-07-22, 14:03
Medlem
Finns det inte något program redan som stänger av ljudet automatiskt?
2012-07-22, 14:07
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Att betala 49 kronor är inte särskilt farligt om ni trivs med tjänsten.Ni kan till exempel ta med matlåda till jobbet en dag varje månad, då sparar ni med största in summan.
2012-07-22, 14:08
Medlem
adolf512s avatar
finns ett program som heter blockify. har inte testat det nämnvärt skälv dock(använder inte spotify oavsett).
2012-07-22, 14:09
Medlem
Dunderaxel2s avatar
inte för att vara tråkig, men om du la ner tiden det skulle ta att göra ett sånt program på att jobba med ett riktigt jobb, så skulle du ha råd med att betala för spotify i flera år.
På ett genomsnittligt jobb så tjänar du tillräckligt för att betala spotify i 2 månader för varje timma du jobbar. Jobba en 8 timmars arbetsdag och du har spotify i 16 månader.
2012-07-22, 14:09
Medlem
Glubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Eller så betalar man bara. Det är liksom en pizza och 2 liter läsk per månad. Inte ens det om man inte vill eller behöver mobilversionen.
+1, precis.. Det är 49kr/Månaden om man inte behöver det till mobilen. Inte ens en pizza, varför inte stöda?
2012-07-22, 14:10
Medlem
Nej men vad jag är ute efter är att allt liksom sker automatiskt, så att den bara stänger ner programmet efter varje låt och sedan startar den igen och automatiskt börjar spela igen, så att man slipper gå in i Spotify efter varje låt och hålla på, det är bara en idé, men det skulle vara riktigt nice om det skulle vara möjligt! Och jag är inte use efter något program som sänker volymen.
2012-07-22, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gluben
+1, precis.. Det är 49kr/Månaden om man inte behöver det till mobilen. Inte ens en pizza, varför inte stöda?
Nej men förlåt för att jag delade en idé som jag kom på bara, det har inget att göra med pizzor, bara kom på det och tyckte att jag ville dela det men några andra.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in