2012-09-04, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glundh1996
Om ni efterblivna människor såg vad jag skrev så sa jag också att ja inte skulle göra omkörningen och att tobbe gjorde fel, men de jag mest argumenterar emot var de ni antyder om hastigheten, och vrf ska man inte försöka skydda sin vän, nu vet inte jag om du nu har vänner och så och om du har är du inte prrcis nån bra vän, de smartaste är nog att stötta den utsatta istället för att klanka ner på den, ni som tycker illa om tobbe är ju inte mycket bättre själv när ni skriver som idioter

Vilken idiot. Att skydda sin vän och att stötta sin vän är inte samma sak. Att skydda kan göra en själv till brottsling, tex mened eller skyddande av brottsling. Mellan raderna så är det samtidigt ett erkännande för att ljuga så pass mycket att Tobbe går fri.
Citera
2012-09-04, 08:32
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glundh1996
Om ni efterblivna människor såg vad jag skrev så sa jag också att ja inte skulle göra omkörningen och att tobbe gjorde fel, men de jag mest argumenterar emot var de ni antyder om hastigheten, och vrf ska man inte försöka skydda sin vän, nu vet inte jag om du nu har vänner och så och om du har är du inte prrcis nån bra vän, de smartaste är nog att stötta den utsatta istället för att klanka ner på den, ni som tycker illa om tobbe är ju inte mycket bättre själv när ni skriver som idioter

Därför att du skyddar en som dödat en av dina andra vänner (antar att ni oxå var vänner), en som skadat andra väldigt illa pga sitt handlande och som nästa gång kanske dödar ännu fler.. nästa gång är det kanske du som inte kommer levande ur ett "race" i coola Tobbes bil.

Vad är du för en vän som inte ger din döde vän den rättvisa han förtjänar, sanningen?

Det är skillnad på att skydda, genom att ljuga och att stötta en vän som har det svårt. Vad är Tobbe för en vän som inte själv berättar sanningen så hans vänner slipper ljuga för honom? Det är ingen riktigt vän..
Citera
2012-09-04, 10:40
Medlem
Pestenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Därför att du skyddar en som dödat en av dina andra vänner (antar att ni oxå var vänner), en som skadat andra väldigt illa pga sitt handlande och som nästa gång kanske dödar ännu fler.. nästa gång är det kanske du som inte kommer levande ur ett "race" i coola Tobbes bil.

Vad är du för en vän som inte ger din döde vän den rättvisa han förtjänar, sanningen?

Det är skillnad på att skydda, genom att ljuga och att stötta en vän som har det svårt. Vad är Tobbe för en vän som inte själv berättar sanningen så hans vänner slipper ljuga för honom? Det är ingen riktigt vän..

Kan bara instämma med ovanstående som som formulerat det mycket bra. Tänkvärt!
Citera
2012-09-09, 20:24
Medlem
Är inte förvånad över att det hänt. Körde idag från Västeråshållet mot Enköping. Eftersom jag hade bli+släp, dvs max 80 km/h, såg jag mer av de som körde det tillåtna 120 km/h. Många mer eller mindre "knuffar" in medtrafikanter för att komma förbi. Vid ett tillfälle kom en rad på närmare 10 bilar och kör förbi mig, säker upp mot det tillåtna. Slutligen kom en vit gammal Volvo 740, betydligt snabbare än den redan snabba kön. Volvon kastar sig in framför mig och kör förbi ett antal bilar, för att sedan tränga sig in i kön. Jag är inte helt säker, men det såg ut som om Volvon "kappkörde" med en eller fler andra bilar. Körkortet borde dras på livstid. Här var det inga lusar som hindrade Volvon. Föraren var helt enkelt pantad i skallen.
Citera
2012-09-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74

Att ni fortsätter att hålla på och skriva och spekulera.. Ge upp och lägg ner. Får seriöst damp på sånt här..
Omoget att hålla på och lägga sig i. Sköt era problem istället.
Citera
2012-09-13, 14:46
Medlem
Pestenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraa-n
Att ni fortsätter att hålla på och skriva och spekulera.. Ge upp och lägg ner. Får seriöst damp på sånt här..

Är du sann?!
VÅRA problem är att vi och våra anhöriga måste vistas i samma trafik som folk som inte kan köra som man ska och riskerar andras liv genom ren jävla dumhet. Om dessa idioter höll sig inom inhägnade områden och körde så vore det inte våra problem det håller jag med om, så länge de inte gör det så ÄR det våra problem.

Jag förlorade min dotter till en idiot i trafiken, i den här "olyckan" så dog en person och en skadades allvarligt helt i onödan för att minst en person som vistades i SAMMA TRAFIK som alla andra inte kunde/respekterade enkla trafikregler och framförde sitt fordon oansvarigt, så snacka inte om att det skulle vara något "privat" som händer på våra vägar.

På vilket vis är det inte vårat problem? Det är BRA att sådant här diskuteras och uppmärksammas för då kanske, kanske någon tänker efter ett varv till på om det verkligen är värt att leva med att DÖDA en annan människa bara för att man inte kör som man ska.

Du får jätte gärna svara för jag är genuint intresserad av svaret.
Citera
2012-09-13, 16:33
Medlem
Citat:

Du har nog hela alfabetet. Trivs du inte på FB, så håll dig härifrån.
Citera
2012-09-30, 09:03
Medlem
Citat:

Vilket jävla pulver..
Sköt era problem istället !!
Det är ju såna som ni som är våra problem! Kör runt och leker på vägarna, förstör livet för oskyldiga människor ! Och dessutom för erá egna kompisar och sen försvara den idioten som orsakade hela olyckan. Väx upp och ta konsekvenserna ! skulle aldrig öppna käften om jag orsakat något liknande. Stackars anhöriga!
Citera
2012-09-30, 09:34
Medlem
rocksmysockss avatar
Någon som vet något nytt om detta?
Citera
2012-10-01, 14:08
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:

Jag spekulerar inte, jag svara på inlägg vilket det är mening att man ska göra på ett forum. Omoget? Det enda omogna jag kan se i den här tråden är alla inläggen från de som försvara T, att han dödat en annan vän till er verkar inte vara lika viktigt som att skydda T, förjävligt rent ut sagt.

Är man personligt inblandad i något som diskuteras på fb så bör man nog hålla sig så långt i från det som möjligt, för här diskuteras alla aspekter och det tas inte hänsyn till någon eller något. Ett tips bara.
Citera
2012-10-01, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestenstid
Är du sann?!
VÅRA problem är att vi och våra anhöriga måste vistas i samma trafik som folk som inte kan köra som man ska och riskerar andras liv genom ren jävla dumhet. Om dessa idioter höll sig inom inhägnade områden och körde så vore det inte våra problem det håller jag med om, så länge de inte gör det så ÄR det våra problem.

Jag förlorade min dotter till en idiot i trafiken, i den här "olyckan" så dog en person och en skadades allvarligt helt i onödan för att minst en person som vistades i SAMMA TRAFIK som alla andra inte kunde/respekterade enkla trafikregler och framförde sitt fordon oansvarigt, så snacka inte om att det skulle vara något "privat" som händer på våra vägar.

På vilket vis är det inte vårat problem? Det är BRA att sådant här diskuteras och uppmärksammas för då kanske, kanske någon tänker efter ett varv till på om det verkligen är värt att leva med att DÖDA en annan människa bara för att man inte kör som man ska.

Du får jätte gärna svara för jag är genuint intresserad av svaret.

Det är bara att slå upp insändarsidorna i valfri lokaltidning så ser du varför det är som det här.
Det som upprör folk i trafiken är cyklister som åker utan lyse, mot rött, cyklar på gångbanor, som cyklar på höger sida, som cyklar i medvind mm mm.

Det finns inga klagomål alls på bilförare som bryter mot alla möjliga trafikregler och orsakar både olyckor och dödsfall.
Citera
2012-11-08, 15:47
Medlem
billybuttardos avatar
Vad har hänt sedan senaste nytt i denna soppa? Är T ute på vägarna och åker? Blir det nåt åtal mot någon? Hur har det gått för dom skadade?

Nån som vet något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in