• 1
  • 2
2012-07-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poors
Men saken är den att jag har gjort en hel del försök och varje gång har det slagit fel. Innan jag visste något överhuvudtaget om alfa och badboy stuket så var jag mycket modigare för då var jag var lyckligt ovetande om alla om mina brister och allt elände.

Nu känner jag att det knappt är någon idé att försöka ragga på någon för det är endå ingen tjej som gillar såna som mig. Och då jag har en släng av asperger blir varje avvisande ett helvete rent ut sagt för mig.

Så det kanske blir att importera en ryska?

Been there, done that. Dock har jag ju aldrig haft några problem med självförtroendet, blir jag avvisad av nån jag gillar så visst blir man snopen, men jag tar aldrig ut det över mig själv. Däremot brukar jag fundera vad jag skulle kunna göra bättre nästa gång.

Och vadå "såna som dig"? Skulle inte förvåna mig om jag hade någon diagnos själv ("my mother had me tested!"), men jag har då inte haft så stora problem att träffa tjejer som ändå fattat tycke för mig, men då det inte varit rätt person har det inte hållit och hunnit bli något seriöst av det hela.

Framförallt behöver du jobba på din självbild; gymma, köp nya kläder osv. Nåt som får dig att känna dig snyggare, vilket ger dig bättre självförtroende vilket GÖR dig snyggare.
Sen lär det bara behövas att vara lite social (inte tokragga) och ha lite tur (där är mitt största problem!) så lär det lösa sig förr eller senare

Och om inte så kommer du kunna spara ihop mycket pengar och träffa en trevlig ryska istället som sagt, det är iaf min backup plan
Citera
2012-07-21, 21:27
Medlem
Charlatanens avatar
Citat:

Tror en thai passar bättre. Slaver är generellt ganska dominanta.
Citera
2012-07-21, 21:45
Medlem
Det är viktigt att inse att det inte är en realistisk bild man får av att läsa på forum, av den enkla anledningen att de flesta har behov av att skriva av sig just precis när de har problem av något slag. När allting flyter på, när allting är perfekt, då har man varken behov eller lust att skriva.

Läser du på hundforum om hur det är att ha hund, så kommer du att bli skitskraj. Ärftliga sjukdomar, hundar som bits, hundar som förstör hemmet, valpar som måste avlivas innan de ens blivit vuxna, hundar som drar, rymmer, jagar vilda djur... Det är banne mig riktigt svårt att förstå varför någon normal människa överhuvudtaget frivilligt skaffar sig en sån enorm massa problem!

Detsamma gäller på ett sånt här forum. Du kan hitta några, få trådar där man får en glimt av hur kul folk har med sin älskling, hur fint de har, hur underbara kvinnor/män kan vara mot varandra i eller utanför förhållanden - men den överväldigande majoriteten av trådar handlar om problemen. Inte för att det är så det ser ut, utan för att det är just precis när det är problem som man har behov av att skriva av sig, eller fråga hur andra har det eller har löst det etc.

Så när du läser om förhållanden här där det är rejäla fnurror på tråden, tänk på att många av dem löser det alldeles utmärkt och lever lyckliga ihop i resten av livet t.o.m. - men det kommer vi aldrig att få veta. Kvar på forumet finns bara problemen, i all evighet, amen.
Citera
2012-07-21, 21:50
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Men saken är den att jag har gjort en hel del försök och varje gång har det slagit fel. Innan jag visste något överhuvudtaget om alfa och badboy stuket så var jag mycket modigare för då var jag var lyckligt ovetande om alla om mina brister och allt elände.

Nu känner jag att det knappt är någon idé att försöka ragga på någon för det är endå ingen tjej som gillar såna som mig. Och då jag har en släng av asperger blir varje avvisande ett helvete rent ut sagt för mig.

Hur är en sån som du då? Och vad är det för slags tjejer du är ute efter? Ålder på dig?
Citera
2012-07-24, 05:02
Moderator
NewDeers avatar
R&S --> Psykiska problem /mod
Citera
2012-07-24, 05:36
Medlem
TS:
Om det är till någon tröst faller jag aldrig för översjälvsäkra alfahannar. Det kan vara det osexigaste och oattraktivaste jag vet. Dessutom tror jag knappast att jag är den enda tjejen i världen som tycker så. Jag brukar snarare dras till de lite mer blyga och de som inte är som alla andra, för jag vet att det är ofta där guldkornen gömmer sig

Snäll >> badboy - anyday.

Tappa inte hoppet
Citera
2012-07-24, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r3dstar
Får jag ge några tips? Okei, here it goes.

Du måste vara självsäker och ha ett bra självförtroende. Du måste våga säga vad du tycker och känner, du måste våga ta för dig, ha självdistans. Ta det lugnt, ha roligt och kör.

Är du självsäker och har ett bra självförtroende? Vågar du säga vad du tycker och känner? Vågar du ta för dig? Har du självdistans? Tar du det lugnt? Har du roligt och kör?

Om inte så kräv det inte av någon annan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in