Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-07-21, 10:49
Medlem
SeLeCtedOnes avatar
Hej, är ingen data nisse men kommer försöka förklara så bra jag kan.

Innan idag kände jag datorn funkade lite segt jag gick in på Kontrollpanelen -> System och Säkerhet -> Åtgärdscenter och tryckte sedan på Återställning

Datorn startades om och allt verkade vara perfekt tills jag försökte stänga ner Steam och Spotify vid datorns klocka i det högra hörnet vid skärmen.
Istället för att få upp den normala rutan fick jag en helt genomskillning avlång ruta som ingenting gick och trycka på.

Detsamma händer när jag går in på något av datorns rutor, denna bilden förklarar nog bättre
Kanske värt att nämna att mitt internet explorer spårar ut totalt och har varit tvungen att ladda ner firefox för att kunna posta på flashback eller gå in på någon annan sida överhuvudtaget utan att jag får fram "Internet explorer var tvunget att stängas"

Tackar för ALL hjälp! http://www.bilddump.se/bilder/20120721083453-213.112.100.129.png

Bild på problem:
Citera
2012-07-21, 11:00
Medlem
Prova att köra systemåterställning igen, men välj en ännu tidigare punkt om möjligt.
Annars är det nog ominstallation av Windows som gäller.... tyvärr.
Citera
2012-07-21, 11:07
Medlem
SeLeCtedOnes avatar
Kan inte göra något utav de båda förslagen då jag trycker på t.ex Systemåterställning så får jag fram en helt buggad sida där ingenting syns, precis som på bilden till höger
Senast redigerad av SeLeCtedOne 2012-07-21 kl. 11:10.
Citera
2012-07-21, 12:07
Medlem
x12s avatar
Gissar på att du fått in skadekod i datorn. Om du inte vet hur man tar bort sådant, installera om windows. Förlaget är också att istället för norton välja ett antivirus som inte trögar ner datorn lika mycket, t.ex kaspersky eller nod32 om det ska vara betalprogram, annars avira/avast om det ska vara gratis. Lägg även in PSI från http://secunia.com/ och uppdatera alltid de program den klagar på.
Citera
2012-07-21, 12:18
Medlem
DoDaDas avatar
Om du har en windows 7 skiva, stoppa i den i datorn och starta sedan om den.

Därifrån bör du kunna göra en systemåterställning?
Senast redigerad av DoDaDa 2012-07-21 kl. 12:24.
Citera
2012-07-21, 13:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara -> Windows

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem