2005-03-15, 17:25
Medlem
CamoDrakes avatar
Jag har funderat på en grej ett tag nu.
Har det någon betydelse i smak eller kvalitet om brödet man köper är skivat eller inte.

Jag själv gillar att skära mitt eget bröd jag vet inte varför men det känns bättre.
Hur gör ni köper ni helt eller färdigskivat och tycker ni att det är någon skillnad?

//CamoDrake
Citera
2005-03-15, 17:46
Medlem
Flus avatar
Jag antar att det skivade torkar fortare. Jag föredrar också oskivat.
Citera
2005-03-16, 00:39
Medlem
OliTs avatar
Man har större valfrihet när det kommer till tjocklek på skivorna när man köper oskivat, det gillar jag. "Vardagsbrödet" blir dock oftast Rågkakor från Polarbröd, de små, runda och underbart goda skapelserna.
Citera
2005-03-16, 21:40
Medlem
Skivat bröd tycker jag är lite husvagnsmat? Gott bröd är oftast inte synonymt med färdigskivat. Det finns dock ett par sorters tyskt grivbröd som säljs färdigkapat, fullt ätbart. Vitt bröd och limpa köper jag aldrig färdigskivat, torkar för snabbt.
Citera
2005-03-17, 00:38
Medlem
Jag fattar inte varför de säljer skivat bröd. Mest förvånad blev jag när jag såg en brödskivarmaskin på affären. Man förväntades att välja bröd, skiva det, betala och gå hem!!!

Halva vägen till färdig sallad skulle man kunna tänka... men det finns ju också.

Jag älskar att laga mat och jag uppskattar kvalitetsprodukter. Tycker hela den här "färdig mat kulturten" är förkastlig.

Väntar bara på restauranten som lägger upp gästerna i en tandläkarstol och stoppar maten i munnen på dem.... men vi är väl där innan ni läst klart det här inlägget.................
Möjligen är tandläkarstolarna för dyra ännu.
Citera
2005-03-17, 02:19
Moderator
Evil Eds avatar
Köper enbart mörkt bröd och det är praktiskt med tunnskivat bröd då jag vill ha det på det viset. Jag anser att färdigskivat bröd är en bra lösning.
Citera
2017-04-15, 15:57
Medlem
Finns numera knappt oskivat i affären. Riktigt tragiskt. Vad beror det på? Är det billigare för affärer att köpa in färdigskivat?
Citera
2017-04-15, 16:06
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitoc11
Finns numera knappt oskivat i affären. Riktigt tragiskt. Vad beror det på? Är det billigare för affärer att köpa in färdigskivat?
Nej, men det skivade brödet säljer bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in