2012-07-20, 14:06
Medlem
Snooze91s avatar
Hej Flashback!

Jag har en tid utforskat det spirituella mer och mer. Jag läser om det, samt försöker öppna upp mig själv för detta. Intresset kommer ända ifrån det jag var liten, eftersom jag varit med om en del förut. Men det är först nu i det unga-vuxenlivet som jag utforskar detta på riktigt.

I och med att mitt tredje öga öppnar sig mer och mer blir jag mera känslig för "energier" i min vardag. Jag flyttade in i denna lägenheten för ungefär 5 månader sedan - det är min första lägenhet. Jag kände ingenting här först, allting var lugnt och jag var aldrig orolig. Alla ljud som knäppte hittade jag alltid en naturlig förklaring till - och jag var inte nämnvärt mörkrädd på något vis. Dock har jag på den senaste tiden i takt med att jag känner av att jag öppnar upp mig själv, även känt av andra energier här hemma. Jag och några vänner var ut till Engsö slott - ett av de slott som det sägs spöka mest i hela Sverige. Efter vi var där känns det som att allting eskalerat här hemma.

Det knäpper flerfaldigt mycket mer i lägenheten - märkbart mycket mer. Jag ser rörelser i ögonvrån, men försöker avfärda det som flugor, eller ljusreflektioner i mina glasögon som jag har ibland. När jag låg i soffan och tittade på tv, slungades jag plötsligt ut ur något tillstånd och blev påmind om att jag är själv i lägenheten. Det var inte så att jag medvetet kände mig iaktagen - men jag blev påmind om "just ja, jag är ensam här". Men trots allt detta försöker jag intala mig själv att inte överreagera - utan det finns naturliga förklaringar.

Men nu i natt innan jag somnade, runt 02:00. Innan jag slumrar in rycker någon tag i min fot och skakar den upp en liten bit upp i luften. Jag blir ju naturligtvis klarvaken och rädd, men samtidigt lite irriterad över att om det är någon så ska de lämna mig ifred. Så jag försöker övertyga mig själv om att inte vara rädd.

De gånger när jag mediterar eller försöker frigöra min själ ifrån kroppen (astralprojicering) får jag ofta fram en dimma, som formar sig som en person. Ibland kan jag nästan se ansiktskonturerna, men jag är inte alls förmögen att urskilja detaljer. Känslan jag får av denna energi (om det nu är någon) känns neutral. Varken kärleksfylld, eller negativ. Det känns som den bara finns, och det är jag som väljer om jag vill vara rädd för det okända eller ej.

Återigen försöker jag ha ett logiskt förhållningssätt till detta, för jag vill inte utmåla mig själv som mörkrädd för t.ex temperatur-förändringar om det knäpper. Men jag vill samtidigt tro på mig själv, att det jag känner är sant - speciellt nu när jag är sådan nybörjare inom den spirituella världen.

Frågeställning

- Är det en ande som jag bjudit in på något vis iom mina försök att utforska den spirituella världen? (Jag har ej försökt mig på något ockult).

- Om det nu är en ande jag har hemma hos mig - hur bör jag förhålla mig? Kan jag ta reda på om det är en negativ eller positiv ande?

- Eller är det bara hjärnspöken? Något jag inbillar mig iom min iver att utforska detta.
Citera
2012-07-20, 15:35
Medlem
RazorTongues avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnic_jerk
Citera
2012-07-20, 15:55
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorTongue
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnic_jerk

Jo det tänkte jag också på att det var. Sådana känner man ju igen som ryckningar. Men det som jag upplevde inatt var så kraftigt, och mitt ben lyftes upp i luften ungefär 30 cm upp och skakades om 3 gånger.

Nu utesluter jag inte att det kan vara en sådan ryckning. Men jag har aldrig i mitt liv varit med om en sådan kraftfull.
Citera
2012-07-20, 16:05
Medlem
6ups avatar
Hjärnan/kroppen gör konstig saker när man är i ett tillstånd mellan vaken och sömn. T ex. har mina fingrar vid flera tillfällen börjat "spela piano" utan att jag medvetet gör något. Att ett spöke skulle vara inblandat känns långsökt, speciellt då jag vet att vi klarar av att göra det alldeles utmärkt själva.
Citera
2012-07-21, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6up
Hjärnan/kroppen gör konstig saker när man är i ett tillstånd mellan vaken och sömn. T ex. har mina fingrar vid flera tillfällen börjat "spela piano" utan att jag medvetet gör något. Att ett spöke skulle vara inblandat känns långsökt, speciellt då jag vet att vi klarar av att göra det alldeles utmärkt själva.
Jag tror att många foliehattar underskattar hjärnan. Både hjärnan och vårt psyke är helt fantastiskt och bra mycket mer avancerat än vad ni verkar tro.
Citera
2012-07-21, 18:55
Medlem

Tro inte allt du läser på forum, och ser på youtube, det finns gott om knäppskallar.

Om man tältar med småungar och drar en massa spökhistorier på kvällen, så törs ingen gå ur tältet själv.
Och om dom är tvugna att gå ut o pissa så kommer dom både se och höra en massa läskigt.

Förmodligen.
Citera
2012-07-21, 23:31
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymkheft

Tro inte allt du läser på forum, och ser på youtube, det finns gott om knäppskallar.

Om man tältar med småungar och drar en massa spökhistorier på kvällen, så törs ingen gå ur tältet själv.
Och om dom är tvugna att gå ut o pissa så kommer dom både se och höra en massa läskigt.

Förmodligen.

Nu har jag varit med om en del saker förut, som har fått mig att tro på spöken - och då handlade det inte om någon knäppning i köket. Jag har valt att "tro" på detta av diverse anledningar, men försöker ändå hitta naturliga förklaringar. Det krävs mer än spökhistorier för att få mig knäsvag.
Citera
2012-07-23, 08:46
Medlem
Bränn lite salvia i lägenheten! =)
Citera
2012-07-24, 21:22
Medlem
Snooze91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminist
Bränn lite salvia i lägenheten! =)

Kanske jag ska ta och göra! Läste att det renar energier lite? Kanske får en lite lättare stämning i min lägenhet då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in