2012-07-20, 10:18
Medlem
Azulas avatar
Hej

Jag har ett problem med min sexualitet. Och det är inte att jag eventuellt är kär i en tjej (för er som sett tråden i Relationsakuten).

Jag har ofta blivit väldigt äcklad av tanken på att vara naken och intim med en annan person. Egentligen gillar jag inte omklädningsrum och försöker bara vara där så kort tid som möjligt. Blir korthuggen och om möjligen ännu mer dominant när jag är naken med andra, för att skydda mig själv och inte behöva dela av mig själv.

Jag hatar tanken att bli penetrerad. Det skulle vara den ultimata förlusten av kontroll.

Sedan en kort tid efter jag gick in i puberteten fick jag istället sexuell upphetsning av tanken på att dominera andra, exempelvis av att förnedra och få andra att gråta offentligt. Exempelvis berätta pinsamma hemligheter öppet och sen se reaktionen på den som jag tjallar på. Även att bestämma över folk har varit en sexuellt triggande tanke. Jag tänder inte på tanken att själv bli förnedrad, istället uppkommer en bubbla av panik i mitt hjärta.

Jag har även upptäckt att jag fått lätt sexuell upphetsning när jag legat vaken på nätterna och tänkt på självkritik eller på att förnedra borgare eller reaktionärer offentligt. Jag har rentav fantiserat om att skjuta folk i bakhuvudet med en revolver. Jag har inte blivit k-t när jag är glad, utan tvärtom nästan alltid då jag är förbannad, stressad eller irriterad, och jag associerar inte k-tkänslorna till bra saker utan tvärtom till ökad frustration och död.

Samtidigt har jag skämts över det sexuella uttrycket. Jag vill inte vara ett (a)sexuellt monstrum. Jag skulle inte skrivit här om det inte vore så att jag dels avskydde min egen sexualitet, och jag dels insett att jag älskar en människa och (om hon tillåter) vill göra henne lycklig.

Hur ska jag göra för att kunna lära mig uppskatta ömhet och närhet?
Citera
2012-07-20, 10:36
Medlem
drlinkps avatar
Du låter ju inte direkt som något vidare flickvänsmaterial...

Kan ditt dominansbegär ha att göra med mindervärdeskomplex för att du är en kvinna? Av dina tidigare trådar att döma är du en ultrafeministisk vänsterextremist. Att du fantiserar om någonting som kan liknas vid hatbrott mot oliktänkande får en att tro att din extremism är någonting som påverkar dig negativt, nu verkar hatkänslorna ha nått ända in i sängkammaren.

Jag tror att extremister på båda sidor kan lida privat av sin politiska läggning på sånna här sätt. Med tanke på hur självdestruktivt det med största sannolikhet kommer att vara för dig om du agerar ut dina sexuella fantasier är det nog bäst att försöka tänka i andra banor. Du kan till exempel försöka att sluta skämmas för att du är en kvinna i sovrummet, du är den du är och kvinnor penetreras för största möjliga njutning... Dessutom kan man ju som kvinna "ta kommando" trots att man har penetrationssex. Du behöver kanske inte bli påsatt bakifrån om du tycker att det känns obehagligt, även om det bästa för dig nog vore att släppa på hämningarna och låta dig själv vara feminin.

Men jag tycker inte att du ska förnedra andra och sånt, det är väldigt elakt...
Citera
2012-07-20, 10:39
Medlem
Azulas avatar
Jag är oskuld och har aldrig varit förälskad i eller sexuellt attraherad av någon. Nu är jag eventuellt förälskad i en tjej, vilket har ökat på min förvirring. Jag har heller aldrig förnedrat någon av sexuella skäl.
Citera
2012-07-20, 10:49
Medlem
drlinkps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azula
Jag är oskuld och har aldrig varit förälskad i eller sexuellt attraherad av någon. Nu är jag eventuellt förälskad i en tjej, vilket har ökat på min förvirring. Jag har heller aldrig förnedrat någon av sexuella skäl.

Då kanske det inte är något problem än, du märker säkert när du är med en partner som du tycker om och litar på att det är riktigt gött med helt vanligt sex utan konstigheter, så gött att du glömmer andra fetisher åtminstone till en början.

Hur gammal är du? Det låter konstigt att du aldrig har varit kär i eller "kåt" på någon... Sånt började ju i princip alla känna redan i tidiga tonåren eller ännu tidigare.

Men allt skulle ändå få en ganska logisk förklaring om du helt enkelt är en manshatande lebb och upptäckt det sent i livet... Du kan inte komma ihåg att du har haft konstiga känslor för tjejer när du var yngre som du förträngt?
Citera
2012-07-20, 10:53
Medlem
Azulas avatar
18.

Kanske jag hade känslor för andra tjejer som jag förträngt. Har åtminstone tyckt att atletiska kvinnokroppar är attraktiva, men manskroppar har aldrig intresserat mig.
Citera
2012-07-20, 11:03
Medlem
Drullknulls avatar
Är du sexuellt oerfaren är det inte konstigt att du känner dig osäker, man måste pröva på för att veta vad som passar en helt enkelt. Får du för stora grubblerier som går ut över dit varddagsliv, då bör du ta kontakt med vården.

Det kan vara så att du är dominant lagd på en sådan nivå att din läggning är tvångsmässig, vilket hindrar vanlig mjukissex s.k. tvångsmässig parafili, något som ofta leder till ett socialt handikapp. Att ägna sig åt fetischer gör de flesta, inget konstigt med det, de flesta har det bara som en liten grej, medan andra ägnar mer tid åt sina fetischer än mjukissex, sen finns de som har en tvångmässig inställning till sin fetischism. De tvångsmässiga fetischisterna har många gånger neurologiska handikapp (bokstavskombinationer), vilket förstärker det sociala handikappet.
Kognitiv beteendeterapi kan ges för tvångmässiga beteenden. Om du skulle vara en uberdominant person som saknar möjligheten att ge kärlek på annat sätt än förnedring, kontroll och makt d.v.s. sakna social förmåga till vanligt förhållande med allt det innebär, samt att det gör dig isolerad, då har du problem.

Nåväl, du är ung, har ett intellekt som kroppen inte har hunnit med (de går inte i fas), det är hög tid att skaffa dig praktiska erfarenheter. Skulle du vara helt blockerad för "vanlig" kontakt bör du söka hjälp i vården.
Är du osäker om din sexualitet kan du kontakta RFSL(länk)]

Lycka till!
Senast redigerad av Drullknull 2012-07-20 kl. 11:08.
Citera
2012-07-20, 11:08
Medlem
drlinkps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azula
18.

Kanske jag hade känslor för andra tjejer som jag förträngt. Har åtminstone tyckt att atletiska kvinnokroppar är attraktiva, men manskroppar har aldrig intresserat mig.

Då är du med största sannolikhet lesbisk helt enkelt. Jag får väl gratulera, sånt är väl status i vänsterkretsar?

Jag känner dig inte så jag vet så klart inte säkert, men för en utomstående låter du så typiskt lesbisk som är möjligt för en människa. Kanske skulle du få ordning på ditt icke-existerande kärleksliv om du i alla fall testade att omfamna den läggningen, fungerar det inte så kanske du får tänka om. Men jag tror att de som har det absolut värst på kärleksfronten är bögar och lebbar som håller det inom sig, hur ska de någonsin kunna bli tillfredställda och kunna ha ett väl fungerande förhållande liksom?
Citera
2012-07-22, 21:28
Medlem
Azulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Är du sexuellt oerfaren är det inte konstigt att du känner dig osäker, man måste pröva på för att veta vad som passar en helt enkelt. Får du för stora grubblerier som går ut över dit varddagsliv, då bör du ta kontakt med vården.

Det kan vara så att du är dominant lagd på en sådan nivå att din läggning är tvångsmässig, vilket hindrar vanlig mjukissex s.k. tvångsmässig parafili, något som ofta leder till ett socialt handikapp. Att ägna sig åt fetischer gör de flesta, inget konstigt med det, de flesta har det bara som en liten grej, medan andra ägnar mer tid åt sina fetischer än mjukissex, sen finns de som har en tvångmässig inställning till sin fetischism. De tvångsmässiga fetischisterna har många gånger neurologiska handikapp (bokstavskombinationer), vilket förstärker det sociala handikappet.
Kognitiv beteendeterapi kan ges för tvångmässiga beteenden. Om du skulle vara en uberdominant person som saknar möjligheten att ge kärlek på annat sätt än förnedring, kontroll och makt d.v.s. sakna social förmåga till vanligt förhållande med allt det innebär, samt att det gör dig isolerad, då har du problem.

Nåväl, du är ung, har ett intellekt som kroppen inte har hunnit med (de går inte i fas), det är hög tid att skaffa dig praktiska erfarenheter. Skulle du vara helt blockerad för "vanlig" kontakt bör du söka hjälp i vården.
Är du osäker om din sexualitet kan du kontakta RFSL(länk)]

Lycka till!

Men en kan ju inte bara ha sex med första bästa person? Jag har fram tills nu inte upplevt fysisk attraktion till någon. Jag har aldrig upplevt någon press att förlora oskulden och alltid tyckt den där "oskuldshysterin" som för vissa tjejer inträder i åldern 14 är rätt äcklig och motbjudande.
Citera
2012-07-23, 00:29
Medlem
det var en ganska speciell sexualitet, ja. men om du hittar en partner som tänder på att bli förnedrad så skulle ni bli ett riktigt bra par haha!
Citera
2012-07-23, 02:17
Medlem
snelhestens avatar
Hur ser detta bestämmande/förnedrande av andra som du tänder på ut? Det bör nog finnas en hel del folk "där ute" som tänder på just dessa saker.

Nackskott kan dock vara lite i överkant...
Citera
2012-07-23, 11:19
Medlem
Azulas avatar
En återkommande fantasi är att en grupp ungdomar sitter (påklädda) i ett rum och tvingas erkänna alla sina fula tankar som de känner skam och ångest för, för varandra, och att några av dem till slut bryter ihop och börjar gråta och skaka okontrollerat.

En annan fantasi är att se en affärsman eller chef på ett bolag stå bunden med ett hundkoppel på ett torg och en arg folkmassa skriker åt honom och eggas upp av partifunktionärer till ett fruktansvärt raseri samtidigt som han skakande berättar om sina hemska moderata åsikter och ber om ursäkt för att han stödde Moderaterna med pengar, har haft kapitalistiska åsikter och sett ner på arbetarklass och Tredje Världen.

Det handlar inte ens om sex. Jag tycker BDSM är äckligt och motbjudande. Det som jag upplevt en slags ångestfylld sexuellt upphetsande relation till är situationer där jag kan se hur en person emotionellt vrider sig som en metmask på kroken, eller när personer börjar gråta och ser helt ensamma ut och ingen vill ge dem stöd eller närhet och de är ensammast i hela världen.
Senast redigerad av Azula 2012-07-23 kl. 11:42.
Citera
2012-07-23, 12:10
Medlem
alltså du är överglorifierad av en förälder(eller känslomässigt övergiven pga de ställde för höga krav på dig och tvingade dig prestera för fort - så du fick vara din egen 'mentor'?) eller något som gör att du undermedvetet ser dig själv för 'ren' - så du skäms över din egen skitiga mänsklighet, hur liten och maktlös du är och att du har massa primitiva drifter som ligger bakom och pyser - du ser det som under din nivå och att du ska vara bättre (det är ganska dumma orealistiska ideér)

så - det skulle vara befriande att ventilera detta - du har sinnessjukt störda fantasier i huvudet; så det vore befriande att få dumpa det på andra och få dem att känna sig genomskådade som du gör - eller få andra att känna sig ensamma; eftersom du känner dig så.

du har antagligen valt vänsterfjantet som ideologi eftersom du uppfattar den som 'social' - som någon slags kompensation för att du verkar ha ungefär 0 oxytocin i hjärnan och är totalt oförmögen att känna någon gemenskap med andra (för att du skäms över din 'primitiva' sida och förtränger den - att t ex bli penetrerad handlar om att vara 'kopplad' till en annan person - som du absolut inte vill och därför har något att göra med hur du relaterade till den första människan i ditt liv: dvs din morsa var en kall jävel och antagligen kommunist)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in