Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2012-08-13, 14:20
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Neger snälla.. Enda anledningen till att folk sitter och nått sånt uselt skit som Windows är bara gammal vana. När man nu helt och hållet byter vanemönstret så kan folk lika gärna migrera till något bättre.. Mina rekommendationer skulle då vara iOS på en padda eller OSX, Linux Ubuntu eller Mint..
Förklara gärna på vilket sätt Windows är så jävla kasst på? Att säga att det är gammal vana att använda det är rätt modigt sagt med tanke på att Windows har mer marketshare än Linux någonsin kan drömma om.
Citera
2012-08-13, 14:33
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Förklara gärna på vilket sätt Windows är så jävla kasst på? Att säga att det är gammal vana att använda det är rätt modigt sagt med tanke på att Windows har mer marketshare än Linux någonsin kan drömma om.

Inte byggt med unicode i botten, Drive-bokstäver, gammalt uselt filsystem, går inte att jämföra med HSF+ Eller EXT4. inget inbyggt stöd för PDF eller Postscript, ingen inbyggt skärkallibrering. vanvettig filstruktur. DLL-hell och register-hell. marknadens sämsta filhanterare. fler säkerhetshål än en schweizerost, Skall jag fortsätta?
Citera
2012-08-13, 15:10
Medlem
salxars avatar
Citat:
Inte byggt med unicode i botten, Drive-bokstäver, gammalt uselt filsystem, går inte att jämföra med HSF+ Eller EXT4. inget inbyggt stöd för PDF eller Postscript, ingen inbyggt skärkallibrering. vanvettig filstruktur. DLL-hell och register-hell. marknadens sämsta filhanterare. fler säkerhetshål än en schweizerost, Skall jag fortsätta?
Inbyggt stöd för PDF finns i Windows 8.
Filsystemet suger, japp. Ska komma ett nytt i Windows 9 tydligen.
Drive-bokstäver och resten skiter nog alla i.
DLL-hell och liknande har väl inte hänt på hundra år?

Du förväntar dig att det inte ska finnas säkerhetshål i något som har 90% marketshare? Microsoft försöker ju iaf. De patchar varje månad, la till UAC för att idioter gjorde program som behövde adminrättigheter, etc.

Windows kommer finnas kvar eftersom det är så lätt att använda, men framför allt för att det går att spela så många spel. Dagen Linux kan köra alla mina spel är dagen jag byter.
Citera
2012-08-13, 15:12
Medlem
Citat:

Unicode från NT 3.1
Filsystemet ligger i framkant särskilt i och med ReFS, långt före hsf+ (skräp) och en bit före ext4 (vilket är bra)
Inbyggt stöd för XPS, vilket är bättre än både PDF (största säkerhetshålet på internet) och Postscript
Vettigare filstruktur än POSIX + OSX.
Bättre filhanterare än Finder.
Ett av de säkraste systemen idag, tio år före OSX. Bättre granuralitet än Linux.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in