Citat:
Ursprungligen postat av HeartOfDixie
Håll ut. Mycket av biverkingarna (iaf för mig) kom de första dagarna och ändrade sin karaktär under ca 2 veckors tid innan de planade ut och försvann. Det du dock bör vara lite uppmärksamm på vilket har hänt mig varje gång jag påbörjat medicinering med sertralin igen är att jag blir väldigt självmordsbenägen efter 2-3 veckor, vilket känns som till följd av en extrem avtrubbning som kommer då mer än att jag känner mig deprimerad.
Kan tilläggas att jag är bipolär typ 2 så dessa mediciner har troligen en annan effekt på mig och annorlunda biverkningsprofil. Hur tycker du att atarax fungerar som komplement?
Jag har faktiskt inte fått så mycket fysiska biverkningar mer än muntorrhet och stickningar/domningar i armar och händer.. Däremot känner jag ökad ångest, vilket är väldigt jobbigt även om jag var beredd på det.. Kan få "ångestvågor" (inte som panikångest.. känns annorlunda) där jag dessutom får stickningar i hela kroppen och värmevallningar för minsta lilla grej..
Ataraxen hjälper tyvärr inte mycket.. Och då har jag ändå tagit dubbel dos än vad läkaren sa till mig att ta vid behov

Tycker inte ångesten mildras nånting.. Känner mig bara lite seg i kroppen.