Citat:
Ursprungligen postat av Tubeeen
Provat tagit bort det och lagt till det igen. Då jag kör 10.6.8 så finns det inte Wi-Fi utan det är Airport som gäller....
Försökt skapat ny nätverksplats, även detta utan resultat.
Tycker det är konstigt att den inte hittar något nätverk öht... Kör för tillfället mobilt bredband på minin via USB och detta fungerar. Försökt kopplat ur det och bara köra airport utan lyckad resultat.. Ger fan upp snart :O
Ja, därför jag skrev Wi-Fi inom parentes.. Du skulle ju kunna prova att starta till installationsskivan och se om du hittar nätverket där, och kan således utesluta HW om det skulle fungera.
Ett annat alternativ är att slänga alt flytta /Library/Preferences/SystemConfiguration till skrivbordet och logga ut från ditt användarkonto och logga in igen. (kan behövas starta om, men tror det ska räcka med att logga ut och in.) Tänkte att du skulle kunna prova ett annat användarkonto, men mig veterligen så .plist för nätverk system-wide så det borde vara rätt lönlöst.
Genom att flytta mappen ovan så nollställs alla sparade inställningar gällande nätverk etc, så att du är medveten om det.. Så du kan ju lägga den på skrivbordet som en form av ”backup” om du vill.