2013-12-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Någon som har trappat ned på pyrazolam?
Känner mig lite mycket tveksam till hur jag ska göra. Har käkat 90st från augusti till nu, oftast doser på 1mg men ibland runt 3mg. Känner inte alls för en avtändning då jag runt maj i år fick känna på en xanor-avtändning efter ett bruk på allt från 1-4mg vissa dagar. Gick många dagar då jag inte käkade något men oftast var det bara något kortare avbrott.
Då rörde det nog sig om 200 xanor (1mg) på en liknande period blandat med kanske 30 valium.

Har insett nu att jag inte klarar av att ha någon benso liggandes hemma. Är bara orolig att jag ska få en rejäl avtändning och därav inne på att trappa ned då jag har annat att sköta under veckorna.
Jag har inga problem att trappa ned och hålla mig till en särskild dos, problemet ligger i att jag slänger i mig någon var och varannan dag då det finns hemma.
Har kollat runt lite, men inte så mycket information om att trappa ned. Kanske får bli att bryta direkt och bara hoppas att det inte blir lika illa som på xanor.

Frågan är väl egentligen om någon kan berätta om hur de gick till väga när de trappade ner.
Lutar åt CT då jag inte käkat varje dag och det känns dumt att göra det även om det rör sig om små doser.

Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Har du ätit 90st på tre månader så behöver du nog inte oroa dig för någon avtändning.
Möjligtvis att du känner dig lite spänd och rastlös i några dagar.

Med 90st menar du 90 st 0,5mg:are?
Det blir alltså ca 0,5mg ungefär var tredje dag i tre månader? Borde väl inte vara så farligt. Om så är fallet så bör jag nog se upp i framtiden.
Citera
2013-12-02, 23:00
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife
Med 90st menar du 90 st 0,5mg:are?
Det blir alltså ca 0,5mg ungefär var tredje dag i tre månader? Borde väl inte vara så farligt. Om så är fallet så bör jag nog se upp i framtiden.
Nej det lär inte vara några problem alls med den lilla mängden.
Citera
2013-12-03, 07:45
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Nej det lär inte vara några problem alls med den lilla mängden.
Tack för hjälpen. Då blir det inget mer nu.
Var orolig för att det skulle bli en lika en avtändning i stil med xanor.
Du lugnade ner en orolig människa nu.
Citera
2013-12-03, 10:34
Medlem
unleash82s avatar
Har käkat ksalol nu ett par dagar, måste fan säga att jag föredrar pyran.

får får mig att det var mer tryck i serberna förr men det är väl lite tolerans som drar ner på effekten antar jag.

Visst slår dem ångesten på käften men jag personligen blir för trött och flummig av dem.
Citera
2013-12-03, 13:47
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Har käkat ksalol nu ett par dagar, måste fan säga att jag föredrar pyran.

får får mig att det var mer tryck i serberna förr men det är väl lite tolerans som drar ner på effekten antar jag.

Visst slår dem ångesten på käften men jag personligen blir för trött och flummig av dem.
Det är ju bra att du hellre föredrar dom gula istället.
Fan så mycket jobbigare att gå av ksalolen efter ett tag! Än vad det är med Pyran.
Citera
2013-12-03, 15:16
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Någon som har trappat ned på pyrazolam?
Känner mig lite mycket tveksam till hur jag ska göra. Har käkat 90st från augusti till nu, oftast doser på 1mg men ibland runt 3mg. Känner inte alls för en avtändning då jag runt maj i år fick känna på en xanor-avtändning efter ett bruk på allt från 1-4mg vissa dagar. Gick många dagar då jag inte käkade något men oftast var det bara något kortare avbrott.
Då rörde det nog sig om 200 xanor (1mg) på en liknande period blandat med kanske 30 valium.

Har insett nu att jag inte klarar av att ha någon benso liggandes hemma. Är bara orolig att jag ska få en rejäl avtändning och därav inne på att trappa ned då jag har annat att sköta under veckorna.
Jag har inga problem att trappa ned och hålla mig till en särskild dos, problemet ligger i att jag slänger i mig någon var och varannan dag då det finns hemma.
Har kollat runt lite, men inte så mycket information om att trappa ned. Kanske får bli att bryta direkt och bara hoppas att det inte blir lika illa som på xanor.

Frågan är väl egentligen om någon kan berätta om hur de gick till väga när de trappade ner.
Lutar åt CT då jag inte käkat varje dag och det känns dumt att göra det även om det rör sig om små doser.

Har aldrig trappat ner, bara slutat rakt av och dina doser är ju knappast särskilt höga. Dom gånger jag slutat har det varit kemisk ångest som vid en bakfylla ungefär. Inte värre än så, och det har varat någon vecka eller max 10 dagar. Sen är allt som vanligt igen.
Citera
2013-12-03, 16:25
Medlem
DeLuxemannens avatar
Hade en konsumtion på ca 20st/dag i 4 månader innan jag trappade ut med diklazepam (greja diazepam om du kan)i ca 10 dar. Visserligen åkte jag på behandling,men där fick jag inget alls. Efter ca 3 veckor var jag mig själv igen.
Citera
2013-12-05, 14:09
Medlem
Någon som har nån info på när asken får in igen?
Citera
2013-12-05, 20:24
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSebastior
Någon som har nån info på när asken får in igen?
Maila deras support och fråga!
Citera
2013-12-05, 20:25
Medlem
Ja, får väl göra det.
Citera
2013-12-06, 23:46
Medlem
bdbdbdbds avatar
Kört pyra 3-4 dagar, höga doser och tycker inte det var lika bra tryck som innsn.

Visserligen problem med stavning men då har jag tagit 24-30 st, nästan abstnens idag, botates med endel alkohol och c a 15 pyra.

känner heller ingenting av ikto av nån anledning, med alkohol, så kan det bli stora minnesluckor, det känner jag också med pyrazolam. Eller märkt dagen efter...
Märker skillnad iaf, mer trött nu, istället för att va mer uppiggande än diaz så blev det tvärtom denna gång hittills köpte mer än man kan äta på nån dag...
Citera
2013-12-07, 00:05
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Kört pyra 3-4 dagar, höga doser och tycker inte det var lika bra tryck som innsn.

Visserligen problem med stavning men då har jag tagit 24-30 st, nästan abstnens idag, botates med endel alkohol och c a 15 pyra.

känner heller ingenting av ikto av nån anledning, med alkohol, så kan det bli stora minnesluckor, det känner jag också med pyrazolam. Eller märkt dagen efter...
Märker skillnad iaf, mer trött nu, istället för att va mer uppiggande än diaz så blev det tvärtom denna gång hittills köpte mer än man kan äta på nån dag...

Dom är ganska bra mot ångesten iallafall Dock ingen flum benz tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in