2012-07-19, 15:22
Medlem
Jag har nyss gått ut gymnasiet och ska börja studera på högskola. Om jag inte har någon inkomst förutom CSN, vad ska jag då skriva att jag har som årsinkomst? Efter lite googlingar verkar det som att det är 80% av bidragsdelen som gäller. Problemet är att jag vill ha en officiell källa på detta då de foruminlägg som säger detta har länkat till någon pdf som inte finns längre. Vill liksom inte skriva in fel belopp...
Citera
2012-07-19, 15:32
Medlem
anden9301s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxieTheSwe
Jag har nyss gått ut gymnasiet och ska börja studera på högskola. Om jag inte har någon inkomst förutom CSN, vad ska jag då skriva att jag har som årsinkomst? Efter lite googlingar verkar det som att det är 80% av bidragsdelen som gäller. Problemet är att jag vill ha en officiell källa på detta då de foruminlägg som säger detta har länkat till någon pdf som inte finns längre. Vill liksom inte skriva in fel belopp...

din årsinkomst ska du skriva.

"Årsinkomst kallas den samlade inkomsten under ett kalenderår."
Citera
2012-07-19, 15:34
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxieTheSwe

Det är olika. Bankerna räknas nästan alltid bara bidragsdelen, om ens det. Vissa fastighetsbolag tillåter dig att räkna både bidrag + lån. Vissa räknar inte ens bidrag som inkomst. Du får helt enkelt höra med just det bolaget.
Citera
2012-07-19, 15:44
Medlem
Hm... det är LKF.se (lund), är lite jobbigt då min förälder säger att jag ska räkna med lån och allt och skriva typ 80 000 när internet säger ~20 000, antar jag får ta och fråga LKF på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in