2012-07-19, 14:29
Medlem
DAZBOOTs avatar
Bör sägas att detta är en 3 års gammal skoldator från fujitsu siemens men som jag har inte kunnat installera spel på, som jag hade innan den blev ghostad. Då hade den förvisso Win Vista och nu 7 som sagt. Varje gång jag kör in spel som CD eller via nedladdning så kommer det inte upp någon spelbaserad ruta där man kan välja sina åtgärder. Och om jag försöker öppna filerna så används windows media player upp med en efterbliven kategori som inte fyller någon funktion.

Jag har aldrig haft dessa problem innan de ghostade datorn och min fråga är vilket program man bör använda för att öppna filerna och vad som kan vara fel eftersom den hederliga menyn om åtgärder kring CD-skivor samt usb minnen ej kommer upp
Citera
2012-07-19, 14:38
Medlem
ThingThings avatar
Om jag inte missförstod dig, sånär ditt problem alltså att autorun-fönstret/alternativen inte kommer upp när du ansluter en ny enhet..?

I så fall så kan du ju bara använda explorer för att lokalisera autorun/install/whatever.exe på ex. D: (spelskivan)...
Citera
2012-07-19, 15:58
Medlem
DAZBOOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Om jag inte missförstod dig, sånär ditt problem alltså att autorun-fönstret/alternativen inte kommer upp när du ansluter en ny enhet..?

I så fall så kan du ju bara använda explorer för att lokalisera autorun/install/whatever.exe på ex. D: (spelskivan)...

Tack det löste det mesta, har dock fortfarande problem med att ens komma åt autorun/install/setup filer därför att programmen misslyckas.
Citera
2012-07-19, 16:06
Medlem
DAZBOOTs avatar
Okey det slutliga problemet är att ladda ner Civ 3 från webhallen. När jag försöker ladda ner filen så ska man även svara på vilket program man skall öppna den med. Anteckningar är en, windows media center en annan såväl som internet explorer. Vad skall man göra med detta?
Citera
2012-07-21, 03:29
Medlem
Nujabezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAZBOOT
Okey det slutliga problemet är att ladda ner Civ 3 från webhallen. När jag försöker ladda ner filen så ska man även svara på vilket program man skall öppna den med. Anteckningar är en, windows media center en annan såväl som internet explorer. Vad skall man göra med detta?

men alltså.........

Om du laddar ner en fil, så får du ju förfrågan om du antingen ska spara eller öppna.
Välj ALLTID spara, annars öppnas filen temporärt och slängs omedelbart när du har stängt tex fotovisaren om du har "öppnat" en bild du laddat ner via länk.

När du väljer spara så sparas hela informationen ned på datorn.
Detta är mycket viktigt om du laddar ner tex ett nytt program såsom en ny webbläsare eller ett spel.
Om du väljer att bara "öppna" den så kan det hända att det blir något fel under installationen, men om du väljer att spara ner den på "Skrivbordet" så läser den av informationen korrekt och du minskar därmed en "error-installation".

Och du...... använd inte Internet Explorer ffs....
När det finns Mozilla Firefox.

Och för att ändra Autoplay söker du på "Spela upp automatiskt" i Startmenyn, om du har W7 vill säga?

Kommer inte ihåg hur det var i de förra Windows varinterna.
Senast redigerad av Nujabez 2012-07-21 kl. 03:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in