2012-07-18, 17:37
Avslutad
Som topic lyder, har legat i tvist med det här skitföretaget i snart två veckor nu. Anledningen är att de har genomfört ett abonnemangsbyte åt min farfar utan att han kan minnas att hon godkänt det. Till att börja med så är han förvisso stundtals lite virrig, men samtidigt har han alltid tackat nej till den här typen av erbjudanden tidigare så jag har svårt att se varför han skulle gått med på detta nu. Grön Tele har även underlåtit att skicka ut adekvat abonnemangsinformation och information kring ångerrätten som gäller vid distansavtal.

Allt adderar upp till en skum affär som inte direkt gått från klarhet till klarhet den senaste tiden. För att göra en lång historia kort så ställde jag dem ett ultimatum; antingen bevisar de att min farfar de facto gått med på detta eller så ser de till att makulera fakturorna. Jag kommer, i händelse av att de inte kan bevisa att han faktiskt har tecknat detta abonnemang, gå vidare med ärendet och självklart bestrida fakturorna.

Idag hände dock en lite lustig sak. Jag fick ett mail från deras eminenta kundtjänst att de skulle kontakta mig under dagen. Troligtvis gjorde de även detta, men verkar ha fått kalla fötter ganska snabbt. Samtalet varade nämligen inte i mer än 3 sekunder, varav jag inte hörde ett knyst. Jag ringde i min nyfikenhet tillbaka till det nummer som nyss ringt mig, och kom direkt till ett röstmeddelande att numret tillhörde Sergel Kredittjänster (som jag inte har något pågående ärende hos). Sergel kontaktades via ett annat nummer, men de hade ingen som helst kännedom om det här numret. Därav undrar jag nu, är jag helt ute och cyklar om jag antal att Grön Tele faktiskt kan sjunka så lågt att de använder sig av Sergels namn/nummer i kontakt med kunder för att de ska "inse allvaret i situationen" och betala trots att de vet att de inte godkänt något? Eller vad kan det annars vara? Numret var 084485749
Citera
2012-07-18, 23:57
Medlem
Noxids avatar
Företaget känns ganska oseriöst. De har ju inte ens en riktig hemsida i acceptabelt skick...

Fortsätt att kriga och lämna sedan skiten!
Citera
2012-07-27, 00:09
Medlem
senapslamms avatar
Om Ni vill besöka bedragarna så gömmer dom sej i en källare vid Gärdets tunnelbanne station. Där sitter dom och kacklar dagarna i ända. Ringer och lurar pensionärer. Ofta har dom dörren från kontoret öppet ut mot gatan, det är så man hör deras säljsnack. För de kunder som önskar exakt vägbeskrivning (det är inte samma som den registerade bolagsadressen) så PM:a mej.
Citera
2012-07-27, 00:54
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Om Ni vill besöka bedragarna så gömmer dom sej i en källare vid Gärdets tunnelbanne station.

Närmaste tunnelbanestation för mig är Trabrennbahn! Nåt gärde har jag inte hittat alls.
Citera
2015-04-19, 16:30
Medlem
Någon som jobbat på Grön Tele eller Grön Telekom som de numera kallar sig? Ganska dåligt rykte verkar det som. Många som polisanmäler företaget och många anmälningar hos konsumentverket.

Är det något ställe man hade kunnat jobba på?
Citera
2015-04-19, 16:33
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonPe
Någon som jobbat på Grön Tele eller Grön Telekom som de numera kallar sig? Ganska dåligt rykte verkar det som. Många som polisanmäler företaget och många anmälningar hos konsumentverket.

Är det något ställe man hade kunnat jobba på?
Även en äldre släkting till mig blev utsatt för deras lömska knep. Nu fick jag ju bara höra hennes version av historian, men det verkar som sagt inte vara något superföretag. Jag skulle inte vilja representera det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in