2012-07-18, 13:11
Medlem
ia015s avatar
Tjena alla!

Idag satt jag som vanligt på datorn och surfade lite som vanligt på min lunchrast. Då kom det upp ett adobe flash uppdaterings fönster. Så jag klickade 'Install' och den började installera.

När den kom till 50% så stannade den i ett par sekunder sen blev skärmen svart och ögonblicket senare så fick jag BSOD

Jag startade om och testade att installera om flash player. Samma problem igen såklart!
(dock funkar flash player fortfarande till det mesta, youtube etc.)

Jag har nu testat att installera det 3 gånger men samma sak händer varje gång. Jag har ATi HD 5750 och har haft BSOD några gånger förrut men det är inte så ofta.

Dock att det händer varje gång jag försöker installera flash player uppdateringen betyder att det är något lurt med det..

Är det någon som har förslag?
Citera
2012-07-18, 13:32
Medlem
EckiEckis avatar
Flash Player 11.3.300.257 är den första versionen på ganska länge som jag tänker benämna "Instabilt jävla SKIT!". Jag backade till 11.2.202.233 (ja, jag känner till säkhålen i den..)
Citera
2012-07-18, 23:35
Medlem
x12s avatar
Testa att köra flash uninstaller, finns på adobes supportsidor, rensa all cache som har med flash att göra, prova sedan installera på nytt.
När flash 11 kom så lyckades den med konststycket att frysa hela operativet efter en stunds surfande, och senaste versionen är fantastiskt buggig också, och som vanligt är det alltid enormt stora säkerhetshål i flash, så det vore ju befriande om man så småningom kunde göra sig av med det där skräpet utan att halva webben blir till tomma rutor. Just för youtube finns numera en trial där man kan få den att spela i html5 istället för flash, men det är ännu inte heltäckande. Mer info här: http://www.youtube.com/html5/
Citera
2012-07-20, 21:24
Medlem
ia015s avatar
Jag har testat att rensa cache och kakor, aninstallerat flash och installerat en tidigare version. men ändå så säger firefox att det saknas insticksmoduler.

Då var det ju såklart senaste flash player den ville uppdatera. Jag testade och det funkade. Men jag får fortfarande BSOD vid olika tillfällen(oftast på youtube)

Sen har det börjat hända att när man klickar på en video länk, så laddar den längre än normalt, sen när det väl händer något så kommer det upp ett fönster som säger att något skript slutat funka.

Detta vet jag inte om det beror på flash eller att firefox uppdaterade sig(hände precis när jag installerat flash)

Hur som helst så är det jäkligt störnade. Någon som har idéer? :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in