2012-07-18, 13:06
Medlem
Nån som känner till en lista med prop trading firmor i Sverige? Jag har kanske intressant information, värd att prova på....
Citera
2012-07-18, 13:12
Medlem
Prova vad?
Citera
2012-07-18, 13:33
Medlem
finns inga mig veterligen.
Citera
2012-07-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
finns inga mig veterligen.

Finns inte tillräckligt många personer att köra churn & burn med!

Men om man menar prop trading som i firmor som handlar med eget kapital så finns det nog flertal, FX international, APS etc..
Citera
2012-07-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
Finns inte tillräckligt många personer att köra churn & burn med!

Men om man menar prop trading som i firmor som handlar med eget kapital så finns det nog flertal, FX international, APS etc..

ah. jag trodde han menade sånna som tog in o 'fundar' traders (vet inte vad det heter?).

aps =) kanske världens bästa daytrader bakom den! el iaf sveriges, i konkurrens med en till från småland.
Citera
2012-07-18, 15:21
Medlem
Citat:
ah. jag trodde han menade sånna som tog in o 'fundar' traders (vet inte vad det heter?).

aps =) kanske världens bästa daytrader bakom den! el iaf sveriges, i konkurrens med en till från småland.

Känner du killen bakom APS? Känner du för att delge lite vad de sysslar med?

Citera
2012-07-18, 15:43
Medlem
Citat:
Känner du killen bakom APS? Känner du för att delge lite vad de sysslar med?

det är ganska enkelt att följa dem på börsen då de har eget medlemskap. de kör mkt spreads typ a/b och long/short pairs, arb i dubbelnoterat etc. sen tar de även mindre bets i småbolag vid emis o sånt har jag sett.

sen har de 2-4 kontrahenter de kör via i sin dagliga trading också. den är mer av vanlig daytradingkaraktär. det känns som de mest gör det för att göra något. vet man var och hur man skall kolla så är de enkla att identifiera.

Citera
2012-07-18, 15:53
Medlem
Citat:
det är ganska enkelt att följa dem på börsen då de har eget medlemskap. de kör mkt spreads typ a/b och long/short pairs, arb i dubbelnoterat etc. sen tar de även mindre bets i småbolag vid emis o sånt har jag sett.

sen har de 2-4 kontrahenter de kör via i sin dagliga trading också. den är mer av vanlig daytradingkaraktär. det känns som de mest gör det för att göra något. vet man var och hur man skall kolla så är de enkla att identifiera. [/spoiler]

Där ser man. Ska börja reverse engineera deras strategier och sedan utpressa dem till att ge mig en junior-position.

Kör du någonsin pairs? Har funderat på det länge (speciellt a/b) men det är lite för dyrt att låna som retail.
Citera
2012-07-18, 16:16
Medlem
Citat:
Där ser man. Ska börja reverse engineera deras strategier och sedan utpressa dem till att ge mig en junior-position.

Kör du någonsin pairs? Har funderat på det länge (speciellt a/b) men det är lite för dyrt att låna som retail.

ja. pairs kör jag ofta. det är de enda over night jag har. inte nerver att ligga exponerad över natten

väldigt nyligen torskade jag tex pengar i seb a/c.

problemet med pairs är att ju mer fel possen går desto mer rätt är det att lägga på den.

intraday tar jag ofta nån aktie mot om jag tycker nån aktie är väldigt "fel" intra. men vanligast är ju att man tar terminen.

tillägg; kolla även OOF. det är också en privatperson. en avkomma från APS om jag förstått rätt.
Citera
2012-07-19, 12:17
Medlem
APS Capital, OOF, tack!

Några fler firmor?
Citera
2012-07-19, 15:34
Medlem
Enklast är bara att kolla på listan över mäklare eller medlemmar på börsen så ser du snabbt vilka som inte är banker.

Varför lägger man för övrigt handeln i ett företag om man bara är några få personer? Det känns osmart skatteekonomiskt.
Citera
2012-07-20, 18:39
Medlem
Rutendos avatar
Citat:
Enklast är bara att kolla på listan över mäklare eller medlemmar på börsen så ser du snabbt vilka som inte är banker.

Varför lägger man för övrigt handeln i ett företag om man bara är några få personer? Det känns osmart skatteekonomiskt.

Varför skulle det vara skatteekonomiskt osmart, inte betalar man skatt på de aktievinster man gör ifall man handlar på ett företag, man betalar bara skatt på den vinst man gör själv i själva företaget?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in