2012-07-18, 10:46
Bannlyst
Hej

Kan någon tipsa om någon bra "Hur-man-köper-aktier" böcker?
Vill gärna börja satsa och behöver någon slags nybörjarstart.

Tänkte om ni kunde hjälpa mig att hitta en sådan bok

(Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel!)

Tack
Citera
2012-07-18, 13:43
Medlem
Beror mycket på vilken "style" du vill använda när du söker efter köpvärda aktier, jag har studerat massivs med böcker som är relaterade till aktier, och skulle rekommendera först boken "The Big Short" bara för att få upp suget om du är nybörjare, sedan boken "You can be a stockmarket genius too". Titeln på bok två är lite löjlig men innehållet är konstigt nog mycket bra. Den är omtyckt av många riktigt framgångsrika amerikanska investerare. Den handlar om att investera i special situations, när en småsparare har en fördel gentemot institutionella investerare.
Citera
2012-07-18, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fumoney
Beror mycket på vilken "style" du vill använda när du söker efter köpvärda aktier, jag har studerat massivs med böcker som är relaterade till aktier, och skulle rekommendera först boken "The Big Short" bara för att få upp suget om du är nybörjare, sedan boken "You can be a stockmarket genius too". Titeln på bok två är lite löjlig men innehållet är konstigt nog mycket bra. Den är omtyckt av många riktigt framgångsrika amerikanska investerare. Den handlar om att investera i special situations, när en småsparare har en fördel gentemot institutionella investerare.

Tack för tipsen!

Jag skulle väl klassa mig som en investerare som kanske satsar 10 000-50 000 kr på ett land som ligger i ruiner, som t.ex. Grekland och väntar några månader/år tills landet tagit sig upp på fötter igen för att sälja.

Långsiktigt skulle det rätta ordet vara.

Jag har lite dålig koll på exakt VAD man skall köpa aktier i....Om det är företag, valuta etc har jag inte världens koll på. :P

Men om det finns ngn bok om något av det jag skrev skulle det uppskattas!
(Skall kolla upp böckerna du tipsade om nu) =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in