• 1
  • 2
2005-03-16, 12:47
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Detta var väl 98/99?

Stämmer nog rätt bra det där. Smartdrugs vart väldigt hett efter att ravekulturen uppmärksammades i samband med Docklands. När dom väl slog igen det runt 96 var det mycket som hamnade på nätet. ( Smartdrugs osv )
Citera
2005-03-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Stämmer nog rätt bra det där. Smartdrugs vart väldigt hett efter att ravekulturen uppmärksammades i samband med Docklands. När dom väl slog igen det runt 96 var det mycket som hamnade på nätet. ( Smartdrugs osv )

Hur länge höll Smartdrugstore igång? Det började väl barka för dom när dom började dela ut flygblad i skolor och aftonbladet började skriva om dom.
Citera
2005-03-16, 12:52
Medlem
organiss avatar
okej 98/99 va jag inte så gammal och sysslade inte med sådana busstreck som droger.
är det olagligt idag med att sälja svampar över internett? och isf va det den sidan som gjorde den svenska lagen uppmärksammad på svampförtjälning?
Citera
2005-03-16, 13:12
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Hur länge höll Smartdrugstore igång? Det började väl barka för dom när dom började dela ut flygblad i skolor och aftonbladet började skriva om dom.

Kommer inte ihåg exakt om jag skall vara ärlig ( minnet har fått sig ett par törnar ) men dom försvann innan milleniumskiftet har jag för mig efter som du nämnde dom gick på tok för långt.
Citera
2005-03-16, 13:29
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av organis
okej 98/99 va jag inte så gammal och sysslade inte med sådana busstreck som droger.
är det olagligt idag med att sälja svampar över internett? och isf va det den sidan som gjorde den svenska lagen uppmärksammad på svampförtjälning?

Idag är det olagligt att sälja svamp över nätet ja ( och sälja/inneha överhuvudtaget för den delen ), det enda du får sälja är svampsporer med tillbehör som möjligör egen hemodling.

Droger, subkulturer och ja, det mesta uppmärksammas oftast genom media och sen vidare till beslutsfattare och vanliga svenssons.
Eftersom Docklands var på tapeten tidigare i tråden kan jag ta det som ett exempel.
Mellan åren 1990-1994 var rave ett väldigt okänt begrepp i Sverige. Det ansågs som en ganska harmlös subkultur som till exempel punkare, svartrockare osv. som inte gjorde mycket väsen av sig. Efter ett drygt år efter att Docklands öppnade började vanliga festprissar hitta dit och fler och fler fick nys om det. Och vad vi redan kan konstatera - Kamrat blå flyttar sig dit folkmassan rör sig och vips blev det känt av allt och alla. Media målar upp skräckscenarion baserad på polisens skräckpropaganda... Techno och Rave = Knark - Låt oss försöka stoppa denna rörelse!
Detta gick naturligtvis inte, folket som var med från början gick återigen under jorden och rörelsen lever i högsta grad kvar, det ser man tex. här på FB.

Historien upprepar sig på samma sätt med Smartdrugstore egentligen.
Pysslar man med saker i gränslandet så är publicitet ens största fiende. När dom väl blivit exponerade i media och dom började rekrytera i skolor tycker jag nästan att myndigheterna agerade rätt. Ungdomar/människor skall inte prackas på droger vara sig dom är lagliga eller inte. Om intresse finns upptäcker man det garanterat själv.
Citera
2005-03-16, 19:20
Medlem
freebases avatar
jodå jag var med på smartdrugstores tid
minns att dom hadde cubensis dära som var väldigt trevligt och få levererat till dörren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in