2012-07-16, 20:12
Medlem
Fredees avatar
Nu börjar jag bli trött på riktigt!

Har haft ett tag så att jag har inte kunnat kollat på youtube, eller andra sidor där de har mycket "filmreklamer" typ sportbladet laggar satan.
Så ikväll började jag pyssla lite och kom fram till att det måste vara den nya flash player 11 som jävlas med mig.
Jag avinstallerade det, då flöt det på väldigt bra, förutom att man fick upp en ruta hela tiden att du måste installera instikningsmodulen.
Men efter ett litet tag så kom jag fram till att det inte var många videos som man kunde kolla på utan den där modulen (flash). O när jag installerar den igen så laggar det satan, ser typ var 5 sek på en video, dock så ljuder fungerar bra (bortsett från att låten fortsätter när jag har stängt det firefox fönstret i ca 5 sek)

Någon annan som har liknande problem eller rent av har en genialisk lösning?!
2012-07-16, 20:16
Bannlyst
kan det vara så att du har en dator med gammal hårdvara?
har du bytt webbläsare?
testat en annan flashspelare?
2012-07-16, 20:29
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Om du kör med Firefox som webbläsare så finns det många rapporterade problem med senaste versionen av Flash Player. Så antingen får du byta webbläsare eller stå ut ett tag tills buggarna är fixade.
Om det är Youtube du vill använda så kan du dessutom dumpa Flash Player helt och hållet genom att beta-testa deras nya HTML5-videospelare. Detta gör jag och det fungerar skapligt bra.

Ett annat tips är också att installera tillägget Adblock Plus som finns för både Chrome och Firefox. Precis som namnet antyder så blockerar det reklam. Det är otroligt skönt vill jag lova
2012-07-16, 20:38
Medlem
Fredees avatar
tack o bock! Jag testade med chrome, fungerade mycket bättre!

O adblock fungerar utmärkt också

Skål!
2012-07-17, 15:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bra!

Hade du nu sökt på Flash Player så hade du funnit ditt svar.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in