2012-07-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Får säga att det låter lite intressant att folk tycker att ett dåligt jobb innebär stress, utmaningar, deadlines och monotomt arbete. Vad fasen har ni hittat för jobb där ni tycker det är kul att jobba när ni inte har något av detta?

Håller med, tempo, utmaningar och att jobba mot uppsatta mål och deadlines brukar väl annars vara ganska eftertraktat och motiverande?
Citera
2012-07-16, 22:21
Medlem
Plasmids avatar
Folk i vårdbranschen vill jag ge en varning: vårdcentraler som har många hyrläkare/stafettläkare, ffa de där omsättningen på hyrläkarna är stor.

Jag har jobbat på flertalet av dessa vårdcentraler och det är så mycket strul med allting, speciellt om hyrläkarna bara är där en kort period (någon till några veckor). De lär sig inte journalsystemet och rutinerna kring patienthantering och provtagning, alltid är det något som strular och patienterna som kommer ofta får dra samma bakgrund gång på gång (detta klagar de sedan på hos övrig personal). Att dessa vårdcentraler fortfarande fungerar beror på allt extrajobb alla sjuksköterskor, undersköterskor, läkarsekreterare, labpersonal osv (tom städarna!) lägger ner just för att få allt att funka. Det blir lätt 1-2 h/dag/person som man måste lägga ner på att lösa diverse strul.

Dock vill jag säga att de vårdcentralerna ändå är helt underbara arbetsplatser (bortsett från hyrläkarna) tack vare just alla härliga sjuksköterskor, undersköterskor, läkarsekreterare, labpersonal, städare osv.
Men, det är ingen arbetsplats för den lättstressade eller den som vill att de fastställda rutinerna ska fungera.
Citera
2012-07-16, 22:59
Medlem
anonpeds avatar
Håll er borta från restaurangbranschen i den mån det går. Slitigare yrke för den pisslönen får man leta efter. Jobbade dessutom på en väldigt fin restaurang och fick ständigt frågor om maten jag inte kunde besvara(har inget genuint matintresse). Kändes rätt jobbigt när man vet att man förväntas kunna besvara frågor när notan kunde gå på tusenlappen per person.
Citera
2012-07-16, 23:02
Medlem
Thejocks avatar
Jobba inte på äldreboende. En lång väntan på döden och hopplöshet överhuvudtaget, tar psykiskt något så fruktansvärt. Bättre att jobba med handikappade eller utvecklingsstörda enligt mig.
Citera
2012-07-16, 23:05
Medlem
Flikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Rubriken var väll ändå arbetsplatser och inte yrken?
Hur som helst, den värsta arbetsplatsen jag vet är Carlsberg i Falkenberg. Jävla pess ställe med sveriges otrevligaste personal. Gubbarna ute på tomglas är dock sköna typer.

Vidare är G4S ett riktigt rövställe att vara på. Ledningen tänker bara på pengar och ingenting annat. Hotar sina medarbetare till tystnad med mer eller mindre våld. Men det ör en annan diskussion

Berätta gärna mer då jag precis fått nyanställning där
Citera
2012-07-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fliken
Berätta gärna mer då jag precis fått nyanställning där

Ligger kontoret i Västra Götaland?
Citera
2012-07-16, 23:18
Medlem
Flikens avatar
Citat:
Ligger kontoret i Västra Götaland?

Nej i Stockholm.
Citera
2012-07-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fliken
Nej i Stockholm.

Vet inte hur det ser ut just i Stockholm. Men skulle tro att det är generellt även där.
Ser att du trycker mycket steroider och får vredesutbrott. Det är t.ex bara att släppa helt. Inte steroiderna kanske, vet många GL och KGL:er som tar steroider. Det bästa som finns att göra på G4S är att bli så anonym du bara kan, öppna munnen och ta emot kuken. Allvarligt talat. Ju mer skit du tar ju mer populär kommer du att bli.
Det första halvåret nu kommer du att få jobba som fan, när du går upp i lön sen kommer dina timmar kapas med minst 50% beroende på hur mycket kuk du sugit under de kommande sex månaderna.

G4S har det kämpigt överhuvudtaget just nu. På personalmötena ger de sken av att företaget går uppåt medans de börjar förlora objekt till Nokas och Securitas.
Citera
2012-07-16, 23:30
Medlem
Flikens avatar
Citat:
Vet inte hur det ser ut just i Stockholm. Men skulle tro att det är generellt även där.
Ser att du trycker mycket steroider och får vredesutbrott. Det är t.ex bara att släppa helt. Inte steroiderna kanske, vet många GL och KGL:er som tar steroider. Det bästa som finns att göra på G4S är att bli så anonym du bara kan, öppna munnen och ta emot kuken. Allvarligt talat. Ju mer skit du tar ju mer populär kommer du att bli.
Det första halvåret nu kommer du att få jobba som fan, när du går upp i lön sen kommer dina timmar kapas med minst 50% beroende på hur mycket kuk du sugit under de kommande sex månaderna.

G4S har det kämpigt överhuvudtaget just nu. På personalmötena ger de sken av att företaget går uppåt medans de börjar förlora objekt till Nokas och Securitas.

Intressant. Tack för de bra tipsen. Måste säga att det låter som vilket annat stort företag som helst, man är ju bara en arbetsmyra trots allt

Och nej jag må trycka men några vredesutbrott pga det får jag inte!
Citera
2012-07-16, 23:56
Medlem
Jobbar på donken. Enda dåliga är tiderna då jag jobbar skift. Men så är det på alla jobb som är just skift. Är arbetsledare är väldigt kul faktiskt. Men hade jag bara stått i kassan hade jag antagligen gått i taket så det kan inte vara så roligt. Dock är donken väldigt bra på att utbilda folk inom yrket så man slipper göra 1 sak om och om igen. Folk säger att man gör samma sak om och om igen men det är så med de flesta yrken. Jobbiga gäster tycker jag snarare är roligt speciellt fulla människor alltid kul att driva/tjöta.
Kan verkligen rekommendera donken som ett extra jobb eller att bli arbetsledare. Det emellan är lite sisodär. Men alltid kul att jobba med folk 18-25 om man själv nu är den åldern.
Citera
2012-07-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerboll
Jobbar på donken. Enda dåliga är tiderna då jag jobbar skift. Men så är det på alla jobb som är just skift. Är arbetsledare är väldigt kul faktiskt. Men hade jag bara stått i kassan hade jag antagligen gått i taket så det kan inte vara så roligt. Dock är donken väldigt bra på att utbilda folk inom yrket så man slipper göra 1 sak om och om igen. Folk säger att man gör samma sak om och om igen men det är så med de flesta yrken. Jobbiga gäster tycker jag snarare är roligt speciellt fulla människor alltid kul att driva/tjöta.
Kan verkligen rekommendera donken som ett extra jobb eller att bli arbetsledare. Det emellan är lite sisodär. Men alltid kul att jobba med folk 18-25 om man själv nu är den åldern.

Jag kan inte annat än hålla med, minns min tid på McDonalds som väldigt rolig och lärorik
Citera
2012-07-17, 00:47
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerboll
.
Vad är det för skillnad mer exakt mellan en arbetsledare och knegare på donken, arbetsuppgifter, lön o.s.v? Är det enkelt kan man bli arbetsledare? Om det skulle ta mer än 1år så vore det knappt värt.
Senast redigerad av heis 2012-07-17 kl. 00:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in