2012-07-16, 10:57
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det jag inte fttar är varför FN inte köper upp något obebott landområde i Rumänien/Bulgarien & skapar ett land - "Romistan" eller liknande. Där kunde deras unika kultur blomma upp helt utan diskriminering & majoritetsförtryck. Och strax skulle stort välstånd skapas & Nobelprisen & exportintäkterna rulla in. Ingen hade diskriminerats på arbetsmarknaden så alla hade givetvis omedelbart fått jobb. Hans Calderas kunde bli president, alternativt chef för Romistan's rymdprogram.
Win-win för alla.

Detta existerar ju mer eller mindre redan i inofficiell form. Problemet är att romerna inte trivs i ett land med bara romer. Parasiter och avföring och ingen att exploatera. Romen behöver någon att utnyttja, det är och har alltid varit romens kultur och eviga natur.
Citera
2012-07-16, 10:59
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Du får tänka på att zigenarna har varit här i 500 år. (Ja, tom längre enligt vissa källor) och att de alltid och uteslutande har föraktats, bespottats och jagats iväg.
Ursäkta men detta är väl ändå en PK-myt? Det är knappast zigenarna i bestämd form, alltså en och samma grupp, som varit här i femhundra år. Snarare olika zigenare som kommit och gått i ca femhundra år, ibland finska och nu på sista tiden rumänska.
Senast redigerad av gentleman 2012-07-16 kl. 11:40.
Citera
2012-07-16, 10:59
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det jag inte fttar är varför FN inte köper upp något obebott landområde i Rumänien/Bulgarien & skapar ett land - "Romistan" eller liknande. Där kunde deras unika kultur blomma upp helt utan diskriminering & majoritetsförtryck. Och strax skulle stort välstånd skapas & Nobelprisen & exportintäkterna rulla in. Ingen hade diskriminerats på arbetsmarknaden så alla hade givetvis omedelbart fått jobb. Hans Calderas kunde bli president, alternativt chef för Romistan's rymdprogram.
Win-win för alla.
Varför?Det skulle aldrig zigenarna själva gå med på, de vill parasitera på värdfolket i de länder de uppehåller sig i.
De vill ta på sig den välkända offerkavajen och utmåla sig själva som offer, offer för rasism och diskriminering från majoritetsbefolkningen.
De är så de hankar sig fram och förnedrar sig, ett folk helt utan värdighet.
De kan inte skapa något av värde på egen hand, de kan inte samarbeta utanför den egna klanen.
Ett eget land för dessa vore ett land i misär, våld och fattigdom.
Det vore knappast win för zigenarna.
Citera
2012-07-16, 11:38
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Varför?Det skulle aldrig zigenarna själva gå med på, de vill parasitera på värdfolket i de länder de uppehåller sig i.
De vill ta på sig den välkända offerkavajen och utmåla sig själva som offer, offer för rasism och diskriminering från majoritetsbefolkningen.
De kan inte skapa något av värde på egen hand, de kan inte samarbeta utanför den egna klanen.

Zigenare som försörjer sig själva i sitt eget land?

Det vore en syn det....
Citera
2012-07-16, 12:40
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Cool story, brorsan.
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/en-annan-bild-av-vojakkala
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/en-vaxande-skandal-i-vojakkala
Vilket värdelöst försök att motbevisa honom, två artiklar från samma idiot som försöker rättfärdiga attacken från de vidriga zigenarna.

Det bästa vi hade kunnat göra är att skjuta av varenda zigenare som vägrar att anpassa sig, deras kultur är totalt värdelös och det enda landet som löste sitt zigenarproblem var nazityskland. För det är det enda som fungerar mot deras parasitkultur som bara handlar om att stjäla och uttnyttja bättre civilisationer.
Citera
2012-07-16, 12:59
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar

Men ett WIN för oss alla andra!!

Tyvärr är zigenarnas kultur men framförallt deras enorma brist på utbilding som gör att dessa i alltför stor utsträckning inte kan försörja sig själva på ett anständigt sätt.

Calderas förslag är en idioti, för att komma tillrätta med problemet tyvärr krävs hårdare tag.

Det är snarare så att det skulle bli tal om tvångsomhändertagande istället för tvångskvotering.

Zigernare som inte låter sina barn gå i skolan skall få dessa tvångsomhändertagna, indragna
socialbidrag m. m. Gäller i och för sig även andra invandrargrupper som har en tendens att
låta barnen skita i skolan men zigenarna står i en klass för sig här.
Citera
2012-07-16, 13:09
Medlem
Ha ha ha, någon har slagit en signal till Calderas för nu befinner han sig i kommentarsfältet och försöker förklarar bort det han skriver i sin artikel!
Citat:
Hans Caldaras 19 minut sedan

Ojdå, jag ser att min artikel har väck många upprörda känsor.
Rubriken är satt av SVT-Debatt (för att troligen provocera). Lägg väl märke till att jag inte använder mig av ordet "invandrare" i artikeln. Vad jag med en enda mening "kvotering" ville påpeka att när ordet nämns i samband med "icke etniska svenskar" blir reaktionen som nu mycket hätskt och negativt, men sällan så starkt när ordet "könskvotering" används???

Andemeningen med artikeln är att vi alla i ett demokratiskt samhälle bör hjälpas åt att ge ungdomen, oavsett etnicitet och sociala bakgrund självförtroende och framtidstro för stärka deras motivation att skaffa sig så bra utbildning som möjligt. Kvotering är naturligtvis inte lösningen på diskrimineringen och bortsortring på arbetsmarknaden på grund av utseende, bakgrund och ålder, som inte kan bortförklaras eller förnekas att många drabbas av idag, det är ett problem som vi alla bör förebygga för att förhindra självgodhet och angrepp på mänskligheten!

http://debatt.svt.se/2012/07/14/med-kvotering-skulle-unga-invandrare-fa-en-chans-pa-arbetsmarknaden/#comment-589121478
Det han delvis ville ha sagt med artikeln var alltså hur fel det är med könskvotering? Säkert va'...

Och "andemeningen" med artikeln var att vi bör ge ungdomen "självförtroende och framtidstro". Jaha, hur då? genom att påpeka hur usla skolresultat romska barn har?

Men det viktigaste, enligt Calderas, är ju att belysa den högst orättfärdiga diskriminering som romer är utsatta för. Hela artikeln handlar alltså om att skuldbelägga etniska svenskar och att inpränta att romerna själva absolut inte har något ansvar för sin situation.
Citera
2012-07-16, 13:19
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Men ett WIN för oss alla andra!!

Tyvärr är zigenarnas kultur men framförallt deras enorma brist på utbilding som gör att dessa i alltför stor utsträckning inte kan försörja sig själva på ett anständigt sätt.

Calderas förslag är en idioti, för att komma tillrätta med problemet tyvärr krävs hårdare tag.

Det är snarare så att det skulle bli tal om tvångsomhändertagande istället för tvångskvotering.

Zigernare som inte låter sina barn gå i skolan skall få dessa tvångsomhändertagna, indragna
socialbidrag m. m. Gäller i och för sig även andra invandrargrupper som har en tendens att
låta barnen skita i skolan men zigenarna står i en klass för sig här.

Du gör mig besviken Mihailovic. Jag har länge betraktat dig som en slags mångkulturens förkämpe och förebild på detta forum där fördomarna haglar tätt och ligger som en unken rasistisk dimma. Men nu visar du tydliga tecken på en unken antiziganism som hör hemma på 30-talet. Det är ju nästan så att min blir mörkrädd. Mycket obehagligt.
Citera
2012-07-16, 14:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Jag har länge betraktat [Mihailovic] som en slags mångkulturens förkämpe och förebild på detta forum där fördomarna haglar tätt och ligger som en unken rasistisk dimma. Men nu visar [Mihailovic] tydliga tecken på en unken antiziganism som hör hemma på 30-talet. Det är ju nästan så att min blir mörkrädd. Mycket obehagligt.

Kunskapen om romernas genomsnittliga handel och vandel är alltför spridd - inte ens Mihailovic kan blunda för problemen. Det är enklare att blunda för andra problemgrupper - eftersom kunskapen (om problem pga andra gruppers genomsnittliga agerande) inte är lika spridd.
Citera
2012-07-16, 14:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Ha ha ha, någon har slagit en signal till Calderas för nu befinner han sig i kommentarsfältet och försöker förklarar bort det han skriver i sin artikel!

Det han delvis ville ha sagt med artikeln var alltså hur fel det är med könskvotering? Säkert va'...

Man undrar vad som hände? VEM/vilka framförde till Caldaras, att kunskapen om romernas genomsnittliga handel och vandel är alltför spridd och sänker därmed trovärdigheten för ngn kvotering av romer.
Citera
2012-07-16, 15:10
Medlem
karnstans avatar
Det är deprimerande att 'elittänk' ses som ett skällsord i dagens samhälle. Klart som fan att vi ska ha ett elittänk inom utbildningsväsendet, annars kommer vi inte ha nån elit i framtiden. Men det är så vänstern har resonerat i alla tider. Resultatet är inte det viktiga, det viktiga är att alla har det lika dåligt och att alla får lära sig lika mycket och blir lika dumma.
Citera
2012-07-16, 15:21
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Du gör mig besviken Mihailovic. Jag har länge betraktat dig som en slags mångkulturens förkämpe och förebild på detta forum där fördomarna haglar tätt och ligger som en unken rasistisk dimma. Men nu visar du tydliga tecken på en unken antiziganism som hör hemma på 30-talet. Det är ju nästan så att min blir mörkrädd. Mycket obehagligt.

Förstår att din lilla enkelriktade hjärna blir förvirrad men allt är inte så enkelt och så svart och vitt ´
som du måste ha det för att det skall kännas bra och bekvämt.

Problemen är inte små i förhållande till folkgruppens mängd utan enorma. Dessutom är det fråga om en så allvarlig brist som medför att alla övriga problem blir bestående och svårlösta att det inte
går att ignorera. Därför är det inte fråga om någon fordom eller antiziganism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in