2012-07-16, 00:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
I normala fall vore det ett solklart fall för de sociala myndigheterna

Detta ÄR dom sociala myndigheterna.
Citera
2012-07-16, 00:55
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta ÄR dom sociala myndigheterna.

Ja, jo. jag tänkte att det var hemtjänsten eller nått. Fast det jag menade var att om en vanlig vit skulle försumma våra barns skolgång så skulle ungen bli placerad i fosterhem eller hos stödfamilj..
Citera
2012-07-16, 01:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Min kompis fru har som jobb att varje morgon besöka en zigenarfamilj väcka & klä på & utfodra barnen för att sen köra dom till skolan. Det går sådär.

Jag har läst om denna verksamhet i någon tidning. Är ju helt overkligt vilka usla föräldrar zigenare verkar vara, att de inte ens kan ge sin barn en frukost och få dem till skolan.
Citera
2012-07-16, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag har läst om denna verksamhet i någon tidning. Är ju helt overkligt vilka usla föräldrar zigenare verkar vara, att de inte ens kan ge sin barn en frukost och få dem till skolan.
Har min bäste herre hört talas om klanen Grönfors som lever rövare uppe någonstans vid Harparanda? Inte nog med att klanen har försökt ha ihjäl tre av sina grannar. Tydligen så är alla männen i familjen (tre söner och en fader tror jag) så pass störda att de måste ha assistans dygnet runt. Och vilka tror du är anställda som assistenter? Jo döttrarna i familjen naturligtvis. Där kan man snacka om entreprenörsanda. Männen har sin försörjning tryggad för alltid genom sjukersättning och kvinnorna har sin tryggad genom att vara assistenter åt de sjuka männen.

Just den klanen är väl extremt även med zigenarmått mätt och om jag inte minns fel så erbjöd HA/Bandidos en av de boende i byn att spränga deras hus i luften med ett pansarskott för en rimlig summa.
Citera
2012-07-16, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Har min bäste herre hört talas om klanen Grönfors som lever rövare uppe någonstans vid Harparanda? Inte nog med att klanen har försökt ha ihjäl tre av sina grannar. Tydligen så är alla männen i familjen (tre söner och en fader tror jag) så pass störda att de måste ha assistans dygnet runt. Och vilka tror du är anställda som assistenter? Jo döttrarna i familjen naturligtvis. Där kan man snacka om entreprenörsanda. Männen har sin försörjning tryggad för alltid genom sjukersättning och kvinnorna har sin tryggad genom att vara assistenter åt de sjuka männen.

Just den klanen är väl extremt även med zigenarmått mätt och om jag inte minns fel så erbjöd HA/Bandidos en av de boende i byn att spränga deras hus i luften med ett pansarskott för en rimlig summa.

Hej.

Jag är nyfikten på det fetstilta, vet du varför dem erbjöd en av de boende i byn att spränga upp deras hus.
Citera
2012-07-16, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wonders
Hej.

Jag är nyfikten på det fetstilta, vet du varför dem erbjöd en av de boende i byn att spränga upp deras hus.
Ja, för att de var en jävla pesthärd som levde rövare och höll hela byn i skräck. De slog sönder skallen på en granne med en yxa, högg en kniv i ryggen på en annan och försökte även mörda prästen som bodde i byn. Möjligtvis har jag missat någon byinvånare som de har försökt döda, det är inte lätt att hänga med i svängarna. Ett antal familjer har också flytt från byn.

HA/Bandidos kände sig väl godhjärtade och ville förbarma sig över bybefolkningen, eller så ogillade de bara zigenare. Vad vet jag. Insider gjorde en dokumentär om klanen om jag inte minns fel, den är klart sevärd.
Senast redigerad av Straybullet 2012-07-16 kl. 02:06.
Citera
2012-07-16, 02:09
Medlem
Citat:
Ja, för att de var en jävla pesthärd som levde rövare och höll hela byn i skräck. De slog sönder skallen på en granne med en yxa, högg en kniv i ryggen på en annan och försökte även mörda prästen som bodde i byn. Möjligtvis har jag missat någon byinvånare som de har försökt döda, det är inte lätt att hänga med i svängarna. Ett antal familjer har också flytt från byn.

HA/Bandidos kände sig väl godhjärtade och ville förbarma sig över bybefolkningen, eller så ogillade de bara zigenare. Vad vet jag. Insider gjorde en dokumentär om klanen om jag inte minns fel, den är klart sevärd.

Tack för informationen. Ska se dokumentären om jag hittar den.
Citera
2012-07-16, 10:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonders
Tack för informationen. Ska se dokumentären om jag hittar den.

Sök på Vojakkala så hittar du flera stora trådar om detta.
Citera
2012-07-16, 10:25
Medlem
NSOs avatar
Det finns många (goda) skäl till varför Hans Calderas förslag bör förkastas.

Blott och bart idén att arbetsmarknaden skulle vara ett politiskt rum där kön, etniciteter, sexuella läggningar, religioner, åldrar, livsstilar och politiska övertygelser ska ha representation baserat på grupptillhörighet är egendomlig.

Om det är så att vissa kategorier av yngre arbetstagare har brister som gör dem mindre attraktiva på arbetsmarknaden så torde lösningen vara att inom rimliga gränser försöka åtgärda det problemet snarare än att försöka tvinga på arbetsmarknaden låtsaslösningar av det här slaget.
Citera
2012-07-16, 10:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det jag inte fttar är varför FN inte köper upp något obebott landområde i Rumänien/Bulgarien & skapar ett land - "Romistan" eller liknande. Där kunde deras unika kultur blomma upp helt utan diskriminering & majoritetsförtryck. Och strax skulle stort välstånd skapas & Nobelprisen & exportintäkterna rulla in. Ingen hade diskriminerats på arbetsmarknaden så alla hade givetvis omedelbart fått jobb. Hans Calderas kunde bli president, alternativt chef för Romistan's rymdprogram.
Win-win för alla.
Citera
2012-07-16, 10:51
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:

Cool story, brorsan.
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/en-annan-bild-av-vojakkala
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/en-vaxande-skandal-i-vojakkala
Citera
2012-07-16, 10:53
Medlem
Citat:
Det jag inte fttar är varför FN inte köper upp något obebott landområde i Rumänien/Bulgarien & skapar ett land - "Romistan" eller liknande. Där kunde deras unika kultur blomma upp helt utan diskriminering & majoritetsförtryck. Och strax skulle stort välstånd skapas & Nobelprisen & exportintäkterna rulla in. Ingen hade diskriminerats på arbetsmarknaden så alla hade givetvis omedelbart fått jobb. Hans Calderas kunde bli president, alternativt chef för Romistan's rymdprogram.
Win-win för alla.
Ja, hehe... Jag lyssnade på Monica Calderas på radio för ett tag sedan och hon pratade om "den romska längtan efter ett eget land", eller något åt det hållet.

Det ledde till en lite kul reaktion från en vän till familjen som också hörde på programmet. Han sa ungefär: "En romsk stat? Hur skulle det se ut? En massa kärror som åker omkring runt runt? Vad ska de leva av, de kan väl inte alla jobba på circus?"

Skulle onekligen vara kul som experiment att inrätta en romsk stat. Vad kan gå fel liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in