2013-08-09, 22:15
Medlem
Jag vill gärna bleka mina tänder en-två nyanser. Jag har inte forskat så jättemycket om olika tandblekningsmetoder. Jag har funderat på att gå till elite-smile för att bleka (kostar ca 4500:-) men idag stötte jag på något som kallas stella White strips någon som testat det? Är jätterädd att dem ska bli missfärgade!!!!

Ska jag testa Stella White strips?
Tacksam för svar
Citera
2013-08-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av free-cigarill
Jag vill gärna bleka mina tänder en-två nyanser. Jag har inte forskat så jättemycket om olika tandblekningsmetoder. Jag har funderat på att gå till elite-smile för att bleka (kostar ca 4500:-) men idag stötte jag på något som kallas stella White strips någon som testat det? Är jätterädd att dem ska bli missfärgade!!!!

Ska jag testa Stella White strips?
Tacksam för svar

Testa Crest 3D whitestrips professional istället. Fungerar bra, blir vita men färgen försvinner igen efter några månader, dock gradvis. 10 st (två pack) kostar runt 140kr om du köper från USA.
Citera
2013-10-09, 21:29
Medlem
Såg inget speciellt om det, någon som har använt sig utav " the white one" tandblekningspenna?

Har lagt en beställning på de nu och undrar hur resultatet blev isåfall. Om ni testat den för ett tag sen och känner några 'biverkningar'?

Fjalar
Citera
2013-11-13, 23:28
Medlem
RedGooses avatar
Har kikat runt lite på olika metoder för att bleka tänderna och jag har fastnat för Opalescence, den verkar göra det den ska. Någon som har erfarenhet av denna? Hur olika är styrkorna samt hur många sprutor kan behövas? Vart fan får man tag i bettskenorna?!
Citera
2013-11-13, 23:31
Medlem
fajvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedGoose
Har kikat runt lite på olika metoder för att bleka tänderna och jag har fastnat för Opalescence, den verkar göra det den ska. Någon som har erfarenhet av denna? Hur olika är styrkorna samt hur många sprutor kan behövas? Vart fan får man tag i bettskenorna?!

Blek inte tänderna utan en individuellt formad blekskena.. det går åt helvete ALLTID...
Citera
2013-11-14, 00:35
Medlem
RedGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fajvan
Blek inte tänderna utan en individuellt formad blekskena.. det går åt helvete ALLTID...
Då låter det som en bra idé att skaffa en sådan men på vilket sätt blir det dåligt? Fungerar tex en sådan här skena http://www.ebay.com/itm/3-Moldable-B...item3385c02c5b? Den ska ju iaf forma sig efter tänderna men frågan är hur bra den verkligen gör det.
Eller bör man fixa på folktanvården? Vad ligger prissumman på då?
Senast redigerad av RedGoose 2013-11-14 kl. 00:44.
Citera
2013-11-14, 01:35
Medlem
fajvans avatar
Citat:
Då låter det som en bra idé att skaffa en sådan men på vilket sätt blir det dåligt? Fungerar tex en sådan här skena http://www.ebay.com/itm/3-Moldable-B...item3385c02c5b? Den ska ju iaf forma sig efter tänderna men frågan är hur bra den verkligen gör det.
Eller bör man fixa på folktanvården? Vad ligger prissumman på då?

I ärlighetens namn kan jag inte uttala mig om allt nytt som kommer ut.. har sett nya skenor på apoteket som ska forma sig efter tandraden etc. men jag vågar inte uttala mig innan jag läst på.
Kruxet med det hela är att en individuellt formad skena hos tandläkaren sitter som en handske på handen, dvs blekmedlet hamnar där du vill ha det och inte där det kan göra skada.

Du får rätt blekmedel.. de blekmedel som används hos tandläkaren får ej användas/köpas av folk som ej har legitimation i Sverige. Vad andra blekmedel kan och inte kan orsaka är olika. Räkna med ett par tusen.
Det jag vill få sagt är att det är värt pengarna i slutändan. De blekskenor du köper på apoteket/kina håller med största sannolikhet inte i det långa loppet. Se det som en investering, blekskenorna kan du ha i all framtid sålänge din tandrad inte förändras, du behöver bara mer medel.
Citera
2013-11-14, 01:51
Medlem
Herrn-och-Fruns avatar
Citat:

Jag bleker med Opalescence och har skenor som fixades hos tandläkare. Avgjutning. 3000kr för båda käkarna.
Citera
2013-11-27, 01:10
Medlem
Är det värt att prova på Iwhite från apoteket?
Eller är det lika bra att köpa något på tradera?
Citera
2013-12-18, 03:33
Medlem
iWhite funkade inte alls. Man blir ju lurad. Borde få pengarna tillbaka, går det? Följde bruksanvisningar strikt till fullo.
Citera
2014-01-04, 02:45
Medlem
Halloj,

Jag har snart tid hos Elite smile i Göteborg. Någon som blekt tänderna där?
Vill egentligen bara veta om Elite smile är ett ställe man INTE ska bleka tänderna på.

Vad har ni fått för resultat efter ert besök hos Elite smile? Nöjda? Missnöjda?

Jättetacksam för svar!!!!
Citera
2014-01-15, 19:20
Medlem
Tänkte testa denna från apoteket : http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=250379

Någon som testat denna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in