Citat:
Ursprungligen postat av
RedGoose
Då låter det som en bra idé att skaffa en sådan men på vilket sätt blir det dåligt? Fungerar tex en sådan här skena
http://www.ebay.com/itm/3-Moldable-B...item3385c02c5b? Den ska ju iaf forma sig efter tänderna men frågan är hur bra den verkligen gör det.
Eller bör man fixa på folktanvården? Vad ligger prissumman på då?
I ärlighetens namn kan jag inte uttala mig om allt nytt som kommer ut.. har sett nya skenor på apoteket som ska forma sig efter tandraden etc. men jag vågar inte uttala mig innan jag läst på.
Kruxet med det hela är att en individuellt formad skena hos tandläkaren sitter som en handske på handen, dvs blekmedlet hamnar där du vill ha det och inte där det kan göra skada.
Du får rätt blekmedel.. de blekmedel som används hos tandläkaren får ej användas/köpas av folk som ej har legitimation i Sverige. Vad andra blekmedel kan och inte kan orsaka är olika. Räkna med ett par tusen.
Det jag vill få sagt är att det är värt pengarna i slutändan. De blekskenor du köper på apoteket/kina håller med största sannolikhet inte i det långa loppet. Se det som en investering, blekskenorna kan du ha i all framtid sålänge din tandrad inte förändras, du behöver bara mer medel.