2012-07-15, 19:56
Medlem
Jag ska på semester i två veckor i thailand, behöver lite snabba pengar och har lite onödiga ägodelar jag vill sälja.

Jag har en Iphone 4 16 g som jag vill sälja, hur mycket kan jag få för den?
Lite löjligt men jag har 1 åkband till gröna lund och 1 entrebiljett som är värda 400 kr totalt, hur mycket ska jag sälja de för?
Jag har också en kamera som jag köpt 2009 för 1500 kr, hur mycket tycker ni jag ska begära för den?

Ganska lite pengar jag vill åt men behöver inte så mycket mer!

Jag vill också ha lite extra fickpengar i framtiden och funderat mycket på att tjäna pengar på valutan, t.ex köpa Euro när de är billigt och sälja när värdet ökar, kan jag tjäna mycket på det om jag gör det bestämt och under en längre tid?

Jag är en student som har ett jobb på helgen och hinner inte med så mycket mer men vill ha lite snabba pengar om man säger så.

Tacksam för seriösa svar och om ni själva har tips eller erfarenhet av snabba pengar så kan ni ju skriva, uppskattas!!

P.S bjuder på stavfel(Skriver med mobil)
Citera
2012-07-15, 19:58
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-123
Jag ska på semester i två veckor i thailand, behöver lite snabba pengar och har lite onödiga ägodelar jag vill sälja.

Lite löjligt men jag har 1 åkband till gröna lund och 1 entrebiljett som är värda 400 kr totalt, hur mycket ska jag sälja de för?
Jag har också en kamera som jag köpt 2009 för 1500 kr, hur mycket tycker ni jag ska begära för den?

Jag vill också ha lite extra fickpengar i framtiden och funderat mycket på att tjäna pengar på valutan, t.ex köpa Euro när de är billigt och sälja när värdet ökar, kan jag tjäna mycket på det om jag gör det bestämt och under en längre tid?

Jag är en student som har ett jobb på helgen och hinner inte med så mycket mer men vill ha lite snabba pengar om man säger så.

Tacksam för seriösa svar och om ni själva har tips eller erfarenhet av snabba pengar så kan ni ju skriva, uppskattas!!

hur många dagar/veckor har vi på oss att skrapa ihop lite pengar?
Citera
2012-07-15, 20:01
Medlem
Spreztozcs avatar
Kika på sidor som Blocket/Tradera vad liknande produkter säljs för, så kan du sen slänga in din egna annons. Åkband & biljett till Gröna Lund kan jag tänka mig att det går att sälja på Tradera t.ex?

Kommer någon på det ultimata sättet att tjäna pengar snabbt, på lagligt vis, så är är även jag intresserad!
Citera
2012-07-15, 20:03
Medlem
Haren8s avatar
Panta burkar, lagligt och du kan håva in bra med pengar under ngn vecka om du bara e lite smart.
Citera
2012-07-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNViSiBiLiTY
hur många dagar/veckor har vi på oss att skrapa ihop lite pengar?

Har 2 veckor på mig!
Citera
2012-07-15, 20:31
Medlem
Fråga grannarna ifall du kan klippa gräsmattan för en hundring eller dylikt, om du inte bor i lägenhet
Citera
2012-07-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Panta burkar, lagligt och du kan håva in bra med pengar under ngn vecka om du bara e lite smart.

Snabbt går det inte, och det ger inte alls så mycket som man tror. Dessutom är många burkar man hittar opantbara (som någon skrev i en annan tråd).

Nej, det finns bara en enkel väg till pengar: Jobb.
Citera
2012-07-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-123

Kan bara säga att en polare försökte med valutaväxling för att tjäna en hacka och hur han än gjorde gick det åt helvete av 2 anledningar: Han växlade för lite och fick för liten avkastning, de som gör sånt professionellt gör det med stora summor och 2: all eventuell vinst åt växlingskontoret upp igen.
Citera
2012-07-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaldurSF
Kan bara säga att en polare försökte med valutaväxling för att tjäna en hacka och hur han än gjorde gick det åt helvete av 2 anledningar: Han växlade för lite och fick för liten avkastning, de som gör sånt professionellt gör det med stora summor och 2: all eventuell vinst åt växlingskontoret upp igen.

Aa jag har tänkt på det mycket och kommit fram till att det inte är värt det, för även om man går plus så är det inte mycket pengar.

Men det borde ju finnas något sätt att snabbt och effektivt tjäna pengar på!
Citera
2012-07-15, 21:30
Medlem
ramsays avatar
bärplockning
Citera
2012-07-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramsay
bärplockning

Kan du beskriva mer tack, t.ex hur man säljer det, vad man tjänar och vad för bär det rör sig om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in