2012-07-15, 19:12
Medlem
Edies avatar
När ni andra singlar därute träffar nytt folk, hur lätt har ni för att anpassa hur ni känner för någon (som ni skulle kunna tänkas vara romantiskt intresserade av)..?

Jag har märkt att jag väldigt lätt justerar mina känslor och vad jag "får känna" inför någon utifrån den information om deras status jag får/har fått.

Dvs, om jag vet jag personen är upptagen från början, så kommer inga romantiska känslor att finnas. Jag är trevlig och kan bli vän med denne men det finns liksom >inget mer där< känslomässigt. Därför att jag vet att det inte kommer att kunna ge mig det jag vill ha i slutändan ändå.

Vet jag inte om personen är singel eller upptagen - så kan det ju vara en potentiell förälskelse om förutsättningar finns. Flirtar halvt medvetet och omedvetet, för att se om det kan startas något.
Sekunden jag får veta att denna är upptagen så 'spärrar' jag på något sätt alla de eventuella känslor som annars skulle fortsätta byggas upp. Väldigt lätt och fort går det, med andra ord jag stänger av hela den romantiska delen av känslorna.

Hur lätt har ni andra för att medvetet styra känslorna så här? Begränsa det man anser sig själv få känna?
Citera
2012-07-15, 19:23
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edie
Hur lätt har ni andra för att medvetet styra känslorna så här? Begränsa det man anser sig själv få känna?
Hur lätt som helst. Jag föredrar mitt liv okomplicerat, utan en massa drama, så är hon upptagen så är det helt enkelt inte aktuellt med att bygga upp något alls där.
Citera
2012-07-15, 19:28
Medlem
B)
Nej jag ställer inte in mig på relationstyp. Det blir som det blir. Får jag dock veta att personen är upptagen skiter jag i det
Citera
2012-07-15, 19:52
Medlem
Fluweels avatar
När jag var ung och dum, var jag tvärtom. Upptäckte jag att en kille var upptagen, så ökade mitt romantiska intresse i honom. Det var som om jag först då förstod att han var något att ha.
Väldigt dumt. Jag kämpade med detta ett tag och en gång, när jag var på väg att upprepa det gamla mönstret med en man som var gift med någon som kanske skulle bli en väninna, sade jag till mig själv på skarpen och bara stängde av alla känslor för honom. Det gick!
Citera
2012-07-15, 20:05
Medlem
Edies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Hur lätt som helst. Jag föredrar mitt liv okomplicerat, utan en massa drama, så är hon upptagen så är det helt enkelt inte aktuellt med att bygga upp något alls där.

Lite som jag då.
Men om du byggt upp känslor redan, innan du visste att hon var upptagen.. Kan du släppa dessa direkt då, när du får reda på att hon är tagen?

Citat:
Ursprungligen postat av GaletTroll
B)
Nej jag ställer inte in mig på relationstyp. Det blir som det blir. Får jag dock veta att personen är upptagen skiter jag i det

Allright :P Det blir som det blir.. Jo, det brukar gå till så.

Citat:
Ursprungligen postat av Fluweel
När jag var ung och dum, var jag tvärtom. Upptäckte jag att en kille var upptagen, så ökade mitt romantiska intresse i honom. Det var som om jag först då förstod att han var något att ha.
Väldigt dumt. Jag kämpade med detta ett tag och en gång, när jag var på väg att upprepa det gamla mönstret med en man som var gift med någon som kanske skulle bli en väninna, sade jag till mig själv på skarpen och bara stängde av alla känslor för honom. Det gick!

Oj.. starkt att orka vända det sådär tycker jag.
Citera
2012-07-15, 20:17
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edie
Lite som jag då.
Men om du byggt upp känslor redan, innan du visste att hon var upptagen.. Kan du släppa dessa direkt då, när du får reda på att hon är tagen?
För mig tar det ett tag att bli seriöst känslomässigt investerad, så det har inte varit något problem hittills, eftersom jag vanligtvis rätt så snabbt får reda på om en tjej är upptagen. T.ex. går jag inte och blir kär hux flux i någon tjej jag träffat socialt några gånger, funkar helt enkelt inte så för mig.
Citera
2012-07-15, 20:41
Medlem
Edies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
För mig tar det ett tag att bli seriöst känslomässigt investerad, så det har inte varit något problem hittills, eftersom jag vanligtvis rätt så snabbt får reda på om en tjej är upptagen. T.ex. går jag inte och blir kär hux flux i någon tjej jag träffat socialt några gånger, funkar helt enkelt inte så för mig.

Ah. Önskar att jag inte blev så besatt av folk (för jag tror knappast att jag bli 'förälskad' eller 'kär' så fort jag heller, jag blir bara.. fanatisk. Lite manisk. En dag eller två, eller tre. Sedan försvinner det oftast av sig självt, går över..
Citera
2012-07-15, 21:50
Medlem
AriGold-s avatar
Om en tjej är flickvänsmaterial ställer jag in mig på det sättet. Man får en känsla om det är en bra tjej eller inte ganska fort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in