2012-07-15, 17:17
Medlem
WhaleMales avatar
Hej
Jag skulle vilja ett en viss person som inte känner mig skickar mig en sak i ett kuvert. Jag vill inte uppge min adress till denna person. Hur skall man göra då?
Citera
2012-07-15, 17:21
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hej
Jag skulle vilja ett en viss person som inte känner mig skickar mig en sak i ett kuvert. Jag vill inte uppge min adress till denna person. Hur skall man göra då?
Poste Restante
Citera
2012-07-15, 17:51
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Poste Restante

Ok, så med detta får de reda på orten och postnummret, men inte exakta adressen?
Citera
2012-07-15, 19:12
Medlem
VonUllas avatar
Fattar inte mkt av länken... Ska man ge sitt riktiga för&efternamn till den som ska skicka och så letar Posten upp mottagaren?
Citera
2012-07-15, 19:56
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonUlla
Fattar inte mkt av länken... Ska man ge sitt riktiga för&efternamn till den som ska skicka och så letar Posten upp mottagaren?

Nej, de ska låta posten ligga i det postkontor som ansvarar för området. Tidigare kunde man även ange postkontor, jag brukade hämta posten åt en skygg vän som mottog sin post till huvudkontoret på en annan ort än där han bodde.

Hur detta funkar idag när postkontoren har avvecklats vet jag dock inte.
Citera
2012-07-15, 20:10
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Ok, så med detta får de reda på orten och postnummret, men inte exakta adressen?
Det är ju inget som säger att du ber att få posten till den ort du bor.
Man kan ju t ex skicka till:

Poste restante
WhaleMale
123 45 Sundsvall

Sen kan du knalla in på posten i Sundsvall och be om posten till WhaleMale.
Citera
2012-07-15, 20:15
Medlem
Grizzlys avatar
Ett annat sätt är ju att skaffa en postbox visserligen kostar det ju.
Citera
2012-07-15, 20:44
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Det är ju inget som säger att du ber att få posten till den ort du bor.
Man kan ju t ex skicka till:

Poste restante
WhaleMale
123 45 Sundsvall

Sen kan du knalla in på posten i Sundsvall och be om posten till WhaleMale.

Men ist. för WhaleMale är det mitt namn då ja. Men då är man väl inte annonym, om man uppger namn?

Citat:
Ursprungligen postat av Grizzly
Ett annat sätt är ju att skaffa en postbox visserligen kostar det ju.

Men en postbox är väl inte annonym? De kan väl lätt kolla vem som äger den boxen på ett eller annat sätt?
Citera
2012-07-15, 22:42
Medlem
Medicinens avatar
Citat:
Men ist. för WhaleMale är det mitt namn då ja. Men då är man väl inte annonym, om man uppger namn?
Men en postbox är väl inte annonym? De kan väl lätt kolla vem som äger den boxen på ett eller annat sätt?
Tror inte att man måste skriva ett namn. WhaleMale borde funka, eller ett annat alias. Ring posten och fråga.
Måste man uppge ett namn kan du ju köpa ett fejk-ID med något annat namn. Om du är orolig att de vill ha leg. Fast nu börjar det bli ganska meckigt...
Kolla i drog forumet hur de gör när de skickar knark. Det borde ju vara anonymt.
Citera
2012-07-22, 19:22
Medlem
Citat:
Tror inte att man måste skriva ett namn. WhaleMale borde funka, eller ett annat alias. Ring posten och fråga.
Måste man uppge ett namn kan du ju köpa ett fejk-ID med något annat namn. Om du är orolig att de vill ha leg. Fast nu börjar det bli ganska meckigt...
Kolla i drog forumet hur de gör när de skickar knark. Det borde ju vara anonymt.

Målvakter eller PR (Post Restante) är effektiva metoder. Jag har dock aldrig varit med om att någon vill dölja sitt namn på paket som skickats, de åtgärder man gör är för att polisen inte ska hitta något...
Citera
2012-07-24, 01:03
Medlem
Rulags avatar
Citat:

Men en postbox är väl inte annonym? De kan väl lätt kolla vem som äger den boxen på ett eller?
annat sätt?

Det ju just det den är!!Annonym alltså!Om du hyr en postbox hos t.ex.Brevia kan du vara helt annonym.Där behöver du inte visa leg.Inga övervakningskameror finns heller!Det går att skriva vilket alias som helst.Brevia sortera på boxnumret.Det går att ha två namn på samma box.Brevia är helt privat,inga myndigheter som övervakar,förutom om det handlar om brott,då kan Brevia lämna ut uppgifter.Kan rekommenderas!

Titta på www.brevia.se
Senast redigerad av Rulag 2012-07-24 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in