2004-05-01, 20:01
Medlem
Robert_Goatses avatar
I filmer överhuvudtaget för resten.
Hur som helst:
Varför ska det finnas en jävla parad i nästan varje film jag sett på sistone?
Jävligt tröttsamt att behöva se brandmän, poliser, veteraner mm plus alla jävla band i löjliga uniformer.

Alla dessa dessa skolpjäser som barn ska vara med i och som en förälder alltid missar.

Alla dessa baseboll-matcher på korpnivå som både barn och vuxna alltid spelar. Gör de inget annat än spela bb i USA?

Varför ska det spelas pool/biljard eller golf av folk som aldrig hållit varken kö eller klubba i sina händer?
Citera
2004-05-01, 21:00
Medlem
apanola IIs avatar
Kanske är det så att amerikanerna behöver känna igen sig i olika former av stereotyper, precis som dom du beskrev.
Ta bara det här med barn i amerikanska filmer. Så fort ett barn är med så blir det genast sockersöt och gulligt, det räcker att nämna del 1 i Star wars serien så får man en klar bild av rötan.

Ja jäklar ja, nu kom jag på...amerikanska mödrar visas på ett sätt, uppofrande och milda...amerikanerna verkar inte kunna greja om filmer börjar gå utanför mallen.
Citera
2004-05-02, 00:06
Medlem
Bennos avatar
Det där med poliser och brandmän kan mycket väl vara nån slags hyllning till dem med tanke på 9/11, typiskt amerikanst

Edit: Och även med tanke på att landet befinner sig i krig så är det ett slags sätt att höja moralen samt stödet hos folket. Undrar egentligen om regringen har något inflytande i hollywood och i såfall hur mycket?
Citera
2004-05-02, 00:55
Medlem
Jaggers avatar
Ja visst är det kul med alla barnpjäser som stressade farsan missar (inte den uppoffrande modern förstås, hon tittar oroligt på klockan och bakåt mot utgången). Men roligast är väl ändå att ungjävlarna alltid är utklädd till en jättelik sparris eller något lika intressant ur kostcirkeln Men sen görs det ju också en hel del annan amerikansk film som inte hamnar i typmall A. Charlize Theron som överviktig massmördare till exempel. Inte fan går hon på skolpjäser inte.
Citera
2004-05-02, 01:00
Bannlyst
Det beror väl lite på vad för typ av filmer Du ser? Jag tittar mest på krigsfilmer och skräckrullar och där är det tunnsått med korpbaseball och brandmansparader.

// Roger P.
Citera
2004-05-02, 08:19
Bannlyst
Det jag mest blir störd av amerikanska filmer är att de är jordens räddare i nöden. När alla går på nit som kommer de in som räddare i nöden.Tänker bara på typ Independence Day från 96. Den är verkligen gjord för höja propogandan för de är jordens polis.
Citera
2004-05-02, 09:47
Medlem
MooGyMaNs avatar
varför låter alla datorer "blippetiblipp-vriii" och har fullkomligt orealistiska genomfjantiga interface?
Citera
2004-05-02, 11:09
Medlem
Jaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MooGyMaN
varför låter alla datorer "blippetiblipp-vriii" och har fullkomligt orealistiska genomfjantiga interface?

Därför att publiken ska förstå att datorn jobbar, och genomfjantig interface för att det ska se snyggt ut på film
Citera
2004-05-02, 11:12
Medlem
farbror einars avatar
Jag är trött på att alla jävla filmer slutar lyckligt.
Samt denna förtröttande patriotism som lyser igenom filmen som en sol.
Citera
2004-05-02, 11:52
Medlem
Hispervispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MooGyMaN

Dessutom så har de fortfarande förvånansvärt ofta teckenbaserade gränssnitt, man skriver in ett kommando och sedan kommer att svar tickande fram bokstav för bokstav.
Citera
2004-05-02, 12:07
Medlem
Viktorias avatar
Språket stör mig. Dvs amerikansk engelska. Oavsett om det är amerikaner eller polacker som är rollfigurer, samma överdrivna och fula engelska!
Citera
2004-05-02, 12:52
Avslutad
Citat:
Saker jag blir jävligt störd av i amerikanska filmer

* Att de saknar handling och enbart finns till för att flasha med de senaste specialeffekterna. Det är ju inte bara i actiongenren som det är så utan i många andra filmer också. Hollywood skiter i att få fram bra historier framför någon orgie i datoranimationer, explosioner osv.

* Allt moralpredikande.

* Patriotismen (som sällan har en vettig grund)

* Tanken på att bara en person kan rädda xxx från situation yyy. Detta ska fan bara gälla i superhjältefilmer men inte alla andra genrer också.

* Stereotyper (allt från barn, mammor, pappor till knarklangare, tyskar, asiater osv).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in