• 1
  • 2
2012-07-15, 11:11
Medlem
Korsriddarns avatar
En 17-årig yngling är avliden efter att ha blivit påkörd vid 01.20-tiden på Slättarödsvägen vid Torekov i natt den 15/7. Ytterligare en person skadad.
Den döde var medvetslös efter olyckan, men avled senare på sjukhus.
Föraren av personbilen skall inte ha haft en chans att upptäcka ungdomarna i tid, då dessa gick ute på vägbanan utan reflexer, enligt uppgifter från polisen. Det var mörkt, blött och regnigt väder.
Är det någon som vet exakt var olyckan inträffade?
http://hd.se/bastad/2012/07/15/person-pakord-av-bil/
Citera
2012-07-15, 11:20
Medlem
Otems avatar
Enligt polisens hemsida skall olyckan inträffat 01:24 Då skrevs det ut på deras hemsida

2012-07-15,01:24,Trafikolycka,personskada,Båstad

Citat:
Två personer påkörda av personbil, Slättarödsvägen.
En olycka inträffar när två pojkar som promenerat längs Slättarödsvägen blir påkörda av en personbil. Pojkarna förs med ambulans till sjukhus. Under morgonen avlider en 17-årig pojke till följd av skadorna från olyckan.

När jag läste aftonbladet idag vid 03:00-Tiden var pojken fortfarande vid liv, så det okänt vilken tid han avled
Citera
2012-07-15, 11:23
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korsriddarn
En 17-årig yngling är avliden efter att ha blivit påkörd vid 01.20-tiden på Slättarödsvägen vid Torekov i natt den 15/7. Ytterligare en person skadad.
Den döde var medvetslös efter olyckan, men avled senare på sjukhus.
Föraren av personbilen skall inte ha haft en chans att upptäcka ungdomarna i tid, då dessa gick ute på vägbanan utan reflexer, enligt uppgifter från polisen. Det var mörkt, blött och regnigt väder.
Är det någon som vet exakt var olyckan inträffade?
http://hd.se/bastad/2012/07/15/person-pakord-av-bil/

Är det verkligen så mörkt, vid 01.20 i Torekov i mitten av juli, att man inte ser fotgängare om de inte bär reflexer?
Citera
2012-07-15, 11:27
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Är det verkligen så mörkt, vid 01.20 i Torekov i mitten av juli, att man inte ser fotgängare om de inte bär reflexer?

Är det blött o regnigt, som det står i notisen, är det svårt att se även på sommaren.
Citera
2012-07-15, 11:39
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse

Jag kan garantera att det var mörkt, Under natten har det regnat väldigt mycket och samt varit väldigt molnigt längs västkusten Halland/Skåne, jag var uppe till ca 03:10 imorse, Jag bor i Kungsbacka(Halland) Det är ännu längre upp i landet än Torekov, och jag kan garantera att det var kolmörkt nästan ändra fram till 03:40 på Morgonen, efter det började det sakta ljusna.

Skulle det varit en klar varm sommarnatt hade det nog inte gått som det hade gått, jag tror med andra ord pojken hade hunnit undan och bilisten hade hunnit väja. Det hade även säkert ljusnat tidigare. Pojken hade ju inte reflexer heller, det är ju tyvärr inte första gången jag hört om sånt här

R.I.P
Citera
2012-07-15, 11:47
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Jag kan garantera att det var mörkt, Under natten har det regnat väldigt mycket och samt varit väldigt molnigt längs västkusten Halland/Skåne, jag var uppe till ca 03:10 imorse, Jag bor i Kungsbacka(Halland) Det är ännu längre upp i landet än Torekov, och jag kan garantera att det var kolmörkt nästan ändra fram till 03:40 på Morgonen, efter det började det sakta ljusna.

Skulle det varit en klar varm sommarnatt hade det nog inte gått som det hade gått, jag tror med andra ord pojken hade hunnit undan och bilisten hade hunnit väja. Det hade även säkert ljusnat tidigare. Pojken hade ju inte reflexer heller, det är ju tyvärr inte första gången jag hört om sånt här

R.I.P

OK, jag förstår att väderförhållandena har spelat in. I artikeln står det att det var "mörkt, blött och regnigt". Jag kanske hakade upp mig för mycket på ordet "mörkt". Jag bor ungefär på samma breddgrad som Stockholm, och här blir det inte "mörkt" nu, ens mitt i natten. Skumt, möjligtvis.
Citera
2012-07-15, 12:11
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dashback
Det står bara att du sökte på Båstad och man kommer till Italienska vägen.
Det kanske inte går att skicka...

Jaha okej då förstår jag. Slättarydsvägen verkar vara en 50-Väg när den går in i samhället ''Torekov''
Någon som vet om det var 70/80 Väg där pojken blev påkörd? Innan själva samhället.
Citera
2012-07-15, 12:16
Medlem
jannesvansloss avatar
Är det någon som har namn,ålder,stad på den avlidna?

Mina polare är nämligen där nere...och har inte svarat på något sms.
Citera
2012-07-15, 12:20
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Är det någon som har namn,ålder,stad på den avlidna?

Mina polare är nämligen där nere...och har inte svarat på något sms.

Det står att personerna skall vara från Stockholm.

Citat:
En 17-årig pojke hemmahörande i Stockholm avled på tidiga söndagsmorgonen sedan han blivit påkörd av en personbil på Slättarödsvägen vid Torekov.
Citera
2012-07-15, 12:37
Medlem
Tidningsartikeln kommer från Båstad, är olycksplatsen i närheten?

Kan det vara så att killarna varit och festat sönder sig själva och sen vandrat fulla längs vägen och blivit påkörda?
Citera
2012-07-15, 12:54
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags

Kan det vara så att killarna varit och festat sönder sig själva och sen vandrat fulla längs vägen och blivit påkörda?

Ja Torekov ligger strax väster om Båstad (på Bjärehalvön), Vad kan det vara? Knappt 2-3 Mil ser det ut som på kartan.
Citera
2012-07-15, 12:58
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags

Torekov ligger en liten bit från Båstad. ca 1 mil gissar jag på.
Men om nu bilisten inte såg killarna så borde dom sett en bil med ljus. Men det är massor av hårt festande ungdomar i Båstad nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in