2012-07-14, 23:41
Medlem
gromitSWEs avatar
Hej!
Har den "nya" laddaren till MBP och den blir så jävla varm när man laddar datorn. Man skulle till och med kunna steka på den...

Ska det vara så här eller?

Tack på förhand!
Citera
2012-07-20, 23:51
Medlem
Slashcares avatar
Att adaptrar blir varma när de arbetar är ingen ovanlighet. Snarare en självklarhet. Hur vida din adapter blir orimligt varm kan jag inte svara på.
Senast redigerad av Slashcare 2012-07-20 kl. 23:56. Anledning: Grammatiken
Citera
2012-07-25, 13:39
Medlem
ExPociias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gromitSWE
Hej!
Har den "nya" laddaren till MBP och den blir så jävla varm när man laddar datorn. Man skulle till och med kunna steka på den...

Ska det vara så här eller?

Tack på förhand!

Kolla upp den fall i fall om du känner dig osäker. Min small en gång. Inget farligt, men vissa kan ju vara defekta från fabrik
Citera
2012-07-25, 22:01
Medlem
Joomlas avatar
"Nya" laddaren = Magsafe 2-laddare? I sådana fall kan det ju vara ett måndagsexemplar eftersom att modellen är ny.

Min iPod brukade bli stekhet när den var ny, så pass att den inte var bekväm att hålla i (alltså snäppet förbi "mysigt handvärmarbekvämt" till stekhet). Det gick över med tiden, och det skulle jag anta gäller för laddaren också. Det är inget ovanligt att laddare blir varma, det är när den inte går att hålla i som kan vara en varningsflagga.
Citera
2012-07-25, 23:28
Medlem
TDowns avatar
Jag har märkt att min macbook laddare blir ovanligt varm, man bränner sig nästan på den. O jag är inte den enda..
Citera
2012-07-26, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDown
Jag har märkt att min macbook laddare blir ovanligt varm, man bränner sig nästan på den. O jag är inte den enda..

Men frågan är om det är normalt eller för varmt? När de laddar på full kapacitet så blir de helt normalt rejält varma vilket många tror är för varmt. När batteriet sen är fulladdat så sjunker tempen och de är i princip bara ljumna.
Citera
2012-07-26, 03:38
Medlem
TDowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men frågan är om det är normalt eller för varmt? När de laddar på full kapacitet så blir de helt normalt rejält varma vilket många tror är för varmt. När batteriet sen är fulladdat så sjunker tempen och de är i princip bara ljumna.

Det är tydligen normalt, borde det vara? Hela min klass fick macbooks, allas laddare blir sjukt varma om dom sitter i i timmar. Även fast batteriet är fulladdat så sänks inte värmen. Den har sin stadiga temp. Vilket nästan är brännande..

EDIT: Det kan ju inte vara normalt om man nästan bränner sig på den?
Senast redigerad av TDown 2012-07-26 kl. 03:41.
Citera
2012-07-26, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDown
Det är tydligen normalt, borde det vara? Hela min klass fick macbooks, allas laddare blir sjukt varma om dom sitter i i timmar. Även fast batteriet är fulladdat så sänks inte värmen. Den har sin stadiga temp. Vilket nästan är brännande..

EDIT: Det kan ju inte vara normalt om man nästan bränner sig på den?

När batteriet är fulladdat så ska laddaren inte bli mer än ljummen, därför att den då bara har låg belastning för att driva datorn, och belastas inte datorn med något tyngre arbete så går det ju inte år mycket ström. Men, belastas datorn mer så blir laddaren varmare.

"nästan bränner sig på den" är en för subjektiv beskrivning för att egentligen säga någonting, därför att du kanske tycker det är väldigt varmt och jag tycker det är normalvarmt.

Om det är så att ett helt gäng laddare, alla i din klass, blir så varma som du beskriver så är det mest sannolikt att du upplever det som att det är väldigt varmt, men att det är helt normalt. För det är väldigt liten sannolikhet att en hel drös laddare skulle vara defekta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in