Citat:
Ursprungligen postat av
Moll-E
Här har ni ett bildspel över 53 kändisar och vad de röstar på:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article18946548.ab
Bara jag som tror att
E-type och
Roddy "Hero" Benjaminsson röstar på SD? De vill inte uppge vad de röstar på (vilket de så klart inte behöver göra). Roddy "lutar åt höger". E-type är EU-kritisk och "lutar åt centern" (alltså inte Centern med stort C, dvs ej Centerpartiet). Är C EU-kritiska? Trodde bara det var V och SD som är det, och där är det ju endast SD som är i mitten, dvs "centern".
Det kan väl också vara Marita Ulvskog han röstar på? Sossarna är ju rätt "center" om vi med center menar mittenpartierna, och Ulvskog verkar ju hata EU. Vad gäller Hero så kan han ju fortfarande vara kvar i den rätt svenska (och utdöende) traditionen att man aldrig berättar vad man röstar på. Behöver ju inte vara stigmatiseringen som hindrar kändisar från att berätta vilka de röstar på...
Förövrigt så var det rätt lustigt att de kändisar som röstar på moderaterna är de kändisar jag har minst respekt för. Men Percy Nilssons kommentar var rätt skön ändå:
"Jag kommer rösta på Moderaterna. För att de gynnar Malmö-regionen,
tror jag i alla fall."
Regissören Tomas Alfredsson kom med en konstig motivering för varför han röstade på Fi:
"Det är ett av Sveriges starkaste exportvarumärken." ???!
Är det inte väldigt manligt och typiskt patriarkalt tänkande att mäta och jämföra allting med ekonomi och marknad?
Många Fi:iter bland kändisarna dock. Gustaf Norén från Mando Diao är också Fi:it, till exempel.