2014-05-19, 21:08
Medlem
ThisExiles avatar
Raised Fist's frontman Alexander Hagman spyr ut sitt hat om SD stup i kvarten på facebook.
Senast redigerad av ThisExile 2014-05-19 kl. 21:18.
Citera
2014-05-20, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Den enda mer kända artist som offentligt gått ut med att han är moderat är väl Wille Crafoord?
Igår var Lill-Babs med på ett EU-möte som Fredrik Reinfeldt hade i Järvsö. Enligt en artikel i Expressen tycks det som om hon stödde Reinfeldts politik.
Citera
2014-05-21, 08:22
Medlem
Ratads avatar
Lill-Babs, W Craaford, Björn Skifs, Patte "Jag är sepe" Ekwall och Uffe Brunnberg är mörkblå.

Hur de ställer sig till moderaternas regim efter 8 år låter jag vara osagt.
Citera
2014-05-21, 10:29
Medlem
Tomas Bolme (skådespelare) – kommunist
Citera
2014-05-21, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Lill-Babs, W Craaford, Björn Skifs, Patte "Jag är sepe" Ekwall och Uffe Brunnberg är mörkblå.

Hur de ställer sig till moderaternas regim efter 8 år låter jag vara osagt.
Enligt Expressenartikeln är i alla fall Lill-Babs positiv till moderaternas regim efter 8 år. Men det gamla begreppet mörkblå är nog inte rätt beskrivning av "de nya moderaterna". De ör snarare ljusblå enligt den gamla definitionen.
Citera
2014-05-25, 12:02
Avslutad
Här har ni ett bildspel över 53 kändisar och vad de röstar på: http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article18946548.ab

Bara jag som tror att E-type och Roddy "Hero" Benjaminsson röstar på SD? De vill inte uppge vad de röstar på (vilket de så klart inte behöver göra). Roddy "lutar åt höger". E-type är EU-kritisk och "lutar åt centern" (alltså inte Centern med stort C, dvs ej Centerpartiet). Är C EU-kritiska? Trodde bara det var V och SD som är det, och där är det ju endast SD som är i mitten, dvs "centern".
Citera
2014-05-28, 18:06
Avslutad
Jag röstade SD! // Relativt känd!
Citera
2014-05-28, 19:16
Medlem
Engelskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Här har ni ett bildspel över 53 kändisar och vad de röstar på: http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article18946548.ab

Bara jag som tror att E-type och Roddy "Hero" Benjaminsson röstar på SD? De vill inte uppge vad de röstar på (vilket de så klart inte behöver göra). Roddy "lutar åt höger". E-type är EU-kritisk och "lutar åt centern" (alltså inte Centern med stort C, dvs ej Centerpartiet). Är C EU-kritiska? Trodde bara det var V och SD som är det, och där är det ju endast SD som är i mitten, dvs "centern".

Det kan väl också vara Marita Ulvskog han röstar på? Sossarna är ju rätt "center" om vi med center menar mittenpartierna, och Ulvskog verkar ju hata EU. Vad gäller Hero så kan han ju fortfarande vara kvar i den rätt svenska (och utdöende) traditionen att man aldrig berättar vad man röstar på. Behöver ju inte vara stigmatiseringen som hindrar kändisar från att berätta vilka de röstar på...

Förövrigt så var det rätt lustigt att de kändisar som röstar på moderaterna är de kändisar jag har minst respekt för. Men Percy Nilssons kommentar var rätt skön ändå:
"Jag kommer rösta på Moderaterna. För att de gynnar Malmö-regionen, tror jag i alla fall."

Regissören Tomas Alfredsson kom med en konstig motivering för varför han röstade på Fi:
"Det är ett av Sveriges starkaste exportvarumärken." ???!
Är det inte väldigt manligt och typiskt patriarkalt tänkande att mäta och jämföra allting med ekonomi och marknad?

Många Fi:iter bland kändisarna dock. Gustaf Norén från Mando Diao är också Fi:it, till exempel.
Citera
2014-12-12, 08:35
Medlem
kvarkenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
Var är alla svenska superkändisar som röstar på SD? måste finnas jättemånga, ja kanske inte superkändisar men rent statistiskt borde iaf det finnas A,b och c kändisar som röstar på SD. Förstår att dom inte vågar gå ut med det än, men om vi säger att SD blir ett stort parti på ca 20-40 procent eller mer, då borde väl iaf jättemånga kändisar äntligen "komma ut" som SDare eller?

D eller E-kändis räknas hon nog som... Men Agneta Slahrs Nygård är tydligen aktiv SDare. Ställde upp i valet och allt. Hon var med i bland annat Sveriges värsta bilförare, Semesterduellen och Wipeout.
Citera
2015-05-26, 15:38
Medlem
Johnnyutahs avatar
Vet inte om det står i tråden. Men Therions gamla sångare Christoffer Jonsson var med och bildade nån SD-förening i Stockholmsområdet och satt i styrelsen i ett par år.

Har bara hört det via "fans".
Citera
2015-08-17, 23:53
Medlem
J0Es avatar
Damkronornas förbundskapten Leif Boork skriver "Jag är inte SD" på sin twitter, och hävdar med samma bestämdhet detta i en intervju med aftonbladet. Frågan är ändå om det inte är självklart vilket parti som får hans röst när han författar citat som dessa:

Tydligare kritik mot nutida inrikespolitik vet jag inte om jag någonsin sett en svensk offentlig personlighet yttra.
Artikel i sportbladet om uttalandena: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/damkronorna/article21264649.ab
Citera
2015-08-18, 15:38
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Neil Young är socialdemokrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in