53 230 besökare online
858 063 medlemmar • 45 864 508 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Om Flashback > Flashback
Svara på ämne
Ämnesverktyg
VonOben
Medlem
VonObens avatar
Hej.

Enligt rubrik. Är tjänster tillåtna att skänka bort i "Recycle your stuff"? I reglerna står det "saker" men jag är osäker på om det verkligen betyder saker eller om man inte tänkt på tjänster helt enkelt.

Det är digitalisering av analogt material jag tänkte erbjuda, men vem vet... någon kanske vill vara bärhjälp vid flytt istället för att gå på gym. Märkligare saker har hänt.

Borde jag bara prova? Forumet är ju förmodererat.

negerslavar
Medlem
Prova, skulle vara intressant att ta reda på.

micaele
Medlem
micaeles avatar
Reglerna för RYS stipulerar att man endast får skänka saker, och tjänster faller inte under den kategorin. Således får man anta att det inte är tillåtet utan att reglementet uppdateras.

Tanken är dock god, även om det kan finnas en del svårigheter i att bestämma vilka typer utav tjänster som kan tillåtas eller ej.

Prax^
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Reglerna för RYS stipulerar att man endast får skänka saker, och tjänster faller inte under den kategorin. Således får man anta att det inte är tillåtet utan att reglementet uppdateras.

Tanken är dock god, även om det kan finnas en del svårigheter i att bestämma vilka typer utav tjänster som kan tillåtas eller ej.

Det bör o andra sidan vara tillåtet att skänka exempelvis en kotte som berättigar till hjälp med bilen/städhjälp/en smäll på käften etc utan att bryta mot regelverket antar jag

Imiron
Medlem
Imirons avatar
Kan se det framför mig.

"Man med stor FB-dase skänker bort knull till alla kvinnor som har ett BMI under 25 och är i åldern 15-40"

Jag är tveksam.

Prax^
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Kan se det framför mig.

"Man med stor FB-dase skänker bort knull till alla kvinnor som har ett BMI under 25 och är i åldern 15-40"

Jag är tveksam.

Samma regler som gäller nu bör väl gälla tjänster också, alltså först till kvarn.
Jag tror inte den typen av annonser skulle vara något problem

Germania
Medlem
Germanias avatar
det här skulle jag betrakta som en elektronisk tjänst
https://www.flashback.org/t1886250

så det tillåts väl readn i viss mån även om din idé är lite annorlunda.

sen alla jävla rabattkoder och invites etc i den avdelningen är ju på intet sätt "saker", utan snarare naivt skänkt reklamplats från fb:s sida.

VonOben
Medlem
VonObens avatar
Är konsensus att jag ska författa ett inlägg och se hur moderatorn reagerar?

WirelessGkit2
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Är konsensus att jag ska författa ett inlägg och se hur moderatorn reagerar?

Kör på du. Vi granskar, diskuterar och släpper igenom (eller ej) tråden. Så länge det du erbjuder inte bryter mot övriga regelverket så kan inget annat hända.

Och som i de flesta fall är denna fråga mer snabblöst via PM med nån av oss, istället för att starta en tråd om det.

/Mod

Svara på ämne
Topp Dela »