• 2
  • 3
2012-07-18, 10:42
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Tack, Quarrel. Jag såg det även i en sr-artikel kort efter du postade ditt svar.

Hur långt tillbaka kan man tänkas söka? En 15-årig pojke försvann i aug 2009. Jag vet inte om han kom tillbaka.

Jag har svårt att tänka mej att på en 15-åring som legat ute i nästan 3 år finns mer än skelett o. lite klädtrasor.

Sedan borde det väl vara när kroppen växer och personen mognar till sist så är även skelettet utväxt.
Det vanligaste dom brukar se på ett skelett brukar vara att höftskelettet är bredare på en kvinna än
en man.
Det finns säkert mer men jag har faktiskt inte lagt det på minnet. För det mesta så brukar dom döda hittas lite tidigare.
Finns kläder kvar så är det ju oftast en viss skillnad, mest på underkläder.

När mjuka vävnaderna försvunnit så lär väl stanken också upphöra.
Citera
2012-07-23, 23:42
Medlem
Där kroppen hittades ligger precis mitt i skogen bland fritidshus som har övergetts. Har hört av andra folk att det ska vara en polack som anmäldes försvunnen av sin arbetsgivare för över 1 år sen.
Citera
2012-07-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahaokey
Där kroppen hittades ligger precis mitt i skogen bland fritidshus som har övergetts. Har hört av andra folk att det ska vara en polack som anmäldes försvunnen av sin arbetsgivare för över 1 år sen.

Vad var det för en firma då?
Och vilka fritidshus är övergivna?
Finns ett skjul vid Tosserydsvägen,
men inga fritidshus i närheten.
Citera
2012-08-02, 18:45
Medlem
gurkskals avatar
hänt nått nytt?
Citera
2012-08-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
hänt nått nytt?

Har inte hört nåt.
Skulle det vara en polack så finns det några försvunna i Sverige.

Ingen boende i Tosseryd har försvunnit från birthday.se heller.
Citera
2012-08-06, 20:34
Medlem
Död människa i Tosseryd kan vara försvunnen utländsk hantverkare

http://www.bt.se/nyheter/boras/dod-m...83383299%29.gm

Citat:
Polisen har försökt identifiera kroppen med hjälp av myndigheter i den försvunnes hemland. För närvarande finns ingen brottsmisstanke.
–Vi gjorde teknisk undersökning på platsen. Varken den eller annat som kommit fram tyder på att brott ligger bakom dödsfallet, säger utredningschefen Claes Lindberg i Borås.

Citat:
En utländsk hantverkare i 45-årsåldern anmäldes saknad och det var bekanta till honom som slog larm.

Bedrövligt att inte polisen kan gå ut lite mer med anmälda försvunna.
Kanske inte gjort någon skillnad i detta fall, men i andra.

Citat:
Försvinnandet ledde till rykten och spekulationer på olika nätforum. Det har förekommit uppgifter om att kroppen låg dold under plåt eller något annat.

Ja, inte här iallafall.
Senast redigerad av CDK1 2012-08-06 kl. 20:44. Anledning: Tillägg
Citera
2012-08-07, 00:04
Bannlyst
Den stora frågan är vad gjorde han där?
Citat:
Där kroppen hittades ligger precis mitt i skogen bland fritidshus som har övergetts.

Mördad i arbetsboden av en arbetskamrat, som sedan drabbats av panik och kört ut honom dit?
Eller har dom använt dom övergivna fritidshusen att bo/sova i medan dom arbetat i Sverige?

Antar att kroppen inte varit nedgrävd för det står i GP: (Nedgrävd=brott)
Citat:
-Det är i nuläget ingenting som indikerar eller tyder på brott.

Konstigt att ingen märkt av kroppen, med tanke på att UE lockar mycket folk att besöka övergivna platser. Övergivna fritidshus är ju ett favorit ställe som ung eller UEare.
Citera
2021-07-04, 13:10
Medlem
Psyko-Logicas avatar
Blev kroppen identifierad? Nu efter så här lång tid borde man väl veta lite mer...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in