2012-07-14, 12:40
Medlem
venevenes avatar
Fick reda på idag att någon har skrivit inlägg med mitt konto.
Har ändrat lösen nu på mitt konto.
Vad ska man göra när ens konto bliviti hackad?
Citera
2012-07-14, 12:53
Medlem
Zelogaths avatar
Kan väl inte göra så mycket mer än att byta lösen och se glad ut..
Alternativt göra en ny användare med en ny mailadress
Citera
2012-07-14, 13:01
Medlem
Flaskpost23s avatar
I ditt fall är det nog inte så mycket att göra. Har du gett ut ditt lösen till någon ex. grannen, kompisar släkt eller så?
Har du samma lösen till övriga saker? typ hemlarm, datorlösen, hotmail
Det bästa är nog om du har ett lösenord som liknar detta: h392j4hrh275h5
Det är säkert!!
Citera
2012-07-14, 13:06
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venevene
Byt lösen på både mail och konto, det är i princip det du kan göra. Är dock förvånad över att du fortfarande har tillgång till ditt konto om det blivit hackat.

Är du säker på att du inte glömt logga ut på en dator andra sedan haft tillgång till?
Citera
2012-07-14, 13:08
Medlem
venevenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost23
I ditt fall är det nog inte så mycket att göra. Har du gett ut ditt lösen till någon ex. grannen, kompisar släkt eller så?
Har du samma lösen till övriga saker? typ hemlarm, datorlösen, hotmail
Det bästa är nog om du har ett lösenord som liknar detta: h392j4hrh275h5
Det är säkert!!
Nä har inte gett ut min lösen enda jag kan komma på är att min mobil blev stulen och jag tror den hade lösenord sparat.
Då böt jag email koden till annat.
Fast email lösenordfrågan är nog rätt enkel att knäcka tror jag
så jag böt till en annan förhoppningsvis svårare svar på frågan så den inte är så lätt att knäcka.
Citera
2012-07-14, 13:14
Medlem
venevenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Byt lösen på både mail och konto, det är i princip det du kan göra. Är dock förvånad över att du fortfarande har tillgång till ditt konto om det blivit hackat.

Är du säker på att du inte glömt logga ut på en dator andra sedan haft tillgång till?
Killen som använde mitt konto säger att han är från Umeå mer eller mindre indirekt.
Och jag bor skapligt långt ifrån Umeå.
Och jag känner ingen som bor där så jag antar att han/dom fått tag på det via internet på nåt sätt.
Citera
2012-07-14, 13:27
Medlem
epost72s avatar
Varför skriver du att någon hackat ditt konto när du själv varit slarvig?
Jag tror knappt att det inträffat att ett FB-konto hackats i ordets rätta bemärkelse.

Byt lösen på alla ställen som du varit oaktsam med, och var mer försiktig i framtiden.
Citera
2012-07-14, 13:30
Medlem
venevenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Kan väl inte göra så mycket mer än att byta lösen och se glad ut..
Alternativt göra en ny användare med en ny mailadress
Säkert säkrast att göra ett nytt konto för dom kan väl få tag på personlig information med hjälp av emailkontot. Kan man söka på facebook konton via email t.ex, om det går så får dom ju reda på hur jag ser ut osv
Citera
2012-07-15, 12:20
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Killen som använde mitt konto säger att han är från Umeå mer eller mindre indirekt.
Och jag bor skapligt långt ifrån Umeå.
Och jag känner ingen som bor där så jag antar att han/dom fått tag på det via internet på nåt sätt.
Att du fortfarande har kontroll över kontot gör att jag funderar över alternativ då det vanligaste är att "hackare" spärrar en ute genom att byta lösen.

Nu uppgav du ett alternativ då du nämner att din telefon är stulen, och då är det inte orimligt att dra slutsatsen att tjuven fått tillgång att skriva med ditt konto genom automatisk inloggning utan att för den skull ha tillgång till något lösenord, utan lösenord och tillgång till registreringsmailen kan inte lösenordet bytas heller.

Om det är så det ligger till så räcker det att byta lösenord för att "tjuven" ska förlora tillgången till ditt konto.
Skulle det nu vara så att ditt konto verkligen har hackats och hackarn inte stängt ute dig så har du möjlighet att stänga ute hackarn genom att byta lösen på både mail och konto.
Citera
2012-07-15, 22:09
Medlem
Dimaks avatar
Mitt konto ZAIKE har blivit hackat , kan inte får tillbaka det då han har bytt email address är så jävla förbannad, inte så svårt att göra eget konto?
Citera
2012-07-16, 18:49
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ditt konto har med all säkerhet inte blivit hackat utan du har klantat bort ditt lösenord till någon.

Du är ansvarig för det som skrivs med ditt konto så det går inte att göra så mycket mer än att du byter ditt lösenord och ser till att ingen annan kan få tag på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in