2012-07-13, 20:00
Medlem
Hej, har nu fått diagnosen "körtelfeber" och fick inte veta så speciellt mycket om det- inte alls.
Så jag har tänkt fram till nu att det är en baggis - att jag kommer vara frisk om max 1 vecka?
Men efter att ha googlat runt så säger folk att dom har mått dåligt under ett halvår efter denna sjuka och att det tar runt 4 veckor att tillfriskna ? Är detta sant? Har som vanligt fått Helt olika svar men någonstans mellan 2-6 veckor att friskna till.

1 till fråga: Kan man bara få körtelfeber 1 gång i sitt liv? Mest osannolikt att man får det 2 ggr läste jag?
Citera
2012-07-13, 20:05
Medlem
Idiotpods avatar
Jag hade körtelfeber ett antal år sedan och hade det jobbigt i 4-5 månader efter.

Var nog sängliggandes i upp till 2 veckor.
Citera
2012-07-13, 20:57
Medlem
kiwigurkas avatar
Det var ett tag sen jag hade det men har för mig att det tog två veckor att bli frisk. Sen dess har jag inte känt av det mer. Man kan bara få det en gång i livet.
Citera
2012-07-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwigurka
Det var ett tag sen jag hade det men har för mig att det tog två veckor att bli frisk. Sen dess har jag inte känt av det mer. Man kan bara få det en gång i livet.
Tack så mycket! Hur mådde du efter dessa 2 veckor då? Som normalt? Det är så att jag ska åka utomlands om 1 månad (exakt nästan) och där blir det bara att supa. Samt att om ca 2 veckor så ska jag på en stor festival, ? Började må dåligt i söndags men åkte till sjukhus först igår då jag fick stanna på akuten och tog tester.

Hmm?
Citera
2012-07-13, 22:19
Medlem
Dödssjuk i två veckor med hög feber, sen sliten i två veckor, helt återställd efter ca sex veckor.
Citera
2012-07-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeathByBomba
Dödssjuk i två veckor med hög feber, sen sliten i två veckor, helt återställd efter ca sex veckor.
Fattar ej de då jag inte känner mig så extremt sjuk, och endast gått 1 vecka =// 5 dagar *
Citera
2012-07-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Jag hade körtelfeber ett antal år sedan och hade det jobbigt i 4-5 månader efter.

Var nog sängliggandes i upp till 2 veckor.
Hur var det efter 2 veckor?
Citera
2012-07-14, 15:50
Medlem
kiwigurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rixphilip666
Tack så mycket! Hur mådde du efter dessa 2 veckor då? Som normalt? Det är så att jag ska åka utomlands om 1 månad (exakt nästan) och där blir det bara att supa. Samt att om ca 2 veckor så ska jag på en stor festival, ? Började må dåligt i söndags men åkte till sjukhus först igår då jag fick stanna på akuten och tog tester.

Hmm?

Efter dom två veckorna blev jag helt frisk på en dag eller två och mådde helt normalt. Det går fort när det väl vänder.
Citera
2012-07-14, 16:44
Medlem
Citat:
Efter dom två veckorna blev jag helt frisk på en dag eller två och mådde helt normalt. Det går fort när det väl vänder.
AH okej. Konstigt då en del säger dom mår dåligt under minst 4 veckor. VÄLDIGT konstigt men hoppas att det är så. 2 veckor är inte så farlig mot vad jag har fått fram för svar från google och andra.

Citera
2012-07-14, 19:24
Medlem
Fartgupps avatar
Hade körtelfeber när jag var ca nio år. Har för mig att jag var hemma från skolan i sex veckor med order att inte anstränga mig det minsta. Som jag kommer ihåg det var jag riktigt svag och dålig de första veckorna, sedan handlade det kanske mer om att vila så att jag skulle bli helt frisk.
Citera
2012-07-14, 20:12
Medlem
kiwigurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rixphilip666
AH okej. Konstigt då en del säger dom mår dåligt under minst 4 veckor. VÄLDIGT konstigt men hoppas att det är så. 2 veckor är inte så farlig mot vad jag har fått fram för svar från google och andra.

Det kan nog variera från person till person men jag hoppas du blir frisk snart. Sen när du blir frisk så kan du väl skriva hur lång tid det tog, kan vara intressant att veta.
Citera
2012-07-14, 21:00
Medlem
Citat:
Det kan nog variera från person till person men jag hoppas du blir frisk snart. Sen när du blir frisk så kan du väl skriva hur lång tid det tog, kan vara intressant att veta.
Självklart. Har gått 6 dagar och känner mig någorlunda bra, trycker i/på huvudet samt väldigt trött. Men inge större !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in