Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Du hade till min förvåning mycket intressant att säga, synd bara att du skulle förstöra det genom att flika in med att Soros och "de andra judarna" försöker ta över världen. Soros må va rik, men han är inget annat än en excentrisk miljardär som lägger näsan i blöt allt för ofta. Att hävda att han tillsammans med andra försöker ta över världen reducerar er bara till foliehattar.
Sedan är det knappast endast, eller över huvud taget Soros Putin försöker kasta ut ur landet med den här lagen utan precis som någon tog upp tidigare - organisationer som NED samt ideella motsvarigheter.
Tack.
Jo du kan ha rätt att man överdriver ibland och nämner ordet jude för mycket, men det är nog mest en reaktion på att det är ett förbjudet ord.
Och nä, det är inte bara Soros, det finns säkert andra utlänningar också som försöker störta Putin. Men Soros är ju den främste utan tvekan.
En av dom första NGO:erna som attackerade Putin och försökte avsätta honom 2001 var ju oligarken Mikhail Khodorkovskys(j) Open Russia som satte igång efter att Putin kommit på honom med att stjäla miljarder. Och som sagt har ju även MI6 avslöjats med att jobba tillsammans med NGO:er trots en överenskommelse med Ryssland om att absolut inte göra det.
Att nu Ryssland anpassar sina lagar till samma som USA efter 10 år av utländska försök att ta makten i Ryssland anser inte jag var speciellt anmärkningsvärt. Snarare naturligt.
Min uppfattning är att både Putin, Medved, Bush och Obama har haft ärliga avsikter att komma på vänskaplig fot och verkligen försökt bli nån form av allierade men att andra intressen haft en annan agenda. Sorgligt kan man tycka.