2012-07-15, 22:42
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Du hade till min förvåning mycket intressant att säga, synd bara att du skulle förstöra det genom att flika in med att Soros och "de andra judarna" försöker ta över världen. Soros må va rik, men han är inget annat än en excentrisk miljardär som lägger näsan i blöt allt för ofta. Att hävda att han tillsammans med andra försöker ta över världen reducerar er bara till foliehattar.

Sedan är det knappast endast, eller över huvud taget Soros Putin försöker kasta ut ur landet med den här lagen utan precis som någon tog upp tidigare - organisationer som NED samt ideella motsvarigheter.
Soros är en penninghållare åt någon annan som flaxar runti media och gör sig till. Han är defenitivt med i den s k NWO konspirationen men inte mer än en soldat. Sen är det inte bara judar som skall ha en känga i den här soppan NGO's utgör.
Citera
2012-07-15, 23:23
Medlem
Citat:
Du hade till min förvåning mycket intressant att säga, synd bara att du skulle förstöra det genom att flika in med att Soros och "de andra judarna" försöker ta över världen. Soros må va rik, men han är inget annat än en excentrisk miljardär som lägger näsan i blöt allt för ofta. Att hävda att han tillsammans med andra försöker ta över världen reducerar er bara till foliehattar.

Sedan är det knappast endast, eller över huvud taget Soros Putin försöker kasta ut ur landet med den här lagen utan precis som någon tog upp tidigare - organisationer som NED samt ideella motsvarigheter.

Tack.
Jo du kan ha rätt att man överdriver ibland och nämner ordet jude för mycket, men det är nog mest en reaktion på att det är ett förbjudet ord.

Och nä, det är inte bara Soros, det finns säkert andra utlänningar också som försöker störta Putin. Men Soros är ju den främste utan tvekan.

En av dom första NGO:erna som attackerade Putin och försökte avsätta honom 2001 var ju oligarken Mikhail Khodorkovskys(j) Open Russia som satte igång efter att Putin kommit på honom med att stjäla miljarder. Och som sagt har ju även MI6 avslöjats med att jobba tillsammans med NGO:er trots en överenskommelse med Ryssland om att absolut inte göra det.

Att nu Ryssland anpassar sina lagar till samma som USA efter 10 år av utländska försök att ta makten i Ryssland anser inte jag var speciellt anmärkningsvärt. Snarare naturligt.

Min uppfattning är att både Putin, Medved, Bush och Obama har haft ärliga avsikter att komma på vänskaplig fot och verkligen försökt bli nån form av allierade men att andra intressen haft en annan agenda. Sorgligt kan man tycka.
Senast redigerad av UrbanWarfare 2012-07-15 kl. 23:29.
Citera
2012-07-16, 01:04
Medlem
Citat:

Samtliga subversiva organisationer Putin vill stoppa är judiska på ett eller annat sätt. Om de inte startades och drivs av judar så arbetar de för en övergripande judisk agenda. Soros är som han är och gör som han gör därför att han är en jude. Om han inte hade varit jude hade han aldrig hållit på med sin sjuka skit.
Citera
2012-07-16, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
det är utan tvekan INTE regimen i Syrien som utför några massakrer, spränger bilbomber på marknader och skjuter prick på slumpvis utvalda civila.
Källa på detta?
Citera
2012-07-16, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
Källa på detta?

Källa på motsatsen? Varför skulle regimen mörda civila i onödan och ge "Väst" svepskäl för att upprätta en "flygförbudszon" och invadera landet? "Rebellerna" har däremot allt att vinna på att slakta civila och skylla det på regimen i propagandasyfte.
Citera
2012-07-16, 03:30
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ps. Amnesty-international startades av en engelsk advokat sedan han läst en artikel om två portugiser som skålade för friheten och blev fängslade för det. Ds.

Att en organisation en gång i tiden startades av en person med bara de bästa avsikter säger ingenting om var den står idag.
Citera
2012-07-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag antar att man även har med sig "oberoende" FN-observatörer, eftersom de i mångt och mycket (men verkligen inte allt) stöttar oppositionens bild i Syrien.

Nu föreslår jag att vi slutar tala om judar hit och dit och istället frågar oss de som TS gjorde, kommer organisationer som Amnesty International, Human Rights Watch och Reportrar Utan Gränser förbjudas? Och låt oss strunta i att diskutera huruvida dessa organisationer är judiska eller ej, det kan diskuteras i forumet om judiska maktförhållanden.
Ett problem som jag upplever med jude-inläggen är att dom inte alltid är faktaunderbyggda utan även humoristiska. Eftersom kunniga på området dessutom antagligen har flera nick på FB blir det omöjligt att skilja debattinlägg från humorinlägg.

Jag har läst inlägg på FB om t.ex. både att Putin är emot deras makt och håller dom i schack OCH att han själv skulle vara köpt och en del av gruppen och egentligen bara byta ut en del judar mot andra Då blir det naturligtvis omöjligt att försöka bena ut situationen även ur den synvinkeln även om det kanske är både intressant och relevant.
Citera
2012-07-16, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Att en organisation en gång i tiden startades av en person med bara de bästa avsikter säger ingenting om var den står idag.

Amnesty startades av en jude och en kommunist. Syftet var att hjälpa kommunister i länder som Spanien och Portugal, som fram till 1974 var mer eller mindre fascistiska diktaturer.
Citera
2012-07-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Ett problem som jag upplever med jude-inläggen är att dom inte alltid är faktaunderbyggda utan även humoristiska. Eftersom kunniga på området dessutom antagligen har flera nick på FB blir det omöjligt att skilja debattinlägg från humorinlägg.

Jag har läst inlägg på FB om t.ex. både att Putin är emot deras makt och håller dom i schack OCH att han själv skulle vara köpt och en del av gruppen och egentligen bara byta ut en del judar mot andra Då blir det naturligtvis omöjligt att försöka bena ut situationen även ur den synvinkeln även om det kanske är både intressant och relevant.

Putin är förmodligen inte någon europeisk frälsare men det man kan gå efter är hur västerländsk, (dvs judisk) media och västerländska politiker uttalar sig och skriver om honom och Ryssland. Om västerlänsk media konstant hetsar mot någon eller något och ofta verkar genuint upprörda och uppretade så vet man att denna någon åtminstone gör någonting rätt.

Putin och Ryssland har det hetsats emot och ljugits om i svensk och annan västerländsk media i många år nu. Det är ett säkert tecken på att Putin inte är under deras kontroll och inte helt är med på NWO-tåget. Om han hade varit det så hade det istället hetat att han var en hyvens kille, en demokratiskt modern och liberal reforamtor, att han var "västvänlig" och "demokratiskt sinnad", osv, osv. Judemedia och judemakten i Väst älskade ju den konstant aspackade pajasen Jeltsin eftersom han lät judiska maffiaoligarker härja fritt och plundra det ryska folket in på bara skinnet. Dessa judiska gangsters, storsvindlare och maffibossar som inte sällan hade mord på sitt samvete flydde till Israel och Storbritannien och beskrivs i västerlänsk media som "dissidenter" och stackars demokratiflyktingar. Den stackars oskyldige humanisten, filantropen och demokratikämpen Chodorkovskij som fortfarade sitter inspärrad i nåt fängelse har det ju gnällts i högan sky om av diverse judar och i judemedia. Det retar gallfeber på dem att deras stamfränder inte får göra som de vill och exploatera det ryska folket helt obehindrat.
Citera
2012-07-16, 12:29
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Amnesty startades av en jude och en kommunist. Syftet var att hjälpa kommunister i länder som Spanien och Portugal, som fram till 1974 var mer eller mindre fascistiska diktaturer.

Jag känner inte till om den engelska advokater var "jude" eller "kommunist", och ärligt talat så skiter jag fullständigt i det.

Amnesty Interntional arbetar för samvetsfångar rätt till frigivning/vettig rättegång runt om i världen. Vilket givetvis inkluderar så väl Sverige som Israel och i stort sätt alla andra länder:

Jag gissar att extremsionisterna i Israel inte ser med blida ögon på amnestys rapportering:

http://www.amnesty.se/sok/

Men att du och extemsionisterna, i praktiken, har samma grundsyn på mänskliga rättigheter är inte att förvåna. Högerextremist som högerextremist!
Citera
2012-07-16, 12:40
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Amnesty Interntional arbetar för samvetsfångar rätt till frigivning/vettig rättegång runt om i världen. Vilket givetvis inkluderar så väl Sverige som Israel och i stort sätt alla andra länder:
Amnesty är ett sort skämt. Det kan ha varit något för 20 år sedan men idag är det inget mer än en av alla vänsterrörelser som sitter gnällandes och gråtandes på något kontor där de kämpar mot någon odefinierad orättvisa. De vågar inte uttala sig om den rättsröta som råder i världen och de enda fall de uppmärksammar är de där individer råkat illa ut, vilket inte alltid är fallet för de som är insatta i vad som hänt.

Amnesty är till för rikemansbarn på söder som vill köpa sig fria från kritik om att de inte gör något.
Citera
2012-07-16, 19:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Amnesty är ett sort skämt. Det kan ha varit något för 20 år sedan men idag är det inget mer än en av alla vänsterrörelser som sitter gnällandes och gråtandes på något kontor där de kämpar mot någon odefinierad orättvisa. De vågar inte uttala sig om den rättsröta som råder i världen och de enda fall de uppmärksammar är de där individer råkat illa ut, vilket inte alltid är fallet för de som är insatta i vad som hänt.

Amnesty är till för rikemansbarn på söder som vill köpa sig fria från kritik om att de inte gör något.

Ja, just det: "de enda fall de uppmärksammar är de där indivier råkat illa ut", vilket precis är det som organisationen är menad att göra.

Sedan får du utveckla det där med "rättsröta". Jag är t.ex. övertyga om att Assage kommer att bli betraktad som samvetsfånge om man utvisas till USA eller fälls pga falska anklagelser i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in