Citat:

Ursprungligen postat av avishaman

Jag fick ångest av detta inlägg. 
Jag hade en flickvän en gång. Hon bedrog mig med killar som var större än mig (muskelmässigt), pratade sexigare språk än mig (franska, portugisiska, spanska), hade skägg, såg helt enkelt ut som calvin-klein-modeller medan jag såg ut som Bert. Bert från den svenska serien och filmerna alltså. Hon hävdade ju givetvis, att det inte hade med deras utseende att göra. Men det gjorde ju inte saken bättre. Mår dåligt över det än idag och jag tror att jag kommer fortsätta göra det så länge jag minns det. 
Jag sysselsätter mig återigen, för att glömma. Tränar numera, äter mer, börjat plugga, hittat en hobby, och träffar kompisar på krogen. 
Men ja, ibland vill jag ju bara bryta ihop och gråta. Det är otroligt hur värdelös man kan känna sig ibland.

Du ska för bövelen inte ta åt dig ett psykiskt problem som 
uppenbart är hennes! Hon har extremt dålig självkänsla och älskade säkert dig, problemet är att så fort hon inser det blir hon livrädd och straffar sig själv genom att lägga upp sig för killar hon 
vet ser henne endast som ett snabbt knull.
Läs om Borderline så förstår du mer.
Har råkat ut för ett par sådana, de springer ifrån en och samtidigt håller i en. Ska du klara en sådan tjej, som är säkert helt underbar, så 
krävs det att du står för den stabila emotionella delen i ert förhållande; du 
måste kunna förstå hennes behov av att testa din kärlek då hon bär med sig en grym känsla av övergivenhet sedan uppväxten. Menar inte ligga med andra killar det tar hon inte till förrän du visar din svaghet; det ser hon som att du kommer lämna henne och knullar andra för att skydda sina känslor.
LL