• 7
  • 8
2012-07-14, 00:30
Medlem
Shaytaniss avatar
Det gör ont nu, men det kommer att bli bättre. Smärtan går nämligen alltid över tillslut. Kämpa vidare.

Tänk på att hon var tvungen att ta en superförmögen playboy och framgångsrik man för att komma över dig. Kunde varit värre. Du är utkonkurrerad.

Jag fick en gång min flickvän "bortrövad" av en av världens framgångsrikaste artister som lätt var 30 år äldre. Jag gav upp direkt. Det fanns liksom inget jag kunde sätta emot. Han hade allt - utseende, kändisskap, karriär, anseende, stil, otroligt exklusiva skräddarsydda kläder, lyxbilar, lyxhus runt halva världen, obegränsade tillgångar av stålar, livvakter... han hade allt och alla behandlade honom som Gud själv och alla kvinnor älskade honom. Jag resignerade utan att ens bli arg och utan att ens försöka vinna... Det var som att jämföra en bajskorv i bröd serverad på soptippen av en råtta med en supé på en femstjärnig Guide Rouge krog.

Min flickvän var förtrollad från första andetaget och vem var jag som skulle konkurrera med en ikon? Han var ju tamejfan omänsklig. Medan jag var väldigt mänsklig. Jag har aldrig sett henne sen den kvällen han var på samma ställe som vi. Sånt är livet. Gläd dig att det finns sämre snubbar än du.

Tjejer är ganska enkla. Kommer en bättre kille upp jämsides med dig så hoppar de gärna över. Vi är djur och de feminina specimenen vill para sig med den man som bäst kan försörja avkomman. Det betyder att de kan projicera sin kärlek på den som är mest förmögen. Känslan är densamma - det är kärlek - det är bara att de finner bästa objekt att ödsla sina känslor på. De blir garanterat lyckliga av det. Pengar är lycka. Rikedom är lika med intelligens och makt. Det tänder 99% av kvinnorna på och föredrar när det är dags för parning. Då kan de släppa till och slappna av. Sen kommer de alltid att försöka lura av sin snubbe så mycket stålar som de bara kan. Helst rubbet! Det är deras fitta värd anser de.
Senast redigerad av Shaytanis 2012-07-14 kl. 00:40.
Citera
2012-07-15, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onsmoar
Nej tjejen är den stora vinnaren. Dels får hon pengar och dels får hon en man som lyckats i livet.

Ja, med det sagt instämmer du över att hon tillhör det svagare könet. Likt en parasit måste hon lägga läpparna runt sitt värddjurs könslem och snaska runt för att känna sig behövd och få tillgång till pengarna.

En typisk brud. Det är så enkelt för dem. Noll i skallen men gör allt för pengar.
Citera
2012-07-15, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Det gör ont nu, men det kommer att bli bättre. Smärtan går nämligen alltid över tillslut. Kämpa vidare.

Tänk på att hon var tvungen att ta en superförmögen playboy och framgångsrik man för att komma över dig. Kunde varit värre. Du är utkonkurrerad.

Jag fick en gång min flickvän "bortrövad" av en av världens framgångsrikaste artister som lätt var 30 år äldre. Jag gav upp direkt. Det fanns liksom inget jag kunde sätta emot. Han hade allt - utseende, kändisskap, karriär, anseende, stil, otroligt exklusiva skräddarsydda kläder, lyxbilar, lyxhus runt halva världen, obegränsade tillgångar av stålar, livvakter... han hade allt och alla behandlade honom som Gud själv och alla kvinnor älskade honom. Jag resignerade utan att ens bli arg och utan att ens försöka vinna... Det var som att jämföra en bajskorv i bröd serverad på soptippen av en råtta med en supé på en femstjärnig Guide Rouge krog.

Min flickvän var förtrollad från första andetaget och vem var jag som skulle konkurrera med en ikon? Han var ju tamejfan omänsklig. Medan jag var väldigt mänsklig. Jag har aldrig sett henne sen den kvällen han var på samma ställe som vi. Sånt är livet. Gläd dig att det finns sämre snubbar än du.

Tjejer är ganska enkla. Kommer en bättre kille upp jämsides med dig så hoppar de gärna över. Vi är djur och de feminina specimenen vill para sig med den man som bäst kan försörja avkomman. Det betyder att de kan projicera sin kärlek på den som är mest förmögen. Känslan är densamma - det är kärlek - det är bara att de finner bästa objekt att ödsla sina känslor på. De blir garanterat lyckliga av det. Pengar är lycka. Rikedom är lika med intelligens och makt. Det tänder 99% av kvinnorna på och föredrar när det är dags för parning. Då kan de släppa till och slappna av. Sen kommer de alltid att försöka lura av sin snubbe så mycket stålar som de bara kan. Helst rubbet! Det är deras fitta värd anser de.

Ja tjejer tänder även mer på killar som har flickvän, och på killar som kan göra dem kända. En god vän jobbade med mode och design, i den mån att man kunde bli "Känd" via honom. Typ vara med på en H&M plansch i tunnelbanan. Han fick en väldigt fin flickvän som tydligen var som förtrollad i honom. Hon hängde och klängde när de va ute och pratade alltid "dirty" .. mata varandra med jordgubbar på uteserveringar osv. Men när han istället för mode och design ville byta inriktning gjorde hon slut lika snabbt som en LAN-toabesök. Han förklarade det hela med att hon ville skaffa barn och han ville fortsätta leva, men jag är övertygad om att det har med karriären att göra, det var så tydligt det bara kunde bli. Bruden var förövrigt inte alls jättesmart men hon var sjukt vacker och det är det som kommer ge henne framgång i livet. Inte insidan.
Citera
2012-07-15, 08:08
Bannlyst
Citat:

Jag har också mött min "överman", indirekt då alltså. Annars skulle jag slå ihjäl fanskapet. Rycka ifrån min tjej när vi precis fått en baby på 3-månader... Det var hårt, och hon flyttade genast till honom i hans lyxvilla. Antagligen den lyxigaste i stadens rikemansområde. Hon sa till mig "du och din familj tror att ni är speciella, men nu kan jag bada i jacuzzi varje dag", och hånlog. Jag trodde inte mina ögon.
Men hon kom tillbaka, och jag tog tillbaka henne. Men jag flyttade ifrån henne, och nu är vi särbo. Dum som jag var, så gick jag med på att skaffa ett barn till med henne.

Till TS: det blir bätttre, kämpa på! Glöm fanskapet!
Citera
2012-10-09, 09:53
Medlem
JBernards avatar
Att vara strax över 30 med stålar måste vara den bästa åldern. Brudarna är lättimpade, en weekend-resa och lite smycken då och då.. Sen kan man välja och vraka. Det kanske blir ännu bättre..

Från 30 Rock: "Rich 50s is the middle class 38".
Citera
2012-10-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greve-Von-Boegroef
Denna här svarar helt och hållet på hur du ska hantera situationen..

http://mepaulina.blogg.se/images/201..._176013725.jpg

Tänk så så blir allt lite lättare.

Btw, TS: Fantastisk avatar..

Fantastiskt bild!

Men man får inte glömma att det kan vara svårt att "inte vara svartsjuk/avundsjuk". Mitt knep för att sluta vara svartsjuk/avundsjuk är att sysselsätta mig med annat.
Citera
2012-10-09, 21:31
Medlem
Citat:

Jag fick ångest av detta inlägg.

Jag hade en flickvän en gång. Hon bedrog mig med killar som var större än mig (muskelmässigt), pratade sexigare språk än mig (franska, portugisiska, spanska), hade skägg, såg helt enkelt ut som calvin-klein-modeller medan jag såg ut som Bert. Bert från den svenska serien och filmerna alltså. Hon hävdade ju givetvis, att det inte hade med deras utseende att göra. Men det gjorde ju inte saken bättre. Mår dåligt över det än idag och jag tror att jag kommer fortsätta göra det så länge jag minns det.

Jag sysselsätter mig återigen, för att glömma. Tränar numera, äter mer, börjat plugga, hittat en hobby, och träffar kompisar på krogen.

Men ja, ibland vill jag ju bara bryta ihop och gråta. Det är otroligt hur värdelös man kan känna sig ibland.
Citera
2012-10-11, 22:20
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Jag fick ångest av detta inlägg.

Jag hade en flickvän en gång. Hon bedrog mig med killar som var större än mig (muskelmässigt), pratade sexigare språk än mig (franska, portugisiska, spanska), hade skägg, såg helt enkelt ut som calvin-klein-modeller medan jag såg ut som Bert. Bert från den svenska serien och filmerna alltså. Hon hävdade ju givetvis, att det inte hade med deras utseende att göra. Men det gjorde ju inte saken bättre. Mår dåligt över det än idag och jag tror att jag kommer fortsätta göra det så länge jag minns det.

Jag sysselsätter mig återigen, för att glömma. Tränar numera, äter mer, börjat plugga, hittat en hobby, och träffar kompisar på krogen.

Men ja, ibland vill jag ju bara bryta ihop och gråta. Det är otroligt hur värdelös man kan känna sig ibland.

Du ska för bövelen inte ta åt dig ett psykiskt problem som uppenbart är hennes! Hon har extremt dålig självkänsla och älskade säkert dig, problemet är att så fort hon inser det blir hon livrädd och straffar sig själv genom att lägga upp sig för killar hon vet ser henne endast som ett snabbt knull.

Läs om Borderline så förstår du mer.

Har råkat ut för ett par sådana, de springer ifrån en och samtidigt håller i en. Ska du klara en sådan tjej, som är säkert helt underbar, så krävs det att du står för den stabila emotionella delen i ert förhållande; du måste kunna förstå hennes behov av att testa din kärlek då hon bär med sig en grym känsla av övergivenhet sedan uppväxten. Menar inte ligga med andra killar det tar hon inte till förrän du visar din svaghet; det ser hon som att du kommer lämna henne och knullar andra för att skydda sina känslor.

LL
Citera
2012-10-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLagom
Du ska för bövelen inte ta åt dig ett psykiskt problem som uppenbart är hennes! Hon har extremt dålig självkänsla och älskade säkert dig, problemet är att så fort hon inser det blir hon livrädd och straffar sig själv genom att lägga upp sig för killar hon vet ser henne endast som ett snabbt knull.

Läs om Borderline så förstår du mer.

Har råkat ut för ett par sådana, de springer ifrån en och samtidigt håller i en. Ska du klara en sådan tjej, som är säkert helt underbar, så krävs det att du står för den stabila emotionella delen i ert förhållande; du måste kunna förstå hennes behov av att testa din kärlek då hon bär med sig en grym känsla av övergivenhet sedan uppväxten. Menar inte ligga med andra killar det tar hon inte till förrän du visar din svaghet; det ser hon som att du kommer lämna henne och knullar andra för att skydda sina känslor.

LL

Lol. Jag kom precis tillbaka från min psykoterapeut. Jag fick en diagnos. Borderline.
Citera
2012-10-25, 15:14
Medlem
Shine_s avatar
Det är ingen lätt sak för någon att acceptera ett sådant "nederlag", men det blir garanterat bättre med tiden. Om man valde mannen utifrån hans förmögna status så kan du ju kanske fundera på huruvida ni delade grundläggande värderingar osv? Kan ju vara så att hennes sanna jag manifesteras nu?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in