2005-03-13, 15:37
Medlem
Carpe Diems avatar
Enligt ett TV program skulle en groda som kallas för Phyllomedusa bicolor avge ett ämne som är euforiskt och hallucinoget.

http://www.bufoalvarius.org/french.htm

Tyvärr även dödlig i större dos.

Urbefolkningen skall ha använt dessa grodor för att få lite kul.
Citera
2005-03-13, 15:43
Medlem
Nemesis1s avatar
Det är 5-meo-dmt som grodorna "innehåller"... Såldes åtminstone förr som forskningskemikal i Sverige...
Citera
2005-03-13, 17:13
Medlem
Betong_Taxens avatar
fast den grodan som visades på den sidan är väl inte den vanliga "knark paddan" ??

har för mig att knark paddan e grå aktig i färgen å rejält mycke större
Citera
2005-03-13, 22:23
Medlem
Carpe Diems avatar
Här har vi faktiskt en intressant juridisk fråga. Det är olagligt att framställa knark genom att till exempel odla cannabis. Men är det olagligt att ha ett husdjur som avsöndrar ett sekret som har narkotisk verkan?
Citera
2005-03-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Här har vi faktiskt en intressant juridisk fråga. Det är olagligt att framställa knark genom att till exempel odla cannabis. Men är det olagligt att ha ett husdjur som avsöndrar ett sekret som har narkotisk verkan?

Knappast, det är ju inte heller olagligt att odla kaktusar som innehåller meskalin. Men man bör kanske kolla upp hur lagen gäller för knarkgrodor
Citera
2005-03-13, 22:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Det beror på vad det är för djur... Jag har för mig att man inte får odla hallucinogena svampar, och svampar är mer djur än växter om jag inte har helt fel... När det gäller knarkpaddor tror jag dock inte det är någon fara, och enligt vissa studier så innehåller väl så gott som alla levande varelsers hjärnor morfin och DMT, så isåfall skulle det ju vara olagligt att ha en katt t.ex...
Citera
2005-03-13, 23:13
Medlem
Men det är väl inte så enkelt att det räcker att slicka på paddan för att fp sig en tripp. Man måste väl filtrera giftet och sånt?
Citera
2005-03-13, 23:36
Medlem
Thoriums avatar
På sidan som det länkades till i början av tråden kan man läsa följande
Citat:
And apparently, a law was passed in Los Angeles, California, stating that "toads may not be licked. The toad that is referenced in this law secretes a poison that some people were licking to produce a heroin-like high." Sure.

Citat:
Possession of only one type of Bufo toad (the type that contains both substances in endogenous forms) for the purpose of getting "stoned or high" or for sacramental use remains in legal limbo, pending legislative debate, which is ongoing at the time of this writing. Although seemingly farfetched, conspiracy to possess a (certain type of) Bufo toad may someday be a civil violation or a crime in the United States.

Det skulle inte förvåna mig om dom förbjöd innehav av den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in