Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Om jag har förstått saken rätt får man ca 8 800 kr/mån i sjukersättning och i studeibidrag från CSN får man ca 2 796 kr/mån. Kan detta stämma? Jag fattar noll.
Det är väl bättre att man studerar än att man går hemma hela dagarna.
Ja, du fattar verkligen NOLL, så rätt och så långt har du själv lyckats räkna ut.
Men var får du den statiska summan 8 800 kr/mån ifrån? Och hur har du räknat när du ställer sjuka mot dem som studerar och därmed kan påverka både nuet och sin framtid? Eller räknar du kanske med att du aldrig kommer att bli sjuk? Och du vet väl det också, i denna din "uträkning", att en student förlorar en hel del på att bli just långtidssjuk.
HUR räknade du ut denna magiska summan på 8 800 kr/mån? Bor du hemma hos mamma fortfarande och hon "lever på sjukersättning 8, 8 i månaden" och du sitter/ lever/ bor där hemma och tycker att mamma kräver för mycket av dig i uppehälle?
Och lär dig som student här ock att skilja på bidrag och ersättning OCH härmed (in- )förtjänat "levebröd"... Och hur kan du ens ha det synsättet att sjuka går hemma och drar benen efter sig som?
Vad fan studerar du egentligen? Och vad fan betalar vi skattebetalare dig för egentligen?
Jag hoppas nu att du inte är någon "student" och därmed bidrar med bland annat det bidrag du skriver om här?
Din fråga i din rubrik avslöjar att du aldrig har JOBBAT.