2012-07-11, 01:37
Medlem
InterruptVectors avatar
Ålder vid händelsen : 20+
Kön : Man
Vikt : >70 kilo
Tidigare erfarenheter: Cannabis, Tjack, Ecstasy, Shroomz, Lustgas, LSD, DMT, DXM, 2C-B, 2C-E och LSA
Plats : Hos Arthur och utomhus
Dos : 7 gram
Varaktighet : ca. 6 timmar

Inledning

Denna rapport är från tidiga sommaren 2006 och avser den sista dåliga trippen innnan jag blir "healad" under en framtida svamptripp samma år. Hade sedan 2004 haft oroliga trippar med många konstiga inslag.

Det var en lördag förmiddag då jag och Krille och Petter blev sugna på att trippa loss på svamp. Därför beslutar vi oss för att åka till grannstaden i min bil för att lösa ut 25 gram torkad Philosybe cubensis.

Sagt och gjort, jag, Krille och Petter åker iväg i min bil. Ur det feta ljudsystemet i bilen strömmar ljuva toner av Ticon, Son Kite, Srange samt andra högkvalitativa artister av progressiv karaktär.

Köpet av svampen genomförs snabbt, effektivt och framförallt diskret. Vi åker därefter hemåt igen samtidigt som fler kompisar blir kontaktade med annonseringen om kvällens party. Vi hade tänkt att vara hemma hos Arthur - en gammal vapenslagare till mig.

Hemma i stan igen

När vi kommer hem igen så styr vi skutan raka vägen till Arthur som då bodde i en lägenhet, för att dumpa svampen. Väl i Arthurs trapphus möter vi en svart katt som gladeligen följer med oss vår vandring upp till Arthur. När vi väl har knackat på hos Arthur, och mannen i fråga öppnar dörren, springer kattskrället in i hans lägenhet med blixens hastighet.

Följande smått humoristiska scenario utspelar sig efter kattens uppenbarelse i lägenheten:
Arthur vrålar följande rätt ut med armarna flaxandes villt:
-"För helvete, ni vet ju att jag är allergisk mot katter! ut med katten!"
Jag, Krille och Petter springer in fort som fan och föser ut katten tillbaks in tillbaka i trapphuset. Efter 10 minuter märker vi att skadan redan har skett;
Arthurs ögon har antagit en rödaktig karaktär, samt att snuvan tilltagit. Nu visste vi att Arthur hade fått en allergisk reaktion. Förhoppningsvis var denna incident inget allvarlig.

Dock kan varken jag, Krille eller Petter låta bli att brisera av skratt efter denna händelse med den välvilligt nyfikna katten. Arthur finner dock den uppkomna situationen prekär, och ser oss alla tre som dumma i huvudet

Nåväl, vi dumpar svampen i Arthurs lägenhet för att åka iväg igen, fast med Arthur som sällskap.

jag börjar med att köra hem Krille och Petter, för att därefter åka hem till mig med Arthur. jag gör upp med Krille & Petter om vi höres senare på telefon för att åter synas i Arthurs lägenhet för intagandet av svampen.

Hemma hos mig

Väl hemma packar jag min ryggsäck med alla dessa tillbehör som kan tänkas behövas; färdigrullade spliffar med gräs, starköl, appelsinjuice, cigg, musiksamling med bra psytrance, och extra kläder. Därefter beställer vi en taxi för att åka till Pattes lägenhet där Arthur behövde hämta en pryl.

Hos Patte

Patte öppnar inte dörren trots flera påringningar. Därför öppnar Arthur dörren med en medhavd nyckel som Patte välvilligt delat med sig av tidigare. Väl inne i lägenheten blir jag rastlös och börjar längta efter ett rus av någonting. Därför frågar jag Arthur om jag får öppna en öl, vilket jag får. Efter en stund börjar jag även bli röksugen, och därför frågar jag Arthur om jag får röka en spliff, vilket jag får.

På väg till party hos Arthur

Både bärsen och spliffen avnjutes och vi är från Pattes lägenhet efter ca. en timma. Vi bestämmer oss att gå bort till Arthurs lägenhet, som befinner sig inom 10 minuters gångväg. Under promenaden ringer jag både Krille och Petter för att annonsera om att vi är på väg till Arthur. Samtidigt får Arthur tag på Patte via telefon, och kan därmed tala om att en svampfest blir av hemma hos Arthur. Givetvis blir Patte intresserad av att delta. Han skulle dyka upp lite senare.

Nu börjar jag känna mig i riktigt bra form efter spliffen och den andra öppnade bärsen.

Hemma hos Arthur

Vi möts av en minst sagt stökig lägenhet. Det såg ut som minst 10 hardcore pundare haft haft sitt habitat där under ett antal månader med total avsaknad av städning. Hur kan någon bo på detta sättet? Hur man än vänder på detta, visste jag nog att Arthur var en riktig lortgris som inte brydde sig det minsta om städning, än mindre om skadedjur som Pälsängrar, Kvalster och jävelskap. Men detta var ju löjligt.

Inför trippen

Mina kompisar Krille och Petter dök upp strax efter min bisarra upptäckt avseende lägenhetens hygien. Vi hälsade glatt på varann och därefter påbörjades doseringen av svamp mellan 4 personer. Jag skulle ha 7 gram, Arthur ville vara en fegis, han skulle bara ha 3 gram, Krille och Petter var lite mer modiga och dem skulle ha 5 gram var. Alltihopa mixades ihop i var sin bägare innehållandes torkad svamp och appelsinjuice. Denna mix intogs genast av samtliga involverade under någon form av svårdefinierad ritual, samtidigt som energisk och rask psytrance pumpade ut ur hötalarna.

Arthurs allergi

Efter en halvtimma senare efter intagandet checkade vi av Arthurs status avseende kattallergin; visst, han hade rödsprängda ögon, uppsvullen och snuvig näsa samt pupiller stora som tefat. Jag, Krille och Petter skojar om Arthurs minst sagt bisarra anlete. Inte nog med att lägenheten ser ut som helvetet, så ser han själv ut som en hardcore pundare av 5e gradens avancemang Detta skojas dock undan av Arthur med förklaringen att man de facto kan se sliten ut när man har råkat ut för lite allergi! Lägenhetens städning kunde han dock inte bortförklara!

Mer följer!
Senast redigerad av InterruptVector 2012-07-11 kl. 02:20.
Citera
2012-07-11, 01:47
Medlem
InterruptVectors avatar
Jag börjar bli orolig

Efter ca. en timma efter intaget börjar samtliga involverade bli rejält påverkade. Dock mest jag då jag intagit 7 gram svamp. Jag går runt i den miserabla lägenheten för att skapa mig en bild av hur allting såg ut - allt för att skapa kontroll. Jag finner i köket en slask som inte blivit rensad på mycket länge. Det ser ut i mitt trippade sinne att det kryper maskar & andra (o)djur i slasken. Jag är själv en vän av ordning & reda, nästan pedantisk. Det ligger t.o.m skit på golvet, alltså matrester. Hur skulle denna tripp bli bra när set & settingen suger?

Samtidigt avlöser skrattsalvorna varann i vardagsrummet när Arthur, Krille och Petter börjar bli allt mer och mer påverkade.

Jag känner av de sedvanliga stötarna i skallen som man gör under påverkan av svamp.

Jag går ut på balkongen för att få en chans att se omvärlden som en motvikt till denna minst sagt äckliga lägenhet. Vid det här laget har min hörsel blivit oerhört känsligare och jag hör saker i 3D. Riktigt coolt! Från balkongen kan jag betrakta tallarna utanför, de ser ut att bubbla av psykedelisk energi, med morphningar.Jag kan även se en massa småinsekter snurrandes i luften, med feta tracers efter deras färdväg. Jag kan betrakta molnen som rena fraktalformationer. Till slut verkar allting bubbla av fullständig psykedelisk energi. Nu tilltar det pipande 3D-ljudet i mina öron vilket är ett tecken på att trippen intensiferas med en rasande fart. Ingenting känns dock bra trots en bra hallucinogen drog som svampen de facto är! Jag beslutar mig för en reträtt in till lägenheten för att landa i en av sofforna.

Någon ger mig ett täcke

Efter denna händelse har jag bara enstaka minnesfragment kvar då allting eskalerar med en hisnande fart. Fraktalerna tar över för att därefter bli ersatta av en massiv egodöd. Jag svävar ut i fraktaldimensionens tillika egodödens okända del av vårt medvetande. Efter detta har inte jag riktigt koll på vad som egentligen händer.

Patte dyker upp

Arthurs och min gemensamma vän Patte dyker upp i lägenheten. Han ska tydligen icke vara intresserad av en svamptripp då han av eget utsago skall vara kraftfullt påverkad av tjack. Patte hälsar glatt på alla personer som nu befinner sig i Arthurs vardagsrum.

Arthur kommer fram till mig i denna stund för att kolla upp mig. Han frågar hur jag mår och kollar upp min puls som vid detta laget är på en hög rate. Jag besvarar honom vid denna stund att jag ej mår bra samt att jag inte riktigt fixar komma ner från 5e dimension där jag befann mig i nu.

Patte inser hur jag mår och kommer fram till mig och ger en vänskaplig kram. Han säger även med vänlig lugnande ton: -"Allting kommer att lösa sig vännen, vi måste bara iväg bort till Gabriel!"

Down shift

Gabriel är en person som både jag, Arthur och Patte känner till. Gabriel bodde i grannskapet, kanske 20 meter bort. Han är känd för att få en del fina godsaker utskrivet av sin doktorn; Imovane, Xanor, Valium etc. till följd av någon mystisk bipolär sjukdom.

Arthur och Patte släpar ut mig från lägenheten, med mina båda armar hängandes kring deras axlar. Jag är ett totalt kolli vid det här laget.

Till trots av den totala minneförlusten, kan jag endast minnas minnas att Arthur & Patte släpar mig till Gabriel, samtidigt som jag har fragmentariska minnesbilder av det vackra vädret samt att min hjärna kändes som en atom-reaktor a lá Tjernobyl som var nära på att smälla av när som. Jag är fast i 5e dimensionen. Fine! En annan cool minnesbild från denna sekvens, vad jag kan minnas - är att trotoaren utmed vår vandring bildar vågformationer med en höjd av en halvmeter samtidigt som asfalten ser ut att bubbla & pysa.

Uppe hos Gabriel

Jag har ingen minnesbild av vägen upp till Gabriel genom trapphuset, men jag skall tydligen ha blivit uppsläpad dit av mina två vänner.

Detta har jag fått återberättat senare...

Gabriel ska tydligen öppnat sin ytterdörr efter dunkandet av mina vänners nävar.

(Calle=jag)

Patte uppmanar Gabriel vid ytterdörren -"Vi vet att du har lugnande, ge det till Calle!"
Gabriel protesterar högljutt -"Calle tänker väl inte döda mig?! Han ser ju farlig ut!"
Patte ryter till i denna stund -"Calle kommer fan inte att döda dig idiot! Ge han lugnande nu!"
Gabriel känner sig obekväm i den uppkomna situationen och gör medhåll och säger -"Ta in han då, och släng honom ner i soffan!"

Tydligen skall Gabriel ha haft en trevlig brud inne hos sig denna kväll, men som tydligen blev helt skräckslagen av min blotta uppenbarelse!

Nästa sekvens som jag minns är att Gabriel tar fram en enorm låda med mer eller mindre olika exotiska piller i.

Totalt fucked up är jag vad jag är...

Gabriel frågar Arthur -"Borde inte Valium fungera?!"
Arthur svarar -"Valium fungerar ypperligt! Ge hit en av det!"

Nästa fragment jag minns är att Arthur ställer mig en fråga: -"Vill du trippa vidare eller vill du avbryta den? I så fall ta denna!"
Jag svarar Arthur efter ett visst tvekande i mitt då rejält förvirrade tillstånd: -"Ja, jag vill avbryta trippen, ge mig pillret!"

Vi ska tydligen varit kvar en timme i lägenheten och jiddrat innan vi drog. Vid returen kände jag mig riktigt jävla perfekt i sinnet!

Retur till Arthurs lägenhet

Mer följer!
Senast redigerad av InterruptVector 2012-07-11 kl. 02:27.
Citera
2012-07-11, 01:53
Medlem
InterruptVectors avatar
Vi går tillbaks till Arthurs lägenhet och jag känner mig riktigt normal i nivå med en level 3 tripp. Jag kan fortfarande
se att vägen under vår färd tillbaks ser ut att andas samt att luften täcks av trevliga slöjor av fraktaler.

Hemma åter hos Arthur

Vi anländer åter hos Arthur. Jag känner mig tillfreds och Krille och Petter är riktigt flängda sittandes i en av sofforna
och avhandlar om dittan & dattan, samtidigt som stereon spyr ut monoton psytrance på hög volym.

Mitt nya välbefinnade

Min tripp har nu lugnat ner sig betydligt men den blir dock inte dödad helt. Jag kan inomhus betrakta tapeterna som att dem andas och mönstren slingrar sig likt ormar. Jag känner mig vid detta laget helt lugn & harmonisk. För att piffa till det lite mera bestämmer jag mig för att tända en medhavd spliff, och dela den ihop med alla som sitter där inne.

Vi ska ut och möta Niklas & brudarna

Efter ett tag får Krille ett samtal från Niklas som vill att vi alla ska möta honom ute vid en öppen plats ute i naturen. Han
säger sig sitta där med 4 brudar och dricka öl & röka gräs ihop med dem. Jag känner denna Niklas sedan tidigare, och jag vet att han är på vår våglängd. Denna plats befinner sig inom 10 minuters gångväg.

Efter att packat en picknickkorg med tillhörande filt, går vi ut ur lägenheten. När vi hade kommit ut möts vi av en stjärnklar himmel med en klar och skön luft. Det flamsas rejält bland nu personer som följer med; Arthur, Krille, Patte och Petter är rejält bänga efter boosten dem fick av min spliff. Jag själv upplever min tripp som level 2 med en miljö utomhus som ser ut att vara levande, färgfylld och rolig.

På plats hos Niklas & brudarna

Vi kommer fram till den öppna naturplatsen och kan snabbt rekorgnisera var Niklas och tjejerna sitter. Dem sitter på
en filt mitt ute på det stora gräsplanet. Efter att alla har hälsat på Niklas och tjejerna, vecklar vi ut vår filt brevid dem för att snacka om allt möjligt skit.

Nu visar det sig att Niklas även haft med sig många kartonger med lustgas samt en sifon. Nu börjar den riktiga festen! Vi börjar med att röka gräs i Niklas medhavda vattenbong så alla får ett riktigt skönt rus, inklusive Patte (som normalt undviker Cannabis). Därefter går sifonen runt hela laget med alla dessa sköna människor.

När jag fått min del av sifonen med N2O lägger jag mig platt på vår filt och kollar rakt uppåt i den stjärnklara himmelen.
Nu verkar trippen blomma upp igen med stjärnfall och annan schysst himlaspel som följd; ett fyrverkeri av prakt med sköna fraktaler! Det häftigaste jag upplevde under denna session var att jag kunde (eller som hallisar) se vintergatan som en spiralatartad uppenbarelse sett från mitt origo. Jag upplever detta scenario som helt fantastiskt och vill aldrig att dett skall sluta. Måste säga att kombinationen av svamp, cannabis, en liten gnutta Valium samt lustgas är i detta scenariot det perfekta combot

Vi röker allt mer gräs samt lustgasen delas ut allt eftersom i denna samling av kärleksfulla människor. Jag får därefter kontakt med en av brudarna som visar sig heta Joanna som visar sig vara en riktigt trevlig och snygg tjej

Vi går hem

Jag får nog efter ett antal mer koppar gräs & lustgas. Jag måste hem och bearbeta allt som hänt under eftermiddagen/kvällen. Denna Joanna beslutar följa med mig hem som någon typ av moralisk stöd

Några ord efteråt

Jag har fått höra mer än en gång av Patte att det var olämpligt att röka gräs inne i hans lägenhet. Han hade tydligen upptäckt strax efteråt att det luktade starkt Cannabis i lägenheten.

Mitt psyke fungerade utmärkt efter denna session

Jag och Joanna blev ihop ett halvår efter denna fest. Sedan brast det tyvärr.

Prova aldrig och åter aldrig trippa under dålig set & setting som i mitt fall!
Senast redigerad av InterruptVector 2012-07-11 kl. 02:42.
Citera
2012-07-11, 09:00
Medlem
Buutchlols avatar
Riktigt skön rapport, tyckte dock den skulle varit lite längre
Du gjorde rapporten mycket humoristisk vilket förvånade mig efter att jag först läst titeln och du målade upp det mesta alldeles ypperligt!

4/5 svampar!
Citera
2012-07-11, 14:18
Medlem
InterruptVectors avatar
Buutchlol, tack för den fina responsen

Att själva titeln säger en sak, och innehållet en annan var själva överraskningsmomentet och finessen. Allt för att ge rapporten extra krydda och underhållning.

Jag vet att rapporten gott kunde varit lite längre, men ibland blir man alldeless för ivrig att berätta om roliga händelser.
Citera
2012-07-11, 20:59
Medlem
Buutchlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InterruptVector
Buutchlol, tack för den fina responsen

Att själva titeln säger en sak, och innehållet en annan var själva överraskningsmomentet och finessen. Allt för att ge rapporten extra krydda och underhållning.

Jag vet att rapporten gott kunde varit lite längre, men ibland blir man alldeless för ivrig att berätta om roliga händelser.

Jo jag förstod att det var meningen, det blev en glad överraskning iaf!
Jag känner igen mig i det, jag har dock en tendens att skriva FÖR mycket när jag skriver. Jag vill gärna får med allt, och sen när jag väl kommer till själva klimaxet så glömmer jag skriva ner mycket av det roliga..
Aja, som sagt, underhållande rapport!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in