2012-07-11, 00:06
Bannlyst
Ballong mage trots smal kropp

Jag har ett problem. Det är så att så fort jag äter något så blir min mage som en ballong som en gravid och är helt uppsvälld. Sen om jag inte äter lr ätit på flera timmar är den platt. Jag äter inget som har med laktos eller gluten så det är inte problemet. Jag äter inte mycket heller, ligger tom på kalorie underskott.*

Någon som haft det problem eller vet något om det??

Finns det några tabletter ni rekommenderar mot detta??
Senast redigerad av SoakingWET 2012-07-11 kl. 00:15.
Citera
2012-07-11, 00:09
Medlem
stopbitchings avatar
Hur menar du med ballong? Känns det annorlunda eller är det bara utseendemässigt?
Citera
2012-07-11, 00:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
I USA finns det ett piller som heter Gas-X som funkar bra mot uppblåst mage, ingen aning om det finns i Sverige dock.
Citera
2012-07-11, 00:19
Medlem
EvilGuys avatar
Blir den lika stor oavsett vad (mängd) du äter? För är du väldigt smal så är det naturligt att magen sväller till när du äter en måltid. Sväller den upp lika mycket om du äter ett 1/4 äpple så är det något en läkare bör kolla på.
Citera
2012-07-11, 00:33
Medlem
Omiis avatar
Går du på toaletten regelbundet, eller har du en s.k. "toalettskräck"?
Det du beskriver låter som att du antingen har gasproblem eller att du har något stopp i tarmen som gör att det antingen blir slöare för maten att passera eller att det inte kan passera alls(tarmvred), ifall detta var fallet skulle du även ha väldigt ont i hela magen, främst magens nedersta del dock. Det låter bortom logiskt att magen skulle förstoras p.g.a. intag av maten, du upplever dock att den blir större p.g.a. att gaserna produceras i så pass stor mängd att de tränger på tarmarna. Det du behöver göra är att säga till oss läsare vad du äter och ifall du upplever andra symtom än denna "uppblåsthet". Orsakerna kan vara många tyvärr, och det är alltid svårt att fastställa en diagnos. Min gissning är att du behöver rensa magen, det finns t.ex. vattenlavemang som du kan läsa om i denna artikel:

http://www.halsosidorna.se/Tarmrening.htm

Dricker du till maten? Det är väldigt nödvändigt att dricka åtminstone ett glas vatten vid mat intag p.g.a. att förbättra matsmältningen.

Motion är också bra för dig.

Prova att variera på kosten, och ifall du inte äter tillräckligt mycket fibrer, börja gör det också! Det hjälper till vid finfördelning av avföringen när maten smälts ned. Linfrön o.s.v. är också bra av bekanta har jag hört.
Jag tror absolut inte det är något farligt, du behöver inte oroa dig!
Senast redigerad av Omii 2012-07-11 kl. 00:35.
Citera
2012-07-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I USA finns det ett piller som heter Gas-X som funkar bra mot uppblåst mage, ingen aning om det finns i Sverige dock.

I Sverige heter den minifom.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in